• 0

Webwinkel facturen en boekhouding

Hey helden!

 

1 Januari ben ik begonnen met een webwinkel en heb er sinds kort een tweede bij. Ik denk dat ik dit jaar ongeveer de 500 bestellingen wel zou moeten halen.

 

Tot nu toe heb ik mijn boekhouding in een excel sheet ingevuld en dit gaat redelijk goed. Ik vul alle factuurbedragen met betreffende nummer in en de Excel sheet poept de hele btw aangifte correct uit. Echter ben ik wel bang dat ik dingen over het hoofd zie en wil aan het einde van het jaar een boekhouder vragen om eens te kijken naar het volledige jaar en deze natuurlijk goed afsluiten.

 

Alle inkoopfacturen heb ik digitaal in dropbox, mooi gestructureerd op kwartaal, leverancier etc.

Alle verkoopfacturen zitten in mijn webwinkelsysteem (woocommerce) en kunnen met een druk op de knop worden gedownload (en wordt ook dagelijks gebackupt).

 

Ik verkoop alleen aan particulieren en bedrijven die vooraf betalen. Betalingen worden direct afgehandeld door Sisow via iDeal en paypal en wordt elke maand in 1 bedrag gestort op mijn zakelijke rekening. Ik heb dus geen openstaande rekeningen oid.

 

Nu zit ik te twijfelen of ik een boekhoudprogramma moet gebruiken. Ik zou dit op zich wel willen maar dan moet dit mij wel tijd schelen. Is het niet direct dan wel aan het einde van het jaar.

 

Ik heb een aantal proefabonnementen geprobeerd en loop steeds tegen hetzelfde probleem aan. Het handmatig invoeren van facturen terwijl dit gewoon met 1 druk op de knop uit mijn webwinkelsysteem rolt in PDF.

 

Dus, mijn vraag: Is het het waard om over te stappen op een boekhoud programma? Zo ja, moet ik daarin dan mijn gehele administratie van het hele jaar invullen?

 

Thanks

 

Ik verkoop massageballen en Speed Ropes :-)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Google eens op "wordpress boekhoud plugin woocommerce" of iets dergelijks. Dan kom je erachter dat er diverse boekhoudprogramma's zijn die gewoon kunnen samenwerken met WooCommerce, en dus ook automatisch verkoopfacturen, klantgegevens enzovoorts kunnen inlezen.

 

Die software kan vaak ook bankafschriften automatisch inlezen en dus dan is het alleen nog maar een kwestie van inkoopfacturen invoeren.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hey Bob,

 

Thanks voor je reactie! Het automatisch inlezen van bankafschriften is voor mij toch ook niet relevant? Want ik krijg namelijk maandelijks 1 storting van de verkoop. Het programma kan dus nooit bijhouden wie er betaald heeft en wie niet. Of is dat niet nodig?

 

De enige de alles redelijk out-of-the-box doet is e-boekhouden.nl

Ik verkoop massageballen en Speed Ropes :-)

Link naar reactie
  • 0

Dat ligt er maar net aan hoeveel transacties er over de rekening lopen. In mijn geval gaat het om tientallen transacties per maand en dan is het wel verrekte handig als je dat niet allemaal met de hand in hoeft te voeren.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

En er zijn natuurlijk ook nog de kostenfacturen waarvoor het handig kan zijn om bankafschriften te kunnen importeren.

 

Daarnaast kan een boekhoudpakket je ook helpen met bijvoorbeeld:

1) overzichten van gegevens (balans, resultatenrekening, crediteurenoverzicht, kosten en omzet overzichten per tijdsperiode, etc.

2) voorbereiding van je aangifte BTW en inkomstenbelasting

3) makkelijk toegang geven aan boekhouder/account

4) je bent niet zelf bezig om functionaliteit toe te voegen en te updaten (zoals je met Excel vaak wel zelf moet doen)

5) structuur aanbrengen in je boekhouding

 

Ficsus.nl - Online boekhouden makkelijk én leuk! Vanaf 8,75 per maand.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.