Modtoelichtingen op vragen (en antwoorden)

Aanbevolen berichten

TS bedoelde het kennelijk anders. In ieder geval wel een verschrikkelijke manier om een vraag te stellen :). Mod toelichting geplaatst

Dat heeft de topicstarter zelf al verteld. Als je nu met mod-toelichtingen op vragen (en antwoorden) gaat beginnen, open je een deurtje naar bizarre praktijken. Mijn suggestie: laat mensen gewoon voor zichzelf denken en spreken.

 

 

 

Mod Edit: gesplitst van oorspronkelijk topic tbv verdere inhoudelijke discussie

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Mee eens Twa, het middel is hier - achteraf bezien - erger dan de kwaal :-[. Won't do it again...

 

Wel zou ik het - niet als mod maar vooral als lid - op prijs stellen als vraagstellers iets beter nadenken over hoe misinterpretaties van vragen voorkomen kunnen worden. Een korte inleiding waarom en in welke hoedanigheid iemand een vraag stelt voorkomt vaak een hoop onnodig commentaar, beperkt moderatie en verbetert naar mijn mening ook de bereidheid om te reageren.

 

Een goed voorbeeld "hoe het bij voorkeur niet te doen" is een concrete vraag die betrekking heeft op de ondernemer zelf, gaan voorleggen in derde persoon enkelvoud als theoretische casus met sterk afgeronde / versimpelde verhoudingen en bedragen en partijen A, B, C en D zonder enige melding dat het een daadwerkelijke situatie betreft en zonder te melden welke partij de vraagsteller zelf is.

Standaard reacties van vaste leden is dan snel of het een huiswerk- of studievraag betreft, en als TS dan net iets te lange teentjes heeft loopt een discussie al snel spaak en/of is moderatie nodig

 

Wellicht iets om nog eens in een Newbie-faq oid op te nemen?

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

 

Een ander scenario is dat de topic-starter in het bewuste topic ineens met een politiek correcte verklaring kwam.

 

Wanneer je als uitgangspunt neemt dat het forum (en dus ook moderatie) dienbaar is aan het doel, een platform bieden aan ondernemers die vragen stellen en ervaringen delen, dan zul je die in hun diversiteit moeten faciliteren. En niet teveel kanaliseren.

 

Dus dat kan best bont en blauw worden. Mensen die op het randje der wet ondernemen, of op de grens van modale normen en waarden. Studenten die een teen in het water steken. Mensen uit het buitenland. Mensen met een geringe woordenschat. Nudisten zelfs!

 

Gisteren las ik een artikel over de oprichter van G3, een Braziliaans beleggingsfonds dat recent Kraft heeft overgenomen en gefuseerd met Heinz. Ze zijn ook al eigenaar van Burger King en hebben eerder Anheuser Busch overgenomen. En nou hebben ze een oogje op Pepsico. Opgeteld een waarde van bijna 100 miljard dollar. Krankzinnig succesvolle investeerders dus, maar toch ook oer-echte ondernemers. Eén citaat van oprichter Paulo Leemann viel me op.

 

“Innovations that create value are useful, but copying what works well is more practical.”

 

De les: pas op met politiek correcte interpretaties van ondernemerschap. It can be a bitch!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Wanneer je als uitgangspunt neemt dat het forum (en dus ook moderatie) dienbaar is aan het doel, een platform bieden aan ondernemers die vragen stellen en ervaringen delen, dan zul je die in hun diversiteit moeten faciliteren. En niet teveel kanaliseren.
Persoonlijk denk ik dat het dienbaar aan het doel zijn alleen maar stand houdt wanneer er zekere kwaliteitsnormen in acht worden genomen. Dus niet zonder meer dienbaar aan iedere willekeurige poster, maar ook rekening houdend met een niveau waarbij forumleden zich willen blijven inzetten om anderen van dienst te zijn. Wat mij betreft mag daar dus best de nodige sociale controle en moderatie voor plaatsvinden en mogen nieuwelingen die snel op hun teentjes getrapt zijn zonder na te willen denken op hun eigen inbreng daarin gevoeglijk het kruisje rechts-bovenin gebruiken...

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.