• 0

Wat vinden jullie van nieuwe webshop [Amerikaanse snoep e.d.]?

Omschrijving van je concept:

Een webwinkel waar je Amerikaans snoep, koek, ontbijtproducten en o.a. frisdrank kunt kopen.

 

https://www.sweetcorner.nl/

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De webshop is net 1,5 week online. Voor de webshop hebben we gebruik gemaakt van nopcommerce aangezien we zelf .NET schrijven konden we hier makkelijk zelf modules voor schrijven. We zijn nu vooral bezig met SEO en SEA.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen de Amerikaanse producten meer onder de aandacht brengen denk bijv. aan Oreo koekjes bijna iedereen van ons kent ze wel maar wist u dat er nog veel meer variaties zijn.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het concept is niet anders dan bestaande concepten wij hebben misschien een aantal producten op voorraad die de concurrent niet heeft, maar in basis is het concept het zelfde als de bestaande concurrenten. Waar wij wel het verschil willen maken is een betere service, snellere levering en een betere prijs waar mogelijk.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alles is welkom, positieve en negatieve feedback van de feedback kunnen we alleen maar leren.

 

Alvast bedankt voor de feedback!

 

 

[verandering: titel aangepast]

The Sweet Corner

Amerikaanse frisdranken, koeken, snoepjes, snacks en ontbijtproducten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Toevallig ken ik 1 van de eigenaren van een Engelse concurrent van je die erg succesvol is. Die richt zich echter op alle 'afwijkende' snoep producten, niet specifiek Amerikaans. Om geen links te spammen, enkel de naam. 'Candy Hero'. Hij gaf aan, dat ze doelgroep voornamelijk zit in jonge volwassenen. Dus niet kinderen of ouders met kinderen. Dit sluit wel aan op wat RiVe aangeeft. Echte snoep liefhebbers gaan nog wel eens op zoek naar dat specifieke snoep soort, wat ze op vakantie kochten, maar nergens kunnen krijgen in hun eigen land. Dat zijn juist de voornaamste klanten lijkt mij.

 

Dat zijn meestal geen kinderen of de ouders van kinderen. Die kopen denk ik gewoon een zak Haribo in de Supermarkt? Ik als pappa in elk geval wel. Ik zou niet weten, waarom ik een afwijkende smaak Oreo op internet moet kopen, als ik mijn kinderen misschien nog blijer maak met 'Cars' koekjes uit de supermarkt?

 

Ik hoop, dat deze feedback je helpt.

Link naar reactie
  • 0

Er valt naar mijn mening nog wel het een en ander te verbeteren...

 

Ik zou beginnen met het verbeteren van het navigatiemenu, "producten" en "merken" zijn zo nietszeggend... Ik zou daar gewoon direct de 4 productcategorieën vermelden zodat het direct duidelijk is wat je verkoopt.

 

De "bestel nu" knoppen vallen lekker op, maar als ik dan op "verder winkelen" klik moet ik goed zoeken naar de winkelwagen. Hij staat op de juiste plek maar door de drukke achtergrond achter de winkelwagen valt hij niet voldoende op. Dat drukke gevoel heb ik overigens op de gehele homepage, ik vind het erg rommelig overkomen doordat er zoveel producten op staan.

 

De productpagina's zijn op zich prima, al mis ik wel wat belangrijke informatie zoals "hoeveel bedragen de verzendkosten" en "wanneer heb ik het in huis"? Wel goed dat je een duidelijke link hebt in het footer menu naar "verzendkosten en retourneren" (die je wellicht beter "verzenden en retourneren" of "verzendkosten en levertijd" kunt noemen) maar als mensen daarop moeten klikken gaan ze van de productpagina af en dat wil je liever niet.

 

Dan kom ik uiteindelijk op de checkout pagina, daar verwacht ik de velden voor naam, adres, etcetera, maar in plaats daarvan moet ik nog een keuze maken tussen bestellen zonder account of registreren. Dat is naar mijn mening een onnodige stap, je kunt de klant beter eerst alle gegevens laten invullen en dan pas vragen of ze een account willen aanmaken (gewoon op dezelfde pagina, niet als extra stap).

 

Bij de checkout moet ik mijn provincie selecteren, waarom? En waarom moet ik een land selecteren als je toch alleen in Nederland levert? 2 onnodige stappen. En wat is adres 2? Zorgt alleen maar voor verwarring, en als mensen verwart zijn klikken ze weg.

 

Als ze dan nog niet weg klikken doen ze dat wel in de volgende stap, want dan pas kom ik erachter dat ik € 6,95 verzendkosten moet betalen. Ik wilde eigenlijk 1 of 2 pakken koekjes bestellen, maar nu kom ik erachter dat de verzendkosten net zo hoog zijn als de prijs van de koekjes... dat is erg veel voor producten in deze prijsklasse. Bovendien communiceer je ook nergens dat je bestellingen boven 40 euro gratis verzend, behalve op de pagina "verzendkosten en retourneren". Ik vind die 40 euro overigens ook teveel, als je dat rond 20 a 25 euro houdt heb je wel een redelijke kans dat mensen nog enkele producten bijbestellen om aan dat bedrag te komen.

 

Maar goed, ik heb heel veel zin in die koekjes en ondanks dat ik eigenlijk kwaad ben dat ik pas achter die hoge verzendkosten kom als ik al mijn gegevens al heb ingevuld ga ik toch maar verder. Ik zie dan mijn bestelling staan met een duidelijke "verder" button eronder. Mooi, daar klik ik op... maar er gebeurt niets. Hij doet het niet. Nog een keer proberen... nog niets. Dus klik ik de pagina weg.

 

Nu blijkt dat ik eerst mijn bank had moeten selecteren, maar dat selectievakje valt helemaal niet op. Ook die kleine foutmelding zie ik niet omdat die boven het overzicht van mijn bestelling staat. Ik zou dan ook in elk geval de betaallogo's die nu onderaan staan bij dat selectievakje zetten zodat dat beter opvalt, en wellicht ook de logo's van de grote banken.

 

Zo een heel verhaal, hoop dat je er wat aan hebt 8)

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Onder de 40 euro gratis verzenden is helaas niet mogelijk na het verzenden hou je dan niks over.

 

Ik heb wel zitten denken aan staffels bijv.:

0 – 20 euro 6,95

20 – 25 euro 5,95

25 – 30 euro 4,95

30 – 35 euro 3,95

35 – 40 euro 2,95

40 en hoger gratis

 

The Sweet Corner

Amerikaanse frisdranken, koeken, snoepjes, snacks en ontbijtproducten.

Link naar reactie
  • 0

zo'n prijsstaffel is veel te ingewikkeld voor consumenten..

Als je een staffel maakt doe het dan in 2 stappen. bijvoorbeeld.

 

<25 euro - 6,95

25-40 euro - 3,95

>40 euro gratis

 

kleine stapjes trekken mensen niet over de streep.. grote(re) verschillen wel of in elk geval sneller.

gebruik die verzendkosten, als je ze toch moet handhaven om mensen over de streep te trekken naar een iets hogere bestellen. toch zou ik ook kijken naar een andere optie

 

Bestelkosten op voedingsmiddelen vind ik altijd relatief hoog / zonde.. en ik heb het er lang niet altijd voor over. ik heb een tijd lang Amerikaanse producten gekocht via een concullega van jou die zonder verzendkosten werkt (wel met minimumbestelbedrag van 25). ik zie daar wel iets hogere prijzen, maar ik betaal liever 1,40 per blikje en geen verzendkosten dan dat ik 6 blikjes en 2 pakken koekjes aanklik en er dan achter kom dat er nog 7 euro bij komt.. dat is dan bijna 50% toeslag op mijn order.. en dat heb ik niet over voor een paar koekjes en blikjes..

 

Kortom ik denk dat je in deze markt je verzendkosten vooral moet inzetten om het bestelgedrag van je klanten te sturen.. en mijn voorkeur gaat uit naar een bestelminimum en dan daarboven geen verzendkosten of een kleine bijdrage in de verzendkosten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Onder de 40 euro gratis verzenden is helaas niet mogelijk na het verzenden hou je dan niks over.

Ik vind het concept erg sympatiek. Daar kun je volgens mij best wel wat mee.

 

Om wat creatiever om te gaan met het feit dat verzendkosten relatief zwaar drukken op kleine orders, zul je het ook moeten benaderen vanuit de omzetkant. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je speciale feest- of gelegenheidspakketten op de website aanbiedt met verschillende verzamelingen van soorten snoep, drank, etc. voor feestjes, verjaardagen, ex-pat-uitzwaai- of nostalgiemomenten, bedrijfsuitjes, speciale gelegenheden, etc.

 

Ik gok dat je op die manier makkelijker bijvoorbeeld 6/12/24 blikjes fris, pakjes snoep, etc tegelijkertijd in één pakket kan verkopen. En die kun je dan zogenaamd ook "zonder" verzendkosten verkopen, want die haal je vervolgens simpelweg uit je marge. En die pakketten hoef je uiteraard pas daadwerkelijk bij elkaar te rapen op het moment dat het daadwerkelijk besteld wordt. In de tussentijd kun je de producten los in voorraad houden.

 

Als kleinere ondernemer moet je sowieso niet proberen het (in eerste instantie) te hebben van de kleine orders, maar zul je je moeten richten op de nét iets grotere pakketten met (veel) toegevoegde waarde. Dat betekent dus dat je je minder moet opstellen als simpele dozenschuiver (inkoop voor 1 euro, verkoop voor 1,10 euro), maar dat je een klein beetje gebakken lucht ("beleving") moet verkopen met een redelijke marge ("Haal nu de Verenigde Staten in huis met dit New York Candy Pakket!", "De verjaardag van uw dochter is niet compleet zonder dit L.A. Sweet Sixteen Soda Pakket!", ik roep maar wat 8))

 

Voor de kleinere orders zijn er voor wat betreft de verzendkosten ook nog best alternatieven te bedenken:

- een goedkopere aanbieder voor pakketten (vanaf 5 euro bij bijv. DHL)

- het versturen als 'brievenbuspakje' (nog geen 4 euro met een soort van Track&Trace)

- of gewoon in een brievenbusdoosje met met postzegels (minder dan 3,50 euro, maar zonder ontvangstbevestiging)

 

En verder zou ik gewoon één vaste, transparante prijs per verzending hanteren; geen staffels, geen minima. Je hoeft namelijk niet te concurreren met échte dozenschuivers als bol.com of coolblue. Ik denk dat klanten best bereid zijn om bijvoorbeeld 3,95 of 4,95 per verzending te betalen. En als ze een blikje van 1,25 euro niet kopen, omdat ze de verzendkosten te hoog vinden, dan is dat alleen maar goed. De sop is de kool dan sowieso niet waard. En bij de grotere orders wordt die vaste verzendprijs vanzelf relatief minder, zonder dat je een impliciete druk op klanten legt om méér te bestellen om die staffelgrens maar te halen. Zo kun je ook nog redelijk op marge sturen, zonder rekening hoeven te houden met het bestelmaximaliserende (= margeminimaliserend) gedrag dat je met staffels uitlokt.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

ouders met kinderen.

 

In een maatschappij waarin gezondheid een telkens belangrijker positie inneemt?

Ik vraag het me af. >;( Slechts mijn oordeel.

 

 

In de ijsverkoop merk ik hier bijzonder weinig van.

 

Aan het eten van een ijsje kleeft een hele andere beleving dan aan het eten van een zak of pak koeken. En de voedingswaarde van ijs is ook anders.

Link naar reactie
  • 0

zo'n prijsstaffel is veel te ingewikkeld voor consumenten..

Als je een staffel maakt doe het dan in 2 stappen. bijvoorbeeld.

 

<25 euro - 6,95

25-40 euro - 3,95

>40 euro gratis

 

kleine stapjes trekken mensen niet over de streep.. grote(re) verschillen wel of in elk geval sneller.

gebruik die verzendkosten, als je ze toch moet handhaven om mensen over de streep te trekken naar een iets hogere bestellen. toch zou ik ook kijken naar een andere optie

 

 

Mee eens! Upselling zal voor je webshop één van de hoofddoelen zijn. Dus gratis verzending of een marginale staffel is wel een goed idee.

 

Overigens het logo: Leuk lettertype, mag wel wat zoeter qua kleur. Mogelijk het spookje wat minder eng maken. In mijn ogen is het een albino. Verder leuk idee!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie een 'Oreo Triple Double Stuf' staan voor 6,99. Daar zit 371gr in, maar ik (als oreo-noob) heb geen idee of het hier gaat om one huge cookie, of dat het er meerdere zijn. Wellicht kun je bij een aantal artikelen de product-omschrijving verbeteren, zeker aangezien wij de producten niet kennen.

 

On a personal note, ik mis de peanutbutter M&M's ;)

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

@Userflow het logo zoeter en minder eng ik zal het is voorleggen bij de ontwerper :-)

 

@RT een Oreo van 371 gram zou wel een leuk idee wezen. We gaan de product informatie wat uitbreiden zodat er duidelijk staat wat de inhoud is i.p.v. alleen het gewicht. Op je personal note de M&M's zijn onderweg in de week van 17 augustus komen ze binnen zijn daar zit ook de peanut butter bij :-)

The Sweet Corner

Amerikaanse frisdranken, koeken, snoepjes, snacks en ontbijtproducten.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ook goed om je te richten op de Amerikanen in Nederland en mensen die ooit in Amerika hebben gewoond/gewerkt/gestudeerd en nu weer terug zijn. Ik hoor zelf bij de laatste groep en met name mijn vrouw verlangt met enige regelmaat naar Amerikaanse suikerrommel.

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.