• 0

De wegen van Google zijn ondoorgrondelijk…

Beste mede HL'ers,

 

Althans voor mij zijn zij nogal ondoorgrondelijk. Is er iemand die in "mensentaal" kan uitleggen hoe al deze getallen zich tot elkaar verhouden (want ik begrijp 'em niet helemaal):

 

Van een dynamische website van mij (PHP/MySQL applicatie) wordt er op dit moment ruim 13.000 URL's verzonden naar Google (via de sitemap).

Circa 3.000 URL's zijn geïndexeerd.

Dat allemaal volgens de 'Dashboard' in de 'Search Console' van Google. In de database zijn er op dit moment ook circa 13.000 records, dus dat lijkt ook wel redelijk te kunnen kloppen (in de ogen van deze leek).

 

Bij "indexeringsstatus" (ook in de Search Console) staat vermeld dat er circa 9.000 URL's in totaal geïndexeerd zijn, dus toegevoegd aan de index van Google.

 

Als je (bijvoorbeeld door "site:www.xxxxx.nl" in te tikken) bij de zoekresultaten in Google kijkt, dan vind je zo'n 100 pagina's terug.

 

 

Weet iemand hoe deze getallen nou in elkaar 'hangen'?

 

Wat betekent het in de praktijk dat pagina's "geïndexeerd zijn", hoewel zij niet in de zoekresultaten naar voren komen? Dat zij bekeken zijn maar niet interessant genoeg gevonden worden misschien…

 

Wat zal het verschil zijn tussen die 9.000 geïndexeerde pagina's bij de "indexeringsstatus" en de 3.000 geïndexeerde pagina's bij de "dashboard"? Zijn er misschien 6.000 'oude' URL's, dus pagina's van records die op dit moment niet meer verzonden worden (want dat zou ook best kunnen – de inhoud van de database is nogal veranderlijk)…

 

 

Leuk als iemand hier verstand van heeft! (Ook is het wel een beetje technisch allemaal)

 

Peter

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

No worries, ik ben er wel klaar mee. >;(

 

Nou, dat zou ik persoonlijk (en ik ben toevallig de aanstichter in deze !) erg jammer vinden want jouw mening is heel belangrijk. Net als meer meningen ook overigens.

 

Hoe het ook zit, dit is mij eerlijk gezegd niet geheel duidelijk geworden:

 

- Er zijn 13.000 records, door de sitemap omgezet in URL's en verzonden naar Google (geen 'dubbele dingen', gewoon titels van 13.000 producten die in de database zitten).

- Daarvan zijn er 3.000 geïndexeerd (en volgens Ward - als ik het goed begrijp - in de zoekresultaten opgenomen, hoewel je dat kennelijk niet simpel via een "site:..." enz. kan zien).

- In totaal zijn er 9.000 pagina's geïndexeerd, wat dat nou in mag houden - kennelijk kan niemand dat verklaren of vertellen of dat wel/niet "kwaad" kan of dergelijke.

 

Gaat dit nou goed of niet?

Is het OK als je 13.000 records verstuurt en G indexeert daar 3.000 van (Ward denkt dat G het "genoeg vindt" zo en daar kan ik best in geloven)?

Maakt het uit dat G 9.000 (dus 6.000 extra) URL's "uit het verleden" of dergelijke nog in hun index heeft?

Klopt het wel als je via "site:www.xxxx" enz slechts 100 URL's ziet? Is dat 'bewust zo gedaan door G' zoals Ward dat omschrijft (overigens: veel waardering voor de mening van Ward!)?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nou, dat zou ik persoonlijk (en ik ben toevallig de aanstichter in deze !) erg jammer vinden want jouw mening is heel belangrijk. Net als meer meningen ook overigens.

Dat ging niet over het onderwerp, maar over de subdiscussie. ;)

 

Helpt dit? https://support.google.com/webmasters/answer/34441?hl=nl

We indexeren miljarden webpagina's en proberen dit aantal voortdurend te verhogen. We kunnen echter niet garanderen dat we alle pagina's van een site crawlen. Google crawlt niet alle pagina's op internet en we indexeren niet alle pagina's die we crawlen. Het is volstrekt normaal dat niet alle pagina's op een site worden geïndexeerd.

 

Die 3000 zijn trouwens volgens mij pagina's uit de sitemap de geindexeerd zijn, en die 9000 pagina's van de website die geindexeerd zijn. Dat klinkt als hetzelfde, maar de oorsprong is anders.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.