• 0

Wat vinden jullie van WeTrada.nl (Kickstarter meets Alibaba)

Omschrijving van je concept:

WeTrada.nl is een nieuw ecommerce concept waar consumenten samen producten kunnen kopen direct van de maker. Denk Alibaba.com meets Kickstarter.com. Door kopers te bundelen in groepen (crowndunding) kunnen bestellingen direct bij fabrikanten worden geplaatst en worden verschepingskosten gedeeld door de groep. Hierdoor worden kortingen gerealiseerd op nieuwe producten die kunnen oplopen tot wel 80% vergeleken met normale winkelverkoopprijzen.

 

https://www.wetrada.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Na jaren lang inkoper te zijn geweest voor grote bekende winkelketens in Nederland en Frankrijk ben ik op een idee gekomen voor een nieuw ecommerce concept. Ik ben in 2013 met dit idee in mijn hoofd vertrokken naar China om uit te voeren. Samen met twee andere Nederlanders die ook in China wonen hebben we de site ontwikkeld, ontworpen en uitgevoerd en zij wij onlangs online gegaan. Waarom in China? Ieder product dat wij aanbieden op de website heeft de voorwaarde dat wij zelf de leverancier hebben bezocht, dit om productie omstandigheden en de kwaliteit te garanderen. Iedere bestelling zullen wij zelf controleren in de fabriek voordat deze wordt verzonden naar onze klanten.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

WeTrada maakt het mogelijk voor consumenten direct bij de makers van producten te kunnen kopen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Zo ver wij op de hoogte zijn is WeTrada.nl nog uniek in zijn soort.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Spreekt het WeTrada concept jou aan? Waar zie jij mogelijkheden tot verbetering?

 

Wat is jouw persoonlijke antwoord op de volgende vraag:

 

Stel jij wil product X graag kopen, zou jij:

 

A. Product X direct in huis willen hebben en de volle prijs betalen

B. 7-8 weken wachten op product X voor 75% korting

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

 

Over de modellen die jij aanhaalt heb je het natuurlijk volledig mis, heb jij wel eerst goed gekeken wat ze kosten en met welke prijzen wij een vergelijk maken op onze site? Wij vergelijken natuurlijk alleen met andere sites die dergelijke gelijkwaardige modellen op de Nederlandse markt aanbieden en berekenen daar over de besparingen.

Zoals dit model dat Frans al aanhaalde?

 

Ik kom meer dan voldoende sites tegen waarop ik een vergelijkbaar product kan kopen voor ongeveer dezelfde prijs als jullie aanbieden. Waar komt dan die waarde van 799 vandaan?

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Bedankt RT voor de link dit is zeer waardevol en erg nuttig.

 

Het WeTrada concept is veel groter dan een aantal deals dat momenteel hier op het forum in opspraak is. Ons assortiment is constant in beweging en zal worden aangepast per markt en afgestemd worden op basis van de interesses van onze klanten.

 

Zolang wij ons assortiment aanpassen per markt en ons netjes houden aan de regel en wetgeving per land (zoals wij ook in Nederland doen) geloven wij dat ook onze Oosterburen blij zullen worden van WeTrada en geen boze Duitse brieven gaan opsturen.

 

Nogmaals dank voor de input.

 

Groet.

 

Philippe

Link naar reactie
  • 0

Hoi RT, ik vlieg morgen naar Shenzhen om onze nieuwe order de controleren. Bij deze leverancier staan containerladingen klaar voor verzending naar de US, voor het merk wat eerder is genoemd door Frank. Je kan gemakkelijk vinden waarvoor zij ze verkopen in de US. Op een paar schimmige MP advertenties na zijn wij by far de goedkoopste in Nederland. Dit is aan onze bestellingen ook te zien voor dit specifieke product. De doelgroep voor dit product is jong, zij zijn bedreven met research doen op het internet en kiezen (terecht) voor juist onze deal.

 

Groet,

 

Philippe

Link naar reactie
  • 0

Pas je algemene voorwaarden ook nog even aan zodat deze ook begrijpelijk zijn voor de gemiddelde Nederlander (dus niet in het Engels).

Ik lees in die voorwaarden overigens (nog steeds) dat er alleen een retourrecht geldt als producten defect zijn, over de 30 dagen bedenktijd wordt geen woord gerept. Alleen onder het kopje 'retourneren', maar daar staat dan weer dat er 'uitzonderingen' gelden, maar niet wat die uitzonderingen dan vervolgens zijn.

 

De link naar de algemene voorwaarden op de pagina waar het bestelproces in gang wordt gezet (Je gaat deelnemen aan de Deal!) doet het ook niet.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Op een paar schimmige MP advertenties na zijn wij by far de goedkoopste in Nederland. Dit is aan onze bestellingen ook te zien voor dit specifieke product.

Geef me dan eens een paar links waar hetzelfde product voor 799 te koop zou zijn. Anders blijf ik er bij dat dit bedrag gewoon uit de lucht is.

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Hoi RT, uit respect voor andere ondernemers in Nederland die wellicht veel hebben geïnvesteerd in dit product en voor een hoge prijs moeten verkopen dump ik hun links hier liever niet. Nogmaals onze klanten bepalen voornamelijk op basis van de all-in prijs of de deal het hun persoonlijk waard is of niet.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hans, denk dat je het verkeerd hebt gelezen we gaan in DE lanceren over 2 weken. We zijn in NL begonnen.

Ik ben niet dom, Philippe.

 

Als ik surf naar https://www.wetrada.de kom ik op een (engelstalige) site die volgens mij toch echt voor de Duitse markt is. Ik zie tenminste Duitse vlaggetjes en er staat "Price include VAT and delivery in [Duitste vlag]".

 

Een tweede punt is dat je volgens mij de bestellingen aan het faken bent. Zo staan er bij de Hoverboard vandaag minder bestellingen dan gisteren. Als je nog niet open bent in Duitsland zijn het het dus sowieso nep bestellingen.

 

Dit soort dingen komen als een boomerang terug in je gezicht.

Vertrouwen komt te voet en het gaat te paard.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de websites gebaseerd zijn op 1 database, dus op de duitse website wordt dezelfde deal weergegeven als in Nederland.

 

Het kan dus best zijn dat die deal al een paar keer verkocht is, alleen niet in Duitsland.

 

Wat ik weer bijzonder vind, is dat er een kast wordt aangeboden voor bijna 1000 euro, en zonder omschrijving, zonder dat er maten zijn opgegeven, zonder dat je weet wat voor materialen het zijn..puur en alleen op basis van 1 foto en wat algemene tekst, zijn er al 10 verkocht.

 

Als dat werkelijk klopt...complimenten voor jullie verkoopkwaliteiten :-)

 

PS. Het is galerij..niet gallerij ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hans,

 

Volgens mij noemt niemand jou dom hoor, ik vraag je alleen goed te lezen voordat jij je oordeel op een publiek forum uit. We hebben inderdaad het domein al klaargezet en onze prijsberekeningen voor Duitsland al in de backend klaar staan. Maar dat is natuurlijk nog niet lanceren in een Markt. Zonder promotie komt er nog geen Duitser naar onze site. Indien we onze marketing starten in DE zullen alle Duitsers netjes landen op een .de site die geschreven is in het Duits. Onze basistaal is Engels vanuit in die taal voegen wij nieuwe deals toe en worden de vertalingen voor geschreven per markt.

 

Klopt dat er minder deelnemers staan hij de Hoverboards deal dit komt omdat er gisteravond drie deals zijn doorgegaan en de tellers weer op nul zijn komen te staan en er weer nieuwe deelnemers in de deal komen te zitten. Momenteel doen we bijna een deal per dag voor deze producten dus je kan het in de gaten houden als je daar de tijd voor hebt.

 

Jammer dat jij obv je aannames zomaar beschuldigen maakt over oneerlijk gedrag zie ook niet ons zakelijke voordeel als wij zouden doen waar jij op doelt, iets wat dus totaal niet aan de orde is op Wetrada laat dat duidelijk zijn.

 

Bedankt voor je input.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Frank,

 

klopt helemaal we werken op dit moment uit 1 database inwoners uit verschillende landen kunnen meedoen met dezelfde deal. Het WeTrada concept werkt alleen als wij een grote stroom bezoekers weten te genereren.

 

Bedankt voor de typo alert en je compliment!

 

Groet

 

Philippe

Link naar reactie
  • 0
Jammer dat jij obv je aannames zomaar beschuldigen maakt over oneerlijk gedrag zie ook niet ons zakelijke voordeel als wij zouden doen waar jij op doelt, iets wat dus totaal niet aan de orde is op Wetrada laat dat duidelijk zijn

 

Sorry Philippe, je faked wel bestellingen imho. Jammer

 

Een groot deel (in ieder geval alle die ik gezien heb) van de deelnemers in welke deal dan ook heeft profielfoto´s die rechtstreeks afkomstig zijn van deze website met gratis avatarfotos

 

De kans dat deelnemers zelf allemaal een foto uitkiezen van die ene specifieke website, die downloaden en vervolgens toevoegen aan hun account is 0,00

 

En als de deelnemers fake zijn..dan twijfel ik ook aan de deal.

 

Terug naar wat denk ik iedereen hier vanaf pagina 1 probeert duidelijk te maken: Online handel is vertrouwen. Om vertrouwen te wekken moet je transparant zijn, zeker als je je concept groot in de markt wil zetten.

 

Dat geldt voor je kvk-inschrijving, voor je adresgegevens, voor je bereikbaarheid, voor je levervoorwaarden, voor je retourbeleid, voor je producten, voor je deals, voor je prijsstelling en voor je deelnemers

 

De enige grote gemene deler van alle kritieken hier is: Kweek vertrouwen.

 

En vertrouwen kweek je niet met mooie woorden op een forum, dus aan de slag, want het concept is in mijn ogen te leuk, en je enthousiasme te groot, om ten onder te laten gaan aan onduidelijkheid en wantrouwen.

 

Dat zou zonde zijn.

 

 

FranS

Link naar reactie
  • 0

Op basis van de feedback die wij tot nu toe hebben mogen ontvangen deel ik graag mijn persoonlijke mening als TO met jullie.

 

Het idee om een topic te openen voor WeTrada op een Nederlands forum voor "Ondernemerschap en Innovatie" waar ondernemers elkaar naar een hoger niveau zouden moeten helpen was voor feedback over ons concept en website. Uiteraard zijn er absoluut enorm goede suggesties en opmerkingen gepost, daar zijn we heel dankbaar voor en die zijn ook direct opgevolgd. Maar ik merk op obv de toon van de feedback en ook de privé berichten die ik ontvang dat wij in plaats van naar een hoger niveau worden geholpen meer de kant van de verdediging moeten gaan zoeken (persoonlijke mening).

 

Ook zie ik dat het topic aardig wordt meegelezen en bepaalde posters bovengemiddeld veel onze website bezoeken, wat alleen maar een compliment is natuurlijk. Maar laat duidelijk zijn dat onze intenties alleen maar goed zijn, waarom zou je met kwade intenties een dergelijk topic openen op een publiek forum? Indien wij geen goede intenties hebben zou het dan niet slimmer zijn om in de schaduw van de anonimiteit te blijven?

 

Mensen die vraagtekens zetten bij ons (in korte tijd behaalde) succes kunnen van mij via PM inzichten krijgen over onze bezoekersaantallen en bestellingen. Ook geef ik graag tips over mijn bevindingen en tools die zijn gebruikt als dat een andere ondernemer zou kunnen helpen.

 

Plan van WeTrada is groter dan alleen handel van China naar NL, waar op dit moment alleen Nederlandse consumenten beter van worden. Ook gaan wij dit concept omdraaien en Nederlandse producten aan Chinese consumenten aanbieden. Nummer 2 ecommerce markt ter wereld (binnenkort nummer 1) zijn gek op Nederlandse (echte)producten (Dutch design, etenswaren etc). Daarnaast is het gezamenlijk online inkopen doen hier zo'n beetje de norm aan het worden.

 

Hier zouden juist weer veel Nederlandse ondernemers van kunnen profiteren in de toekomst.

 

Groet,

 

Philippe

 

Link naar reactie
  • 0

Ik stel voor dat we dit topic tijdelijk sluiten en dat we dit heropenen als juridische zaken en informatiepagina's voor de Nederlandse en Duitse markt duidelijk een stap verder zijn...

 

...daar horen in ieder geval een KvK-inschrijving (mogelijk bijschrijving), Algemene Voorwaarden, volledige vertalingen en Impressum bij. Lijkt me een mooie checklist en meer dan voldoende werk voor de komende weken.

 

Modgroet,

 

Highio

 

 

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Highio,

 

van mij mag je het sluiten indien je dat nodig vind. Alle gegevens die jij aanhaalt Kvk, AVW, impressum zijn al ge-update op de website. Puur sluiten van dit topic op basis van dit argument slaat in mijn ogen nergens op, misschien dat de moderators er een eigen persoonlijke agenda op nahouden en topics liever censureren als ze het niet op argumentatie winnen. Hier is al eerder mee gedreigd via PM mijn gegevens zijn al lang nagetrokken bij het KvK.

 

Fijn dat ik ook andere PM's ontvang van andere Nederlandse ondernemers met goede adviezen, met name hoe om te gaan met de discussie die hier is ontstaan vind ik erg waardevol.

 

Nogmaals dank voor alle opbouwende kritiek en feedback en een vriendelijke groet naar alle Negative Nancy's die zich hier verzamelen.

 

Philippe

Link naar reactie
  • 0

Philippe, ik bewonder je enthousiasme, ondanks de forse kritiek.

 

Alleen ben ik bang dat je je geloofwaardigheid hier schade aan het toebrengen bent.

Higherlever is een forum wat soms best hoog in de Google zoekresultaten te voorschijn komt.

Als mensen dan gaan googlen op "Wetrada.nl" en ze komen bij deze discussie uit, heb je heel wat uit te leggen. Internet vergeet ook niet snel, dus dit blijft als je niet oppast je heel erg lang achtervolgen.

 

Vooral als je met import uit China werkt is vertrouwen super belangrijk. Daarom moet je echt je zaak op orde brengen voordat je verder gaat. Ik zou de site even op 'under construction' zetten.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

misschien dat de moderators er een eigen persoonlijke agenda op nahouden en topics liever censureren als ze het niet op argumentatie winnen. Hier is al eerder mee gedreigd via PM mijn gegevens zijn al lang nagetrokken bij het KvK.

 

Hoi Philippe,

 

Even voor de duidelijkheid: Moderatoren hebben geen eigen agenda.

Verder censureren we niet in de zin dat we zomaar berichten verwijderen of teksten aanpassen.

 

Ik heb je inderdaad gemaild, en uitgelegd dat we topics sluiten als blijkt dat een onderwerp geen ondernemersvraag is.

In jouw specifieke geval was daar even twijfel over vandaar dat ik je mailde (en niet dreigde maar gewoon uitlegde wat ik hierboven ook zeg).

 

Verder checken we geen gegevens bij de KvK. We hebben genoeg andere bronnen, en als die geen uitsluitsel bieden vragen we het gewoon rechtstreeks aan TS.

 

Tenslotte denk ik niet dat we hier posten om een ´discussie te winnen´. Niet alleen de moderatoren, maar iedereen die hier reageert doet dat op een soms scherpe toon, maar daar heb je imho meer aan dan aan dingen als ´oh wat een leuke kleurtjes op je bestelknop zeg!´ die je op het VIVA-forum zult krijgen.

 

Misschien wil Highio je gewoon de kans geven om na te denken over de opmerkingen in dit topic, en indien nodig aanpassingen te doen zonder dat er ondertussen meer of minder kritische berichten online komen?. Ieder bericht kan met een nadere intentie geschreven zijn dan de intentie die jij er in leest :-)

Link naar reactie
  • 0

Alle gegevens die jij aanhaalt Kvk, AVW, impressum zijn al ge-update op de website.

Dat heb je vlot aangepast, kuddo's. Denk er wel nog aan dat je de algemene voorwaarden ook 'downloadbaar' maakt!

 

Groetjes, Nancy

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Excuus voor mijn korte rant van hierboven, heat of the moment misschien.

Kom je aan je startup, kom je aan het kindje misschien herkenbaar voor sommige, of niet.

 

Nogmaals hartelijk dank voor alle feedback en kritiek ik denk dat we voor nu even genoeg feedback hebben om door te gaan en de site en concept te optimaliseren.

 

Ik zal jullie hier op de hoogte houden indien we milestones bereiken in de toekomst voor degene die het interesseert.

 

Met vriendelijke groet,

 

Philippe

Link naar reactie
  • 0

Philippe, mijn enige doelstelling als HL-moderator met een voorstel (!) tot tijdelijk sluiten van dit topic is de hitte van de discussie te laten bekoelen en jou en jouw team de tijd te geven om de kritiek te verwerken en om de site te verbeteren.

 

Ik doe slechts een geste en een team vrijwillige moderatoren (ook zij die niet actief deelnemen aan juist deze discussie) kijkt daar naar zonder persoonlijke motieven.

 

Modgroet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Highio,

 

bedankt voor je toelichting en je hebt helemaal gelijk, fijn om de discussie even te laten bekoelen. Gezien het feit HL hoog rankt en gelezen gaat worden door onze toekomstige klanten doet het mij ook zo fel reageren op de kritieken, wat te veel energie kost. Zo had ik ipv hier reageren al een hele serie nieuwe kinderwagen deals die klaar staan kunnen uploaden. ..Wait what? Kinderwagens uit China? voor babies? +10 Doe het niet posts verder! ;)

 

Wetrada heeft iig wel een beetje stof doen opwaaien hier en ik ben inmiddels senior 8)

 

Nogmaals dank voor alle input we houden jullie op de hoogte.

 

Groet,

 

Philippe

 

Link naar reactie
  • 0

Bij deze. Je kunt een willekeurige moderator met een persoonlijk bericht vragen om heropenen of een modsmelding doen (meld dit bericht aan de moderator).

 

Modgroet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.