Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
willemf
willemf
Beste HL'ers,
Ik heb geprobeerd uit te zoeken hoe het een en ander moet worden aangepakt bij een emigratie, maar kom er nog niet helemaal uit, hopelijk heeft iemand nog tips of kan me verwijzen naar een plek waar ik meer kan vinden.
Situatie: Werk BV en twee holding BVs (ieder 50% aandeelhouder van werk BV, zelf 100% eigenaar persoonlijke holding), ontvang DGA salaris vanuit holding van management fee winst. Stel nu ik wil verhuizen naar een ander EU land, compagnon blijft hier. Ik zal dan af en toe naar Nederland komen voor overleg, en om bijvoorbeeld papierwerk te regelen (bijv. bankzaken). De meeste andere werkzaamheden kan ik vanaf overal uitvoeren via internet (we hebben een digitale webshop met internationale klanten).
Begrijp ik het goed als de werk en holding BV dus in Nederland blijven, ik dan hier aangifte blijf doen voor de BVs, en ik dan in het buitenland aangifte doe over mijn prive inkomen (DGA salaris)? Of moet een holding ook "mee", en moet dat dan opnieuw worden opgericht in het andere land (als een GmbH of een Ltd bijvoorbeeld?). En kan een holdingstructuur blijven bestaan met een buitenlandse BV? Ik probeer uit te zoeken wat de simpelste oplossing is (dus niet noodzakelijk de fiscaal meest aantrekkelijke), zeker omdat emigratie naar nog een ander EU land binnen een aantal jaar een mogelijkheid is, met ieder hun eigen systemen en munteenheden.
Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag