[Artikel] StartupInResidence: Amsterdam zoekt startups voor adoptie

Aanbevolen berichten

StartupInResidence: Amsterdam zoekt startups voor adoptie

 

Korte samenvatting:

Zojuist via de Aanbestedingenkalender (!): Amsterdam biedt 10 startupideeën op 10 thema's waar de stad zich mee bezighoudt, onderdak, geld en mentoren en launching customers [aanvulling].

 

De aankondiging via de Aanbestedingenkalender is overigens nog wel wat vroeg: flink wat pagina's van de site zijn nog niet van content voorzien of bevatten nog dummyteksten.

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Wie weet heeft iemand er direct iets aan, en daarnaast is het een interessante ontwikkeling dat een gemeente zo duidelijk kiest voor innovatie door nieuwe bedrijfjes.

Link naar het artikel :
Link naar reactie

Interesant ... Ik vind de gegeven themas wel interesant maar het zorgt er wel weer voor zaken in hokjes te stoppen. Ik denk dat het er juist om moet gaan dat de beste startups geselecteerd worden die duidelijk het meeste potentie hebben in het algemeen ...

 

Wat vinden jullie?

Ik vind dat het nu weer in hokjes word gestopt.

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie

StartupInResidence: Amsterdam zoekt startups voor adoptie

 

Korte samenvatting:

Zojuist via de Aanbestedingenkalender (!): Amsterdam biedt 10 startupideeën op 10 thema's waar de stad zich mee bezighoudt, onderdak, geld en mentoren.

Heb je een bron voor 'onderdak, geld en mentoren'? Op http://www.startupinresidence.com/what-is-startup-in-residence/ en in het filmpje op de site wordt mentoren wel genoemd maar onderdak en geld zijn de grote afwezigen.

 

 

Link naar reactie

Heb je een bron voor 'onderdak, geld en mentoren'? Op http://www.startupinresidence.com/what-is-startup-in-residence/ en in het filmpje op de site wordt mentoren wel genoemd maar onderdak en geld zijn de grote afwezigen.

 

Je hebt helemaal gelijk, ik veronderstelde dat maar dat staat er inderdaad niet. Wel dat men op wil treden als 'launching customer' (wat ook verklaart waarom dit via de Aanbestedingenkalender bekendgemaakt is). Ik heb het in mijn beginpost aangepast, ik had te snel gelezen en aannames gedaan die niet kloppen.

 

 

Link naar reactie

Ik vraag me toch wel af wat nou de meerwaarde voor startups is hier. De data van de gemeente kan heel interessant zijn, maar wil je op basis van die data schalen naar andere steden dan heb je vrij kostbare integratiekosten (want ik neem niet aan dat die data centraal gedeeld wordt). Van mentoring en coaching van een overheidsorganisatie heb ik niet zoveel op.

 

Blijft over Amsterdam als launching partner, maar dat staat een keer aangegeven in de infographic, maar geen concrete informatie.

 

Ik vind het an sich wel een goed idee trouwens. Maar ik zou er een initieel bedrag aan hangen, zeg 20K per startup, alhoewel dat weer erg laag is als je iets met hardware wil doen.

Link naar reactie

Netwerk en exposure om te beginnen.

 

Meningen kunnen en mogen natuurlijk altijd verschillen. Ik vind dit een goede, sympathieke en bovendien tijdige tip voor sociale ondernemers en creatieve manier van aanbieden/aanbesteden vanuit een overheid.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

'How to arrange or allocate (temporary) accommodation for refugees' lijkt me ook nog een mooi in te lassen 'social issue' met nog pakweg tien dagen voor de deadline te gaan.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Volgen mensen de nieuwe ontwikkelingen van startupinresidence.com? Het lijkt mij een erg interessant onderwerp. Zijn er nog meer mensen die het start-up wereldje in Amsterdam boeiend vinden?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Dunst4n, wat bedoel je precies met nieuwe ontwikkelingen?

 

De nieuwe ronde in Amsterdam (Startup in Residence 2.0)? Of de uitbreiding naar Den Haag (The Hague), Gelderland en Eindhoven?

 

Zijn er misschien HL-leden die deelnemen of die meer kunnen vertellen? HL heeft ook een agenda en forumonderdeel Wedstrijden, beurzen en andere evenementen waar evenementen op aangekondigd en besproken kunnen worden.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Met het gevaar dat ik "onnodig een oud topic omhoog haal", wil ik melden dat ik net een uitnodiging kreeg van 'The Startup in Residence team' om mee te doen met het programma van dit jaar.

 

With this programme, the City of Amsterdam invites startups to come up with innovative solutions for social challenges. In 6 months you get the opportunity to test your product or service in the city, you can use the entire municipal network and have access to mentors / training programme. And all this while staying 100% owner of your product or service! After these 6 months, it is the intention of the municipality to act as launching customer and to establish sustainable collaboration!

We believe that your startup could match with one of our challenges. Just take a look at https://startupinresidence.com/amsterdam/social-issues/.

Lijkt er op dat er ze nog wat plaatsen vrij hebben, dus grijp je kans.

Je moet er wel snel bij zijn. De deadline is 8 oktober eind van de dag.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.