• 0

Wat vinden jullie van WeTrada.nl (Kickstarter meets Alibaba)

Omschrijving van je concept:

WeTrada.nl is een nieuw ecommerce concept waar consumenten samen producten kunnen kopen direct van de maker. Denk Alibaba.com meets Kickstarter.com. Door kopers te bundelen in groepen (crowndunding) kunnen bestellingen direct bij fabrikanten worden geplaatst en worden verschepingskosten gedeeld door de groep. Hierdoor worden kortingen gerealiseerd op nieuwe producten die kunnen oplopen tot wel 80% vergeleken met normale winkelverkoopprijzen.

 

https://www.wetrada.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Na jaren lang inkoper te zijn geweest voor grote bekende winkelketens in Nederland en Frankrijk ben ik op een idee gekomen voor een nieuw ecommerce concept. Ik ben in 2013 met dit idee in mijn hoofd vertrokken naar China om uit te voeren. Samen met twee andere Nederlanders die ook in China wonen hebben we de site ontwikkeld, ontworpen en uitgevoerd en zij wij onlangs online gegaan. Waarom in China? Ieder product dat wij aanbieden op de website heeft de voorwaarde dat wij zelf de leverancier hebben bezocht, dit om productie omstandigheden en de kwaliteit te garanderen. Iedere bestelling zullen wij zelf controleren in de fabriek voordat deze wordt verzonden naar onze klanten.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

WeTrada maakt het mogelijk voor consumenten direct bij de makers van producten te kunnen kopen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Zo ver wij op de hoogte zijn is WeTrada.nl nog uniek in zijn soort.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Spreekt het WeTrada concept jou aan? Waar zie jij mogelijkheden tot verbetering?

 

Wat is jouw persoonlijke antwoord op de volgende vraag:

 

Stel jij wil product X graag kopen, zou jij:

 

A. Product X direct in huis willen hebben en de volle prijs betalen

B. 7-8 weken wachten op product X voor 75% korting

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is het KvK-nummer van WeTrada dan? Klanten betalen de fabrikant niet en hebben geen inspraak op specificaties. Consumenten kopen wat op een plaatje aangeboden wordt. Dit zijn dan volgens mij in ieder geval standaard producten. Verder laat ik het graag aan de klant of juridisch experts. Tof concept, maar op onderdelen ga je nat. Neem die waarschuwing ter harte.

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

 

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Highio heeft een goed punt Philippe, ik vrees dat ik me bij hem aan moet sluiten (zoals ik eerder ook al een beetje aangaf). Feit is dat je site, zoals je kunt zien, nogal wat twijfels oproept bij ons, en dus mogelijk ook bij anderen.

 

Als je 1 ding niet wil bij verkoop van (dure) artikelen online, is het twijfel oproepen.

 

Probeer ook deze kritiek vanuit de schoenen van de kritiekgever te bekijken (zoals met de popup), er is een reden waarom deze opmerkingen geplaatst worden.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

'Made to order' zijn bijvoorbeeld de t-shirts die je voor WeTrada kunt bestellen met jullie logo erop, artikelen die echt alleen geschikt zijn voor gebruik door de besteller, en dus niet meer aan anderen verkocht kunnen worden.

 

Je zou die term dan ook beter vermijden, en het nét iets anders omschrijven. Het is een goed verkoopargument (speciaal voor u gemaakt), maar aangezien je toch geen gebruik gaat maken van de juridische eigenschappen kun je het ook net iets anders zeggen zodat je sympathiek blijft maar discussie voorkomt.

 

edit: het zijn natuurlijk de shirts voor je familiefeest, zakelijke bestellingen gelden sowieso niet

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi bedankt voor je input maar deze juridische discussie wijkt af van het topic. Wat jij aangeeft valt onder maatproducten, daarnaast is er wetgeving voor producten die in opdracht worden vervaardigd zoals bij ons het geval is. Zoals eerder aangegeven geven wij 30 dagen retoursrecht en laten wij deze regelgeving achterwegen dus geen enkele issue voor onze klanten die gewoon de artikelen kosteloos kunnen retourneren, 16 dagen langer dan de wettelijke termijn voorschrijft.

Link naar reactie
  • 0

Niks offtopic, als je voor tonnen aan goederen wilt importeren en verhandelen en dan kennelijk (nog) geen inschrijving hebt, want die kun je niet noemen. Leuk ook een hoofdelijke aansprakelijkheid als bijvoorbeeld zo'n container met stoelen zoals Frans die aanhaalt wordt opgehouden en vernietigd.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Highio, ik ben niet verplicht mijn bedrijfsgegevens te plaatsen op sites buiten mijn eigen sites om. Zoals meerdere malen vermeld worden deze zo snel mogelijk geplaatst. Indien je interesse hebt in onze bedrijfsgegevens kan jij onze site in de gaten houden. Nogmaals wij zijn een Nederlandse BV die hoofdelijk aansprakelijk is voor zowel de import als de garantie voorwaarden en de regelgeving die de wet koop of afstand voorschrijft.

 

Alle aannames die wijzen op dat Wetrada deze aansprakelijkheid uit de weg gaat of de wetgeving koop of afstand niet willen naleven zijn onjuist.

Link naar reactie
  • 0

Ik neem niks aan, ik lepel op wat ten onrechte op jullie site ontbreekt of juist vermeld staat.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de gegeven feedback, alle punten die in deze discussie zijn aangehaald zijn of worden aangepast en/of opgehelderd met de aankomende update van de site.

 

De site laten bekijken/screenen door vreemden die met verse ogen hun ongezouten mening is ons veel waard daarvoor hartelijk dank.

 

Groet,

 

Philippe

Link naar reactie
  • 0

daarnaast is er wetgeving voor producten die in opdracht worden vervaardigd zoals bij ons het geval is.

 

Ik waardeer de manier waarop je op kritiek reageert, maar verkondig geen dingen die niet waar zijn, maar heb je voor mij even een linkje naar de onderbouwing van die al enige keren hier herhaalde stelling?

 

 

Je vraagt om reacties op je site, je bedrijfsmodel etc. Die krijg je. Doe er dan ook je voordeel mee.

De meesten hier kijken even verder dan alleen de bling bling op je site, en doen dat omdat ze je willen helpen. Zie alle reacties dus als ontopic, en probeer niet zelf te bepalen wat je ontopic en offtopic vindt.

 

Je hebt een leuk concept, een leuke site, maar er zitten her en der wat rafelige randjes aan. Probeer die ook netjes voor elkaar te maken als je er op gewezen wordt.

 

Frans

 

PS. die popup hoeft niet irritant te zijn als hij 1 of 2 keer opkomt. Ik ben een paar minuten op je site en heb hem al tig keer weg moeten klikken. Dat is wél irritant

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals meerdere malen vermeld worden deze zo snel mogelijk geplaatst. Indien je interesse hebt in onze bedrijfsgegevens kan jij onze site in de gaten houden.

 

Je gaf eerder in het topic aan dat je al producten verkoopt, als je dat via WeTrada doet ben je dan op dit moment in overtreding van de geldende wetten.

 

Verder over de diensten en producten; jullie doen de selectie helemaal zelf en blijven dat ook doen? Of komen er mogelijkheden om zelf producten aan te dragen bijvoorbeeld?

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Frans,

 

bedankt voor je vraag, deelnemen aan een deal is gratis. Op het moment dat er een deal op 100%(er genoeg deelnemers zijn)staat wordt de klant verzocht te betalen. Het betaalverzoek is slecht voor een korte periode geldig, indien de klant zich bedenkt of niet binnen de periode betaald bieden wij andere klanten de mogelijkheid om deel te nemen aan een deal. Dit om de leverperiode tussen betaling en ontvangst van het product zo kort mogelijk te houden. Na ontvangst van het product krijgt de klant een verlengde periode de tijd om het product zonder bijkomende kosten terug te sturen.

 

Overigens wat nog niet is vermeld is maar wel uniek is aan ons concept is dat na deelname na deelname aan een deal de klant wekelijks een status bericht sturen middels email en sms. Zo ontvangen onze klanten een rapport met foto's van de productie, bericht wanneer de container wordt geladen bij fabriek, bericht wanneer de container op het schip is geladen en naam van het schip, wekelijks bericht waar het schip zich bevind tijdens de reis naar Rotterdam, bericht aankomst Rotterdam, bericht van inklaring. Dit om de klant betrokken te houden bij het proces en daarmee ook de levertijd 'leuker' te maken.

 

Alle goede input is inmiddels verwerkt bedankt daarvoor, misschien is dit herkenbaar voor andere ondernemers maar bij het bouwen en ontwikkelen als een site als deze. Wat (met alle respect) geen template site is obv een wp of ecommerce platform, wil je dingen als de kleine lettertjes en voorwaarden uitstellen tot het laatst aangezien er al enorme energie wordt gestoken in het van de grond af coden, ontwerpen van de site en het sourcen van 100+ producten bij leveranciers verspreid over het 2e grootste land van de wereld. Maar zeker door de (misschien iets te vroege) post hier op HL worden we even goed op de feiten gedrukt dat dit wel degelijk belangrijk is. Daarnaast is het geen rocket science, consumenten in de EU worden gelukkig goed beschermd, daar zijn duidelijke regels voor en die vermeld je op je website. Daar dient Wetrada zich aan te houden en dat doen we uiteraard.

 

btw: Beste manier om van de popup af te komen is je email invullen :) grapje, popup is inmiddels disabled

 

groet,

 

Phil

Link naar reactie
  • 0

Phil,

 

Ik heb de discussie een beetje vanaf de zijlijn bekeken, zonder meteen een bak kritiek over je heen te gooien. De website ziet er goed uit en ik ben fan van 'uitlegfilmpjes' zoals jij hebt laten maken. MAAR..

- Ik word eigenlijk best verdrietig van het 'handelen in plagiaat'. Zo mag ik het toch wel noemen?

Jullie bestellen kopieën van design spullen in China. Ik wil niet beweren dat ik niets 'nep' in mijn huis heb staan, maar zo'n regelrechte 'rip-off' zou ik me wel 'n beetje voor schamen.

- Ik snap weinig van het gegoogel met prijzen op de site. Voelt een beetje als de auto-dealer die mij "tot wel €5000 euro 'klantvoordeel' meneertje" geeft.

- Hoe het juridisch zit met vastzitten aan een koop waag ik me niet aan

- Zet nou gewoon eens je adresgegevens op die site, vandaag nog!

- Bij het 'team' zie ik plaatjes van acteurs en honden, geeft ook niet al te veel vertrouwen moet ik zeggen.

 

En dan mijn belangrijkste punt:

Jullie zijn zo goedkoop omdat de spullen rechtstreeks in China komen.

Nu is er op zich niks mis met spullen uit China (mijn iPhone is ook 'made in china'), maar er komt ook een ongelofelijke hoeveelheid troep uit China. Ik heb zelf gereedschap gehad dat gemaakt was in China wat gewoon levensgevaarlijk was!

 

De Egg chairs die jullie aanbieden voor een paar honderd euro zie ik ook op Alibaba staan, maar dan is de kwaliteit, afwerking en het materiaalgebruik gewoon lachwekkend.

 

Belangrijkste punt voor de NL consument zal dus zijn: Is het betrouwbaar?

Zolang je vage algemene voorwaarden hebt, een onduidelijk garantiestelsel en niet eens contactgegevens op de site, moet ik helaas zeggen: Nee..

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Hoi Richard, deze gegevens stonden wel vermeld op de site maar alleen in de afgeschermde betaalomgeving en worden dus nu snel verplaatst naar een openbare omgeving op de website bij 'over ons'. Druk einde van de middag maar op refresh en je kan ze aanschouwen.

 

Goed idee om klanten zelf producten aan te laten dragen dit is absoluut iets wat we willen uitwerken om ook meer een crowdsourced assortiment te creëren. Op dit moment is het gehele assortiment door ons zelf geselecteerd en dit zullen we ook blijven doen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hans,

 

Bedankt voor je input en je tijd om onze website te bekijken.

 

Zoals jij een persoonlijke mening hebt over de modellen op onze site zo zijn er natuurlijk ook andere mensen die een persoonlijke mening hebben die compleet afwijkt van de jouwe. Die hebben graag een prachtig ontwerp voor een betaalbare prijs in huis en zullen manieren vinden om deze in huis te halen. Wetrada is daarin niet de 'main enabler' maar slechts een van de honderden tot duizenden aanbieders die zich in deze niche bevinden.

 

Jouw belangrijkste punt; niet alleen jouw iPhone en miskoop gereedschappen komen uit China maar kijk maar eens goed om je heen. De stoel of bank waar jij nu op zit is heus niet in Zweden gemaakt maar in China. Als je gaat optellen van al de spullen die jij nu in huis hebt staan wat er uit dit land komt dan sta je versteld heb jij een huis vol met rommel? nee, waarschijnlijk niet. Feit is dat de meeste productie in de loop der jaren is verdreven naar lagenlonen landen met name China daar kan je niet omheen. Als 90%/95% van alle spullen om jou heen uit dit land komen dan komt er natuurlijk ook veel rommel uit dit land simpelweg vanwege de schaalgrootte niet per definitie omdat het hier is gemaakt. Ook de merken die jouw hoogwaardige gereedschappen maken waar je wel blij mee bent worden in dit land gemaakt, uiteraard onder streng toezicht.

 

Het verschil tussen iemand die een plaatje vind op een online b2b site waar duizenden fabrikanten op staan en Wetrada is, dat wij hier in China zijn, daadwerkelijk naar Foshan(plaats waar de meeste stoelen vandaan komen) gaan, de fabriek bezoeken, de productie bekijken, materialen inspecteren en nog belangrijker, de spullen bekijken die klaarstaan voor klanten die worden verstuurd. Deze business is absoluut niet voor beginners of mensen die eerst via een forum moeten uitvogelen hoe het allemaal werkt daar zijn de risico's te groot voor, die drempel te hoog.

 

Wetrada verlaagt juist deze drempel en maakt het wel mogelijk om vanuit je studeerkamer op een veilige manier rechtstreeks producten te kopen zoals de ervaren handelaren dat kunnen doen. Zonder troep in huis te halen omdat er een hele organisatie achter zit die dit mogelijk maakt en verantwoordelijk voor is.

 

Jouw punt zoals velen over de betrouwbaarheid is heel terecht, maar deze uitdaging geldt voor allen online ondernemingen en indien goed uitgevoerd ook het succes van de onderneming bepalen. Zo hebben wij in de plannen om updates toe te voegen als video product reviews en klanten reviews, we zijn pas net begonnen, Rome is ook net in een dag gebouwd.

 

Opmerkingen over voorwaarden en bedrijfsgegevens, deze zijn opgemerkt en aangepast. we komen vandaag nog met een update. Allen dank om ons daar zo goed op te attenderen we hebben dit punt duidelijk onderschat.

 

Groet,

 

Philippe

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op deze basis zou ik trouwens voorlopig geen Duitse site uitrollen en Duitse klanten bedienen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

- Ik snap weinig van het gegoogel met prijzen op de site. Voelt een beetje als de auto-dealer die mij "tot wel €5000 euro 'klantvoordeel' meneertje" geeft.

 

Heel simpel: Doe wat je zegt en zeg wat je doet.

 

Als je "goedkoper dan ieder ander" als uitgangspunt neemt voor je site dan moet je je bedrijfsmodel wel heel scherp en onderscheidend hebben. De insteek met crowdbuying is een leuke om de klant een exclusief gevoel te geven dat hij bij een groepje hoort die een product goedkoper krijgt dan wie dan ook, dus kudo´s daarvoor.

 

Echter het gegoochel met prijzen zat mij ook niet helemaal lekker als potentiele klant.

 

Aan de ene kant geef je als prijs de prijs van designsmeubelair en vergelijk je die met de prijs van je eigen chinese replicaspul. Is appels en peren

 

En aan de andere kant heb je een populaire hooverboard voor € 399 en geef je een normale prijs van € 799. Het is ook hier weer een replica van de Punkheeduck. Los daarvan is deze chinese versie bij bijvoorbeeld Amazon te krijgen voor $367,-- ex verzendkosten en heb ik hem hier volgens mij met een weekje in huis voor € 400,--

 

Als dat voor alle producten geldt, zul je in mijn ogen toch moeten zorgen dat je je USP´s aanscherpt en je verder gaat onderscheiden

 

 

Link naar reactie
  • 1

Je loopt aanzienlijke juridische en financiële risico's als je dit op deze manier in Duitsland lanceert. Lees maar eens over Abmahnungen, waarover op HL dan gek genoeg nog niet eerder geschreven lijkt te zijn. Zie HL zoekfunctie of Google.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Frank, wederom bedankt voor je input.

 

Met het Hoverboard vergeet jij wel even voor het gemak de BTW en invoerrechten te bereken of was je van plan deze niet te gaan betalen? De shipping costs lijken mij ook wat laag in jouw schatting maar het zou kunnen lukken vanuit de US maar niet in een weekje. Daarnaast, wat als je je Hoverboard wilt omruilen binnen 30 dagen of hij gaat stuk binnen een paar maanden, aankloppen bij Amazon in de US? Iets op Amazon kopen of van een Nederlandse site kopen is natuurlijk echt appels met peren vergelijken.

 

Over de modellen die jij aanhaalt heb je het natuurlijk volledig mis, heb jij wel eerst goed gekeken wat ze kosten en met welke prijzen wij een vergelijk maken op onze site? Wij vergelijken natuurlijk alleen met andere sites die dergelijke gelijkwaardige modellen op de Nederlandse markt aanbieden en berekenen daar over de besparingen.

 

Groet,

 

Philippe

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.