Graag zou ik in contact willen komen met ondernemers die ervaring hebben met het importeren van goederen uit Zuid Amerika naar Nederland (kleding, schoenen, accessoires).
Ik zou graag meer informatie willen over:
Transport:
ik heb begrepen dat als je klein begint, je het beste eerst met DHL kan werken. Pas wanneer je grote hoeveelheden gaat importeren is het aantrekkelijker om met een expediteur te werken, klopt dit?
Tevens heb ik een vraag over de incoterms. Indien je kiest voor zeetransport, heb ik begrepen dat het beste is om zelf vanuit Nederland het transport te regelen (exw inkopen). Hierdoor voorkom je problemen met de verzekeringen indien het verkeerd gaat en heb je volledige controle over het transport. Het nadeel zijn de hogere kosten, maar dit kan ik proberen mee te nemen in de onderhandelingen. Wat raden jullie aan?
Is het mogelijk om tijdens zakenreizen zelf goederen mee te nemen in mijn eigen koffer en deze aan te geven bij de douane op Schiphol? Heeft iemand daar ervaring mee?
Contract:
Het liefst gebruik ik een, in het Spaans vertaalde, model contract van de ICC met het Nederlands recht van toepassing (en/of Weens koopverdrag). Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het noodzakelijk om het contract op te laten stellen door een advocaat met kennis van zowel de Nederlandse wetgeving als de wetgeving uit het land waaruit je gaat importeren?
Ik hoor het graag als iemand nog andere tips en adviezen over import uit Zuid Amerika?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Elizabeth
Elizabeth
Goedemiddag,
Graag zou ik in contact willen komen met ondernemers die ervaring hebben met het importeren van goederen uit Zuid Amerika naar Nederland (kleding, schoenen, accessoires).
Ik zou graag meer informatie willen over:
Transport:
ik heb begrepen dat als je klein begint, je het beste eerst met DHL kan werken. Pas wanneer je grote hoeveelheden gaat importeren is het aantrekkelijker om met een expediteur te werken, klopt dit?
Tevens heb ik een vraag over de incoterms. Indien je kiest voor zeetransport, heb ik begrepen dat het beste is om zelf vanuit Nederland het transport te regelen (exw inkopen). Hierdoor voorkom je problemen met de verzekeringen indien het verkeerd gaat en heb je volledige controle over het transport. Het nadeel zijn de hogere kosten, maar dit kan ik proberen mee te nemen in de onderhandelingen. Wat raden jullie aan?
Is het mogelijk om tijdens zakenreizen zelf goederen mee te nemen in mijn eigen koffer en deze aan te geven bij de douane op Schiphol? Heeft iemand daar ervaring mee?
Contract:
Het liefst gebruik ik een, in het Spaans vertaalde, model contract van de ICC met het Nederlands recht van toepassing (en/of Weens koopverdrag). Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het noodzakelijk om het contract op te laten stellen door een advocaat met kennis van zowel de Nederlandse wetgeving als de wetgeving uit het land waaruit je gaat importeren?
Ik hoor het graag als iemand nog andere tips en adviezen over import uit Zuid Amerika?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Hartelijke groeten,
Elizabeth
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50267-importeren-uit-zuid-amerika/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag