• 0

Hoe verwerk ik een ontvangen subsidie in de financiële administratie?

Beste allen,

 

Mijn BV heeft een gemeentelijke subsidie ontvangen (vrijgesteld van omzetbelasting) en nu vraag ik me af hoe ik deze verder verwerk in de financiële administratie. Het bedrag is al bijgeschreven op mijn bankrekening.

 

Komt deze op de winst en verliesrekening bij opbrengsten?

 

(balans)D Bank

(w/v) Cr .. subsidie-opbrengsten ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

klinkt prima. Heb je het volledige subsidie-bedrag in één keer ontvangen, of verwacht je meerdere betalingen? In dat geval zou je beter een boeking :

Nog te ontvangen subsidie (balans, debet) : X

Aan Subsidieoprbrengsten (V&W, credit): X

 

doen, en dan de ontvangsten op de bank afboeken van de Nog Te Ontvangen Subsidie-post.

 

Ander punt om rekening mee te houden: is de subsidie alleen voor 2015 of ziet ie op meerdere jaren? Dan zul je wellicht daar in je administratie ook iets mee moeten.

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

in aanvulling op marcel

 

is de subsidie onvoorwaardelijk? of moet je later verantwoorden of je ook daadwerkelijk kosten danwel uren hebt gemaakt. Als dat zo is wil je pas iets als winst boeken als zeker is dat het niet terugbetaald hoeft te worden.

 

en als de subsidie is ter dekking van specifieke gemaakte kosten dan zou ik de subsidie bij ontvangst boeken op de balans en alle kosten die gemaakt worden van die tussenrekening afboeken of de subsidie in delen laten vrijvallen naar het resultaat in dezelfde periode waarin de kosten die door de subsidie mogen worden gedekt zijn ingeboekt.

Link naar reactie
  • 0

Het zijn geen inkomsten die voortvloeien uit je bedrijfsvoering, het is een subsidie die je misschien éénmalig ontvangt. Persoonlijk zou ik liever in de rubriek 9 gaan werken als het gaat om subsidies die niet voortvloeien uit je bedrijfsvoering.

Zeg maar, 9999 ontvangen subsidies.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 298 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.