• 0

Wel of geen boekhouder aannemen

Ik wil over enige tijd gaan starten met een bedrijf in de bouwsector (specifieke sector) met in totaal 3 personen. Nu was ik benieuwd moet ik een boekhouder aannemen voor een paar uurtjes in de week of is het handiger om dit uit te besteden.

Ik wil dan een BV gaan opstarten en ik denk dat ik verplicht in het Bouw CAO moet (helaas erg duur :( )

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Miss,

 

Afgezien van alle overige voor- en nadelen van een eigen boekhouder of uitbesteden: heb je al een goede schatting gemaakt van de totale kosten van in dienst nemen en offertes opgevraagd voor uitbesteden?

 

Ik vermoed namelijk dat een eigen boekhouder/administrateur in dienst ongetwijfeld handig is, maar zeker geen goedkope optie.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb door de boekhouder van het bedrijf wat failliet is laten uitrekenen wat ik kwijt ben als ik hem voor 16 uur per week op de loonlijst zet en dat is een aardige smak geld. Een groot nadeel is de bouw CAO, deze is flink duur. Hij is wel bekend in de bouwwereld. En daarbuiten krijg ik natuurlijk nog een accountant voor het opmaken van de jaarrekening.

Ik heb prijzen opgevraagd als ik het uitbesteed. Maar dat is uiteenlopend qua prijs.

Is er een gemiddelde voor wat dit zou kosten als ik het laat uitbesteden?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Eerst starten en een extern clubbie inhuren. En als je een grote jongen bent neem je iemand in dienst.

 

Extern clubbie: neem een administratiekantoor in de hand. Die zetten de loonadministratie voor je op. Ik neem aan dat je omzetbelasting zelf kunt? Zou ik in het begin zelf doen. Pas als jij overloopt van het werk, daar mee stoppen. Als je tijd hebt (en het zelf kunt) zelf doen.

 

Houd je kosten laag. Vraag af en toe wat op HL.nl ;) en ik zou zeker als je nog niet weet hoeveel tijd het kost, iemand voor 2 dagen p/w op de loonlijst zetten. Dan heb je echt al een serieus bedrijf met een miljoen omzet.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Met dit soort dingen ben ik een echte leek. Maar alles valt te leren ;).

De loonkosten voor de boekhouder zijn bruto per maand voor mijn bedrijfje 2650. Dit is dan op basis van 16 uur. (Dure Cao). Lijkt me dat een administratiekantoor wat goedkoper is per maand.

 

 

 

Eerst starten en een extern clubbie inhuren. En als je een grote jongen bent neem je iemand in dienst.

 

Extern clubbie: neem een administratiekantoor in de hand. Die zetten de loonadministratie voor je op. Ik neem aan dat je omzetbelasting zelf kunt? Zou ik in het begin zelf doen. Pas als jij overloopt van het werk, daar mee stoppen. Als je tijd hebt (en het zelf kunt) zelf doen.

 

Houd je kosten laag. Vraag af en toe wat op HL.nl ;) en ik zou zeker als je nog niet weet hoeveel tijd het kost, iemand voor 2 dagen p/w op de loonlijst zetten. Dan heb je echt al een serieus bedrijf met een miljoen omzet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel omzet ga je doen?

 

Mijn boekhouder kost me op jaarbasis voor mn BV's en EMZ geen 10k. Je zit hier al op het drie dubbele. Gewoon kantoortje inhuren. Zelfs met aangifte omzetbelasting zul je niet snel aan die 10k komen verwacht ik.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je de boekhouding zelf willen doen? Als je er geen verstand van hebt dan kan je beter het uitbesteden aan een boekhouder dan kan jij je richten op je eigen kwaliteiten. En je hoeft niet alles uit te besteden, maar een boekhouder die je kan adviseren is toch wel belangrijk.

Vraag eens offertes aan, dan weet je wat je qua kosten kan verwachten en wat je goed zelf kan doen en wat je echt beter kan uitbesteden.

Met vriendelijke groet,

 

Nathalie de Jong

Accountor

Link naar reactie
  • 0

Ik heb weinig verstand van cao's. Maar moet die boekhouder echt 80k op jaarbasis verdienen?

(Zelfs nog meer als die 2.650 excl vakantie geld is)

 

Dit is incl vakantiegeld (TSF), pensioenafdracht etc. Bouw CAO is erg duur. Helaas ben ik gebonden aan deze CAO.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb weinig verstand van cao's. Maar moet die boekhouder echt 80k op jaarbasis verdienen?

(Zelfs nog meer als die 2.650 excl vakantie geld is)

 

Dit is incl vakantiegeld (TSF), pensioenafdracht etc. Bouw CAO is erg duur. Helaas ben ik gebonden aan deze CAO.

 

En daarom huur je een extern kantoor in. Dan heb je daar niks mee te maken.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 1

Dit is incl vakantiegeld (TSF), pensioenafdracht etc. (...)

 

Dit klopt helemaal niet.

 

Ik heb heel snel in de CAO voor je gekeken:

 

Een functie in de "boekhouding" kent functieniveau 1 t/m 6.

Ik weet niet precies wat "uta-personeel" is, maar loonschalen voor functieniveau 1 variëren van 1780,- tot 2343,- euro per maand.

En voor functieniveau 6 van 3365,- tot 4730,- euro. Bruto, voltijd.

 

Dus een (gemiddelde) 'boekhouder' met een aanstelling voor 2 dagen zal volgens mij een salaris hebben van +/- 1500,- per maand. Daar komt dan wel het nodige boven op, maar veel verder dan 25.000,- tot 30.000,- per jaar zal je echt niet komen (wat ook een hoop geld is natuurlijk, dus wellicht inderdaad beter om een extern bureau in te huren!).

 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad gewoon een kantoortje inhuren. Vraag naar iemand met meer bouwbedrijven in zijn portefeuille. (Als dit mogelijk is.)

 

Die horen nog weleens iets van andere bouwbedrijven, en kan een mooie schakel gaan vormen in jou netwerk.

Zie het administratiekantoor alstublieft niet alleen als kostenpost. Hun kunnen veel geld voor jou terugverdienen. Een duidelijke administratie, zorgt voor rust in je hoofd en maakt beslissingen maken makkelijker.

 

* 16 uur iemand op je eigen loonlijst zal ik niet snel doen. Dit is gewoon echt te veel voor een klein bedrijf.

 

Als je boekhouder naast de boekhouding ook andere zaken voor je doet, kan het lonend zijn.

Denk aan; offertes opstellen, klanten ontvangen, klachten afhandelen, inkoop materiaal, personeelszaken en wellicht nog andere klussen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.