• 0

starten en aantal vragen m.b.t. concurrentiebeding

goedemiddag collega ondernemers,

 

ik heb een aantal vragen waar ik niet echt een helder antwoord op krijg .

 

heb een aantal jaar voor een bedrijf gewerkt in loondienst , dit bedrijf is verkocht en ik ben meegegaan naar het "nieuwe" bedrijf.

 

na 2 maanden daar te werken hebben we middels een vaststellingsovereenkomst , en uiteindelijk gerechterlijke gang dit contract ontbonden , heb mijn concurrentie/relatie beding aangevochten en verloren bij de rechter.

 

jaar lang bij andere bedrijf zelfde soort advies gegeven

 

naar het jaar , nu , is mijn concurrentie/relatie beding vervallen .

 

heb nu zelf een bedrijf gestart en veel van de oude relaties hebben dit gehoord en willen graaaag van mijn diensten gebruik gaan maken , heb inmiddels een telefoontje gehad van de oude eigenaar van tja tja ...ik zie dat je bezig bent...

 

nu mijn vraag ?

 

Ik heb geen beding meer? ik mag deze mensen toch als vrij mens benaderen/adviseren?

twijfel sloeg een beetje toe ...

 

iemand hier ervaring mee?

 

[aanpassing: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

niet helemaal zo kort door de bocht..

 

Als jij marketing of wervingsacties gaat richten specifiek op klanten van je voormalige baas kan je wel degelijk in de problemen komen.. de juridische term daarvoor ontschiet me even..

 

 

Zolang jij niet actief grote groepen klanten benaderd en klanten uit zichzelf naar jou toe komen of jij benaderd eens en incidentele klant waar je een goede relatie mee had dan heb je weinig om je zorgen over te maken.. behalve een chagrijnige oud-werkgever.

 

overigens kan het nooit kwaad om ook te kijken waar juist wat valt samen te werken en elkaar wat te gunnen. Als een klant jou benaderd, maar het ligt niet in jou straatje, maar je weet dat jou oud werkgever dit wel zou kunnen, dan kun je ze ook zo doorverwijzen..

dat soort acties verzacht de pijn altijd

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, volgens mij is het zo kort door de bocht. :)

 

Zou immers een beetje vreemd zijn als er 1 jaar in het contract staat en je mag na dat jaar nog steeds niet voor oude relaties werken. Dan had er wel een andere termijn in het contract gestaan, nietwaar?

 

Het is mooi dat deze oude relaties naar jou komen. Dat scheelt weer scheve gezichten vergeleken met een situatie waarin je actief klanten probeert af te pakken van je oude bedrijf, wat immers nooit de schoonheidsprijs verdient. Probeer het vooral op eigen kracht te doen.

 

P.S. wat Roel J zegt dus. :)

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

nou ik snap je insteek maar de manier waarop ze mij toen te "grazen"hebben gehad , daar werk ik liever niet mee samen..

 

ik hou de geheimhouding in acht.

 

en het zal allemaal mondeling worden hoe mensen , oud klanten, bij mij terecht komen.

 

het is dus relatief veilig als ik het goed begrijp

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.