• 0

Twijfel over aanschaf TV prive of zakelijk

Wij hebben sinds een jaar een webshop in mediaspelers. Omzet ongeveer 20K

Potentiele klanten vragen wekelijks of zij een demo kunnen krijgen bij mij thuis.

Mijn TV is verouderd en laat de volle potentie van mijn product niet zien. Dit is dus niet erg representatief.

 

Nu wil ik een nieuwe TV aanschaffen. Kosten: ongeveer 1200-1700 ex BTW.

Zakelijk aanschaffen scheelt enkele honderden euro's. Natuurlijk gebruik ik de TV ook privé.

Kan ik deze TV zakelijk aanschaffen?

 

Ik wil niets doen wat wettelijk verboden is.

Wat is hier de regelgeving voor en waar ligt de grens?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

enkele honderden euro's.

 

 

Enkele honderden euro's. En nu moet een heel forum zich buigen over de vraag of dat kan, om jou 100 euro al dan niet te laten besparen. Wat denk je dat de tijd kost van al die mensen die je vraag lezen, laat staan van de mensen die nadenken over een antwoord? Denk liever zelf nog even na, over sop en kool en zo.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ik stem nee dat mag niet.. waarom niet?

 

Je mag iets zakelijk aanschaffen (en afschrijven) als je het meer dan bijkomstig zakelijk gebruikt en als je goederen zowel zakelijk als prive gebruikt moet je corrigeren voor privégebruik.

 

Jij zegt dat er elke week wel iemand komt voor een demo. duur van zo'n demo? half uurtje? uurtje?

 

zeg 1 uur per week.. de rest staat die "vonkenbak" regelmatig aan voor privégebruik zeg 3 uur per dag.

dat is 7x3 = 21 uur, uurtje demo voor klanten = 22 uur tv per week

 

zakelijk gebruik 1/ 22 = 4,5%

het zakelijk gebruik is dus nogal van bijkomstige aard. Ik denk dat je grote moeite zult hebben om een belastinginspecteur te overtuigen dat de zakelijke aanschafgerechtvaardigd is.

Link naar reactie
  • 0

enkele honderden euro's.

 

 

Enkele honderden euro's. En nu moet een heel forum zich buigen over de vraag of dat kan, om jou 100 euro al dan niet te laten besparen. Wat denk je dat de tijd kost van al die mensen die je vraag lezen, laat staan van de mensen die nadenken over een antwoord? Denk liever zelf nog even na, over sop en kool en zo.

 

 

 

Je voelt je schijnbaar iets te goed om startende ondernemers te helpen met een vraag over enkele honderden euro's. Ik probeer hier slecht van te leren. Dit voorkomt vragen in de toekomst.

Link naar reactie
  • 0

Ik stem nee dat mag niet.. waarom niet?

 

Je mag iets zakelijk aanschaffen (en afschrijven) als je het meer dan bijkomstig zakelijk gebruikt en als je goederen zowel zakelijk als prive gebruikt moet je corrigeren voor privégebruik.

 

Jij zegt dat er elke week wel iemand komt voor een demo. duur van zo'n demo? half uurtje? uurtje?

 

zeg 1 uur per week.. de rest staat die "vonkenbak" regelmatig aan voor privégebruik zeg 3 uur per dag.

dat is 7x3 = 21 uur, uurtje demo voor klanten = 22 uur tv per week

 

zakelijk gebruik 1/ 22 = 4,5%

het zakelijk gebruik is dus nogal van bijkomstige aard. Ik denk dat je grote moeite zult hebben om een belastinginspecteur te overtuigen dat de zakelijke aanschafgerechtvaardigd is.

 

Bedankt. Logisch en heldere uitleg.

Link naar reactie
  • 0
Meer met "als je over een paar tientjes al niet zelf een beslissing kan nemen,

 

Ik wil niets doen wat wettelijk verboden is.

Wat is hier de regelgeving voor en waar ligt de grens?

 

Niet iedere ondernemer is zo besluitvaardig als jij ;) en TS vroeg gewoon naar de regelgeving, als dat op HL al niet meer kan dan kunnen we HL misschien beter opdoeken.

 

Zelf ben ik gisteren bij mijn accountant geweest om over wat lastige onderwerpen te praten maar heb hem ook een paar simpele dingen voorgelegd waar ik het antwoord zelf ook op had kunnen bedenken.

 

Soms is het gewoon prettig dat iemand anders het toch even bevestigd. :)

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.