Bij hoeveel chalets die alleen voor de verhuur zijn aangekocht ga je in box 1 inkomstenbelasting betalen? Ik overweeg 1,2,3,4 of 5 chalets voor de verhuur aan te schaffen. Deze worden niet prive gebruikt. Ze komen op een camping te staan. Deze chalets kosten ongeveer Euro 40.000 incl. inrichting en hebben wielen. Bij 1 chalet hoef je niet in box 1 te betalen, als je grootschalig verhuurt wel. Maar waar ligt de grens? Bij hoeveel huuropbrengsten of hoeveel chalets wordt je als ondernemer gezien die bij de KvK moet inschrijven? Nu ben ik ondernemer, die niet hoeft in te schrijven bij de KvK omdat ik er nu nog maar 1 heb.
Ik heb me suf gezocht, belastingdienst, kvk, etc. niemand die het weet.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Nien1
Nien1
Goedendag allemaal,
Bij hoeveel chalets die alleen voor de verhuur zijn aangekocht ga je in box 1 inkomstenbelasting betalen? Ik overweeg 1,2,3,4 of 5 chalets voor de verhuur aan te schaffen. Deze worden niet prive gebruikt. Ze komen op een camping te staan. Deze chalets kosten ongeveer Euro 40.000 incl. inrichting en hebben wielen. Bij 1 chalet hoef je niet in box 1 te betalen, als je grootschalig verhuurt wel. Maar waar ligt de grens? Bij hoeveel huuropbrengsten of hoeveel chalets wordt je als ondernemer gezien die bij de KvK moet inschrijven? Nu ben ik ondernemer, die niet hoeft in te schrijven bij de KvK omdat ik er nu nog maar 1 heb.
Ik heb me suf gezocht, belastingdienst, kvk, etc. niemand die het weet.
Bij voorbaat dank.
Nien
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50131-bij-hoeveel-vakantiewoningen-in-de-verhuur-ga-in-box-1-inkomstenbelast-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag