hiervoor heb ik een btw nummer aangevraagd en uiteraard ontvangen.
Ik ben dus ondernemer voor de BTW
het betreft een B02 nummer gezien ik al eens eerder ondernemer ben geweest.
Nu overweeg ik wat (max 1500-2000 eur per jaar, minder dan 100 uur/jr) bij te gaan verdienen onder het kopje 'overige werkzaamheden' zonder een inschrijving te doen bij de KvK
Mag ik (of misschien wel: moet ik) het btw nummer dat ik gekregen heb ivm de aanschaf zonnepanelen gebruiken om BTW te heffen bij mijn opdrachtgever/klant ?
Of dien ik bijvoorbeeld
a) dit ten alle tijde te melden, cq hiervoor een nieuw nummer aan te vragen ? of
b) hiervoor toch een inschrijving KvK te doen ?
Gezien mijn verwachte omzet kan dit natuurlijk interessant zijn ivm KOR-regeling.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
scarfoot
scarfoot
Vorig jaar heb ik zonnepanelen geplaatst.
hiervoor heb ik een btw nummer aangevraagd en uiteraard ontvangen.
Ik ben dus ondernemer voor de BTW
het betreft een B02 nummer gezien ik al eens eerder ondernemer ben geweest.
Nu overweeg ik wat (max 1500-2000 eur per jaar, minder dan 100 uur/jr) bij te gaan verdienen onder het kopje 'overige werkzaamheden' zonder een inschrijving te doen bij de KvK
Mag ik (of misschien wel: moet ik) het btw nummer dat ik gekregen heb ivm de aanschaf zonnepanelen gebruiken om BTW te heffen bij mijn opdrachtgever/klant ?
Of dien ik bijvoorbeeld
a) dit ten alle tijde te melden, cq hiervoor een nieuw nummer aan te vragen ? of
b) hiervoor toch een inschrijving KvK te doen ?
Gezien mijn verwachte omzet kan dit natuurlijk interessant zijn ivm KOR-regeling.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50099-btw-nummer-zonnepanelen-gebruiken-voor-inkomsten-uit-overige-werkzaamheden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag