• 0

2de auto zakelijk

Ik heb een prive auto en wil graag nog een auto op de zaak zetten.

 

Hierbij ontloop ik de bijtelling, echter deze auto zal voornamelijk gebruikt worden door mijn partner voor woon/werkverkeer. De kosten die voor deze auto gemaakt worden, komen rechtstreeks in mindering op mijn resultaat.

 

Ik begrijp dat dit niet de bedoeling kan zijn, echter kom ik op geen enkel forum enige restricties tegen.

Ook op de belastingdienst-website wordt er niets over uitgelegd.

 

Derhalve als ik een privé auto heb, en ik neem er een zakelijke auto naast, maakt het dan uit waar ik of mijn partner met de zakelijke auto naartoe rijdt? (kilometerregistratie is niet nodig)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik mijn partner buiten beschouwing hou, en een zakelijke auto aanschaf heb ik toch 0% bijtelling, en kilometers bijhouden is dan toch overbodig?

Ik heb al 20 jaar een zakelijke en privé auto en heb nooit een bijtelling betaald. 20 jaar geleden deed de inspecteur inderdaad niet moeilijk over de km registratie.

10 jaar geleden stond een inspecteur er bij een controle wel op dat ik de km's van de zakelijke auto bijhoudt. Vervelend, want dat is een heleboel extra administratie die tijd kost en waar je niets voor terug krijgt.

Link naar reactie
  • 0
10 jaar geleden stond een inspecteur er bij een controle wel op dat ik de km's van de zakelijke auto bijhoudt. Vervelend, want dat is een heleboel extra administratie die tijd kost en waar je niets voor terug krijgt.

 

 

ook dat zie je verkeerd, :P je krijgt er namelijk wel wat voor terug: Geen bijtelling. ;)

Link naar reactie
  • 0

En bij de BD zijn ze ook niet achterlijk. Vorige week gefotografeerd door de BD op de provinciale weg van Gouda naar Waddinxveen en vandaag weer een fotootje op de provinciale weg vlak voor Emmen. (niet op weg naar de dierentuin :P)

 

Nou heb ik niks uit te leggen want ik rij met bijtelling maar je zal de eerste niet zijn die een verzoek om uitleg krijgt. ;D

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.