• 0

Een tegengeluid gezocht.

Dit najaar heb ik het op me genomen om een Gezond Belast plein te organiseren op de beurs Veilig Werkt Beter. Het thema van dit plein is de fysieke belasting bestrijden die hardnekkig is en al jaren in bedrijven bestaat en de maatschappij opzadelt met miljarden aan kosten.

 

Op dit plein is een theater en een demonstratieruimte met daaromheen allerlei organisaties en bedrijven die hun diensten en producten tonen. In het theater is een doorlopende door mijzelf en het team van de stichting Gezond Belast geleide discussie hoe de fysieke belasting beperkt zou kunnen worden. Voorstanders van beperking zijn er volop: Arbo-deskundigen, veiligheidsadviseurs, arbeidsinspecteurs, leveranciers van til en duwhulpmiddelen, ervaringsdeskundigen met fysieke klachten, politici etc.

 

Om op een goede en levendige manier discussie te kunnen voeren heb ik echter ook mensen nodig die tegengas kunnen geven. Die het allemaal onzinnig vinden om iets aan arbeidsomstandigheden te doen. Die een hekel hebben aan al die regelgeving. Die vinden dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen gezondheid. Die het gewoon vinden als iemand uitvalt dat die voor zijn eigen narigheid opdraait. Kortom een lekker tegengeluid.

 

Ik kom graag in contact met mensen die daar wat voor voelen en wat tijd willen vrijmaken zodat we daar niet alleen maar voor eigen parochie preken.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
In het theater is een doorlopende door mijzelf en het team van de stichting Gezond Belast geleide discussie hoe de fysieke belasting beperkt zou kunnen worden. Voorstanders van beperking zijn er volop: Arbo-deskundigen, veiligheidsadviseurs, arbeidsinspecteurs, leveranciers van til en duwhulpmiddelen, ervaringsdeskundigen met fysieke klachten, politici etc.
Klinkt als een leeuwenkuil. Dan is discussie bij voorbaat onmogelijk.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Op zich wel een goed plan, zo'n Theater van de Tilkunst. Wellicht kun je een paar Belastinginspecteurs strooifolders laten uitdelen waarin je pleit voor Belastingontwijking. In plaats van discussie zou je ook kunnen denken aan een demonstratie van een paar Belastingsadviseurs in de vorm van gewichtheffers in een passend tricootje. Denk photo-opportunity en vergeet niet fotografen in te seinen via de perskamer.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In het theater is een doorlopende door mijzelf en het team van de stichting Gezond Belast geleide discussie hoe de fysieke belasting beperkt zou kunnen worden. Voorstanders van beperking zijn er volop: Arbo-deskundigen, veiligheidsadviseurs, arbeidsinspecteurs, leveranciers van til en duwhulpmiddelen, ervaringsdeskundigen met fysieke klachten, politici etc.
Klinkt als een leeuwenkuil. Dan is discussie bij voorbaat onmogelijk.

 

 

 

Interessante opmerking. Hoe zou ik dan de discussie moeten kunnen loskrijgen? In de praktijk kom ik namelijk vele honderden mensen tegen die beperking van fysieke belasting maar onzin vinden. Maar inderdaad, die komen dus niet naar zo'n beurs om dat te vertellen. Op dit forum zullen er ook heel wat rondlopen die er zo overdenken. Is er daarbij iemand met een suggestie hoe ik dat dan wel voor elkaar moet krijgen?

Link naar reactie
  • 0

 

Op zich wel een goed plan, zo'n Theater van de Tilkunst. Wellicht kun je een paar Belastinginspecteurs strooifolders laten uitdelen waarin je pleit voor Belastingontwijking. In plaats van discussie zou je ook kunnen denken aan een demonstratie van een paar Belastingsadviseurs in de vorm van gewichtheffers in een passend tricootje. Denk photo-opportunity en vergeet niet fotografen in te seinen via de perskamer.

 

Leuk, ik zie het al helemaal voor me.

Link naar reactie
  • 0

Mooi beeldverhaal. Je zou ook een kleine hindernisbaan kunnen aanleggen of duurtest kunnen doen met 3x5kg versus 1x15 kg of voor de uitslovers 3x10kg versus 1x30 kg. Een traptrede, deur met bel en magazijnrek met planken op diverse hoogte zijn voldoende. De deskundigen en leveranciers kunnen dat vast gebruiken als demonstratiemiddel voor een levendig centraal punt op de beursvloer. Tegengeluid kan bijna niet anders dan van stille acteurs of anti-hero's komen. Misschien kun je de praktijk spiegelen met 'best practices' en die dan heel rooskleurig over-the-top presenteren.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het komt allemaal via de voordeur van de ratio binnen. Zo overtuig je mensen niet. Een hele dag vol sprekers die gesubsidieerd worden om hardwerkende mensen van hun werk af te leiden.

 

Ik denk dat je ook een paar zijdeurtjes moet opentrekken. Dat één clown beter kan demonstreren waarom het gekkenwerk is om je vrijwillig te vertillen dan tien professoren. Dat een paar geraamten meer vertellen over bot- en beenbreuk. Dat een wandelende mummie meer aandacht trekt. Open het zijdeurtje der verbeelding.

 

Daag de bezoekers uit. Organiseer een steeplechase met cementzakken. Bouw een stand van volle kratten. Maak een video: no builder was hurt in the making of this movie. Geef een fitnessklasje met bouwvakkers (dansgroep van overwichtige mannen). Doe es gek!

 

Maar hou je kleren aan. ;D

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.