WeTrada.nl is een nieuw ecommerce concept waar consumenten samen producten kunnen kopen direct van de maker. Denk Alibaba.com meets Kickstarter.com. Door kopers te bundelen in groepen (crowndunding) kunnen bestellingen direct bij fabrikanten worden geplaatst en worden verschepingskosten gedeeld door de groep. Hierdoor worden kortingen gerealiseerd op nieuwe producten die kunnen oplopen tot wel 80% vergeleken met normale winkelverkoopprijzen.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Na jaren lang inkoper te zijn geweest voor grote bekende winkelketens in Nederland en Frankrijk ben ik op een idee gekomen voor een nieuw ecommerce concept. Ik ben in 2013 met dit idee in mijn hoofd vertrokken naar China om uit te voeren. Samen met twee andere Nederlanders die ook in China wonen hebben we de site ontwikkeld, ontworpen en uitgevoerd en zij wij onlangs online gegaan. Waarom in China? Ieder product dat wij aanbieden op de website heeft de voorwaarde dat wij zelf de leverancier hebben bezocht, dit om productie omstandigheden en de kwaliteit te garanderen. Iedere bestelling zullen wij zelf controleren in de fabriek voordat deze wordt verzonden naar onze klanten.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
WeTrada maakt het mogelijk voor consumenten direct bij de makers van producten te kunnen kopen.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Zo ver wij op de hoogte zijn is WeTrada.nl nog uniek in zijn soort.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Spreekt het WeTrada concept jou aan? Waar zie jij mogelijkheden tot verbetering?
Wat is jouw persoonlijke antwoord op de volgende vraag:
Stel jij wil product X graag kopen, zou jij:
A. Product X direct in huis willen hebben en de volle prijs betalen
B. 7-8 weken wachten op product X voor 75% korting
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Philippe88
Philippe88
Omschrijving van je concept:
WeTrada.nl is een nieuw ecommerce concept waar consumenten samen producten kunnen kopen direct van de maker. Denk Alibaba.com meets Kickstarter.com. Door kopers te bundelen in groepen (crowndunding) kunnen bestellingen direct bij fabrikanten worden geplaatst en worden verschepingskosten gedeeld door de groep. Hierdoor worden kortingen gerealiseerd op nieuwe producten die kunnen oplopen tot wel 80% vergeleken met normale winkelverkoopprijzen.
https://www.wetrada.nl
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Na jaren lang inkoper te zijn geweest voor grote bekende winkelketens in Nederland en Frankrijk ben ik op een idee gekomen voor een nieuw ecommerce concept. Ik ben in 2013 met dit idee in mijn hoofd vertrokken naar China om uit te voeren. Samen met twee andere Nederlanders die ook in China wonen hebben we de site ontwikkeld, ontworpen en uitgevoerd en zij wij onlangs online gegaan. Waarom in China? Ieder product dat wij aanbieden op de website heeft de voorwaarde dat wij zelf de leverancier hebben bezocht, dit om productie omstandigheden en de kwaliteit te garanderen. Iedere bestelling zullen wij zelf controleren in de fabriek voordat deze wordt verzonden naar onze klanten.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
WeTrada maakt het mogelijk voor consumenten direct bij de makers van producten te kunnen kopen.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Zo ver wij op de hoogte zijn is WeTrada.nl nog uniek in zijn soort.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Spreekt het WeTrada concept jou aan? Waar zie jij mogelijkheden tot verbetering?
Wat is jouw persoonlijke antwoord op de volgende vraag:
Stel jij wil product X graag kopen, zou jij:
A. Product X direct in huis willen hebben en de volle prijs betalen
B. 7-8 weken wachten op product X voor 75% korting
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50166-wat-vinden-jullie-van-wetradanl-kickstarter-meets-alibaba/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
74 antwoorden op deze vraag