• 0

Reminder voor uren invullen (urencriterium)

Je bent flink de sjaak als je je zakelijke uren niet bijhoudt en de belastingdienst opeens voor de stoep staat. Daar gaat je €7200 zelfstandigenaftrek! Het is van het grootste belang om je uren dagelijks bij te houden en in te vullen.

 

Hoe kan je jezelf hieraan herinneren, zodat je dit niet vergeet. Hebben jullie een bepaalde methode om jullie jezelf hieraan te herinneren? Of zit dit al gewoon in je dagelijkse routine verwerkt (heb je er een vaste gewoonte van gemaakt?)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 2

Als uren- of beter gezegd: minutenschrijvende fiscalist vraag ik me af en toe ook af hoe andersoortige ondernemers hun tijd bijhouden. Uiteraard is het vooral een uitdaging voor parttime ondernemers (want dan moet je meer dan 50% van je tijd aan je onderneming besteden voor recht op ZA) en voor ondernemers met een zeer lage omzet, want in andere gevallen vraagt de fiscus niet om een urenregistratie en lijkt het dus zonde van je tijd om zo'n overzicht bij te houden.

 

Zoals je zelf al suggereert, zou ik er een vaste gewoonte van maken. Bijvoorbeeld in/na elke (koffie)pauze even met een lettercode in een Excelsjabloon aangeven wat je de afgelopen 1 a 2 uur hebt gedaan. Ben je een professionele urenschrijver met een hoog uurtarief en moet je dus heel secuur je tijd bijhouden, dan ontkom je overigens niet aan het gebruik van geavanceerdere hulpmiddelen. Bij gebrek aan een beter en betaalbaar alternatief heb ik ooit m'n eigen tijdschrijfsysteem gebouwd in Excel waarbij ik alleen het tijdstip waarop ik een nieuwe actie begin hoef in te voeren. Werkt al jaren perfect.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Naast een losse urenadministratie bijhouden in Excel of via een apart pakket kun je ook besluiten een boekhoudpakket te gebruiken waarbij je je uren kan bijhouden. Zo concentreer je je administratie zoveel mogelijk in een pakket. Een voordeel ten opzichte van Excel is vervolgens dat veel functionaliteit reeds is ingebouwd. Daarbij helpen dit soort pakketten om gestructureerd en overzichtelijk te werken.

 

Vervolgens is het een kwestie van regelmatig bijhouden van je uren. Welk systeem je ook gebruikt, het vraagt een stukje discipline en routine. Als je jezelf aanleert om heel regelmatig je uren bij te houden gaat dit uiteindelijk als vanzelf.

Ficsus.nl - Online boekhouden makkelijk én leuk! Vanaf 8,75 per maand.
Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik de agenda van Outlook; afspraken, locatie, de tijd die is besteed, bijzonderheden, e.d. zijn eenvoudig vast te leggen. Daarnaast synchroniseer ik dagelijks met de smartphone via Samsung Smart Switch. Dat kost mij in ieder geval weinig tot geen extra tijd en heb ik ook nog eens alle informatie altijd bij de hand.

Link naar reactie
  • 0

Zeer bedankt voor de waardevolle reacties. Discipline in het bijhouden van je uren is inderdaad de sleutel. Ongeveer 2 weken geleden ook een handige time tracker gevonden, die ik jullie niet wil onthouden.

 

Dit softwareprogrammaatje vraagt elke 15/30/60 minuten (afhankelijk van jouw instelling), wat je aan het doen bent. Dit type je dan in. Het programma bewaart jouw ingaven.

 

Daarvan kan je vervolgens een uitdraai maken in Excel (spreadsheet). Daarmee kan je ook je urencriterium aantonen. Uitstekend voor je urenregistratie dus en een mooie bijkomstigheid is dat je tegelijkertijd ook bezig bent met time management (althans de bewustwording van hoe en waaraan je je tijd spendeert).

 

http://www.gljakal.com/wayd/

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zo'n reminder zou ik helemaal dol van worden. Zit je net lekker in je werk krijg je zo'n pop-up. Ik werk zelf met Toggl. Dit systeem heeft ook apps voor desktop en mobiel zodat je overal snel kan werken. Je selecteert een klant/project en drukt op start.

 

Blijft natuurlijk het punt dat je makkelijk een paar klussen vergeet. En achteraf je uren invullen lijkt bij mij al snel te leiden tot een korte werkdag. Ondertussen heb ik het zo ingebouwd in mijn routine dat het eigenlijk altijd prima gaat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.