Wat zijn Nederlandse ondernemers toch brave lieden. In Sprout nummer 1 staat een leuk artikel over Calimeromarketing. 7 tips voor marketing met een klein budget. Het artikel is deels serieus en deels gekscherend bedoeld.
Tip 7: als al het andere niet werkt, wees dan ondeugend en maak je concurrenten zwart. Roddel over een mogelijk faillissement en klaag op fora over kwaliteit en betrouwbaarheid. So far so good. Hele normale tips, die in de Angelsaksische wereld dagelijks ter harte genomen worden. Daar is het naaien van de concurrentie de gewoonste zaak van de wereld. Edoch, niet in ons fijne kikkerlandje.
Even een stapje terug. Wij (NeBIB) helpen jaarlijks vele honderden nieuwe innovatieve bedrijven bij de start en het vinden van coaches en investeerders. De meest hartstochtelijke ondernemers zijn ook te vinden op Higherlevel.nl, het forum van Spout. Wat mij opvalt aan die ondernemers is dat ze zo aardig zijn voor elkaar. Ze willen graag vooruitkomen door hard te werken en klanten blij te maken. Ook de investeerders in die sector zijn uitzonderlijk vriendelijk. ‘Samen Werken’ is het motto.
Een uiting van dit diepgewortelde fenomeen, is de geweldige opwinding die ontstond over tip 7 in het artikel over Calimeromarketing.
Dat doe je toch niet! Schandalig! Onbegrijpelijk! Ik zeg mijn abonnement op! Op het forum zijn wel 16 pagina’s afkeer over de gesuggereerde werkwijze te lezen. En dat terwijl de tip vooral gekscherend bedoeld was.
Geweldig allemaal. Ik moet er erg om lachen. Het toont aan wat een gepassioneerde watjes de Nieuwe Innovatieve Ondernemers eigenlijk zijn. Daarom alleen al zijn al die pogingen om ‘successen’ uit het buitenland te importeren (Twinning en het Innovatieplatform) gedoemd te mislukken.
Nederlandse ondernemers zitten net even anders in elkaar. Die originele werkwijze spreekt mij bijzonder aan. Het is deze unieke eigenschap die ons het concurrentiele voordeel kan bieden op het Internationale strijdtoneel. Nederlandse ondernemers als internationale netwerkbouwers. Niks kenniseconomie. Netwerkeconomie!
Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.
contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Nils de Witte
Nils de Witte
Wat zijn Nederlandse ondernemers toch brave lieden. In Sprout nummer 1 staat een leuk artikel over Calimeromarketing. 7 tips voor marketing met een klein budget. Het artikel is deels serieus en deels gekscherend bedoeld.
Tip 7: als al het andere niet werkt, wees dan ondeugend en maak je concurrenten zwart. Roddel over een mogelijk faillissement en klaag op fora over kwaliteit en betrouwbaarheid. So far so good. Hele normale tips, die in de Angelsaksische wereld dagelijks ter harte genomen worden. Daar is het naaien van de concurrentie de gewoonste zaak van de wereld. Edoch, niet in ons fijne kikkerlandje.
Even een stapje terug. Wij (NeBIB) helpen jaarlijks vele honderden nieuwe innovatieve bedrijven bij de start en het vinden van coaches en investeerders. De meest hartstochtelijke ondernemers zijn ook te vinden op Higherlevel.nl, het forum van Spout. Wat mij opvalt aan die ondernemers is dat ze zo aardig zijn voor elkaar. Ze willen graag vooruitkomen door hard te werken en klanten blij te maken. Ook de investeerders in die sector zijn uitzonderlijk vriendelijk. ‘Samen Werken’ is het motto.
Een uiting van dit diepgewortelde fenomeen, is de geweldige opwinding die ontstond over tip 7 in het artikel over Calimeromarketing.
Dat doe je toch niet! Schandalig! Onbegrijpelijk! Ik zeg mijn abonnement op! Op het forum zijn wel 16 pagina’s afkeer over de gesuggereerde werkwijze te lezen. En dat terwijl de tip vooral gekscherend bedoeld was.
Geweldig allemaal. Ik moet er erg om lachen. Het toont aan wat een gepassioneerde watjes de Nieuwe Innovatieve Ondernemers eigenlijk zijn. Daarom alleen al zijn al die pogingen om ‘successen’ uit het buitenland te importeren (Twinning en het Innovatieplatform) gedoemd te mislukken.
Nederlandse ondernemers zitten net even anders in elkaar. Die originele werkwijze spreekt mij bijzonder aan. Het is deze unieke eigenschap die ons het concurrentiele voordeel kan bieden op het Internationale strijdtoneel. Nederlandse ondernemers als internationale netwerkbouwers. Niks kenniseconomie. Netwerkeconomie!
Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.
contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5011-naai-de-concurrent-nils-de-witte/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
28 antwoorden op deze vraag