[*]Als DGA voor 100% eigenaar van een holding-BV in NL.
[*]Holding is voor 100% eigendom van een werk-BV in NL.
[*]Emigratie naar Duitsland. Voornoemde structuur wil ik graag in NL behouden.
[*]Ik wil adviesopdrachten in Duitsland gaan uitvoeren vanuit de werk-BV in NL en/of vanuit een nog op te richten GmbH in Duitsland. De holding in NL wordt dan 100% eigendom van die GmbH, zodat de holding in NL 'inkomsten' heeft (via managementfee en dividend).
[*]Ik blijf een arbeidsovereenkomst houden met de holding in NL, vanwege pensioen in eigen beheer en AOW-rechten die ik nog wil opbouwen. Waarschijnlijk sluit ik ook een arbeidsovereenkomst met de werk-GmbH.
[*]Een fysiek adres en bestuurder/directie (als het handig is dat ik dat niet zelf ben) in NL zijn aanwezig.
Vragen:
[*]Wat zijn de gevolgen voor mij als DGA als ik emigreer naar Duitsland?
[*]Wat zijn de gevolgen voor de holding?
Het gaat me met name om de fiscale gevolgen. Maar ook praktische gevolgen zijn welkom. Ik kan me voorstellen dat jullie nog meer informatie nodig hebben en dat de antwoorden van meerdere (overige) specifieke omstandigheden afhangen, maar hoop dat jullie me op weg kunnen helpen... naar Duitsland ;D
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
stier
stier
Casus:
[*]Als DGA voor 100% eigenaar van een holding-BV in NL.
[*]Holding is voor 100% eigendom van een werk-BV in NL.
[*]Emigratie naar Duitsland. Voornoemde structuur wil ik graag in NL behouden.
[*]Ik wil adviesopdrachten in Duitsland gaan uitvoeren vanuit de werk-BV in NL en/of vanuit een nog op te richten GmbH in Duitsland. De holding in NL wordt dan 100% eigendom van die GmbH, zodat de holding in NL 'inkomsten' heeft (via managementfee en dividend).
[*]Ik blijf een arbeidsovereenkomst houden met de holding in NL, vanwege pensioen in eigen beheer en AOW-rechten die ik nog wil opbouwen. Waarschijnlijk sluit ik ook een arbeidsovereenkomst met de werk-GmbH.
[*]Een fysiek adres en bestuurder/directie (als het handig is dat ik dat niet zelf ben) in NL zijn aanwezig.
Vragen:
[*]Wat zijn de gevolgen voor mij als DGA als ik emigreer naar Duitsland?
[*]Wat zijn de gevolgen voor de holding?
Het gaat me met name om de fiscale gevolgen. Maar ook praktische gevolgen zijn welkom. Ik kan me voorstellen dat jullie nog meer informatie nodig hebben en dat de antwoorden van meerdere (overige) specifieke omstandigheden afhangen, maar hoop dat jullie me op weg kunnen helpen... naar Duitsland ;D
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50332-emigratie-naar-duitsland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag