• 0

Oortcorrectie

Beste Leden,

 

Graag zou ik een oude discussie nog een keer willen aanzwengelen; de Oortcorrectie.

 

Eerder is er een discussie geweest wanneer je verplicht bent de correctie van 26,5% toe te passen.

Ook bij doorbelasting van de betreffende aan klanten zou dit het geval zijn.

 

Dat voedsel, drank, genotmiddelen en dingen als vermaak gecorrigeerd worden lijkt me logisch.

Maar hoe nu om te gaan met reis en verblijfskosten zoals hotelovernachtingen en vliegtickets. Een overnachting in een hotel in het buitenland staat vrijwel altijd in relatie tot een opdracht op werkzaamheden voor de onderneming. Bij het boeken van een hotel in het binnenland kun je jezelf afvragen of dit noodzakelijk is geweest. Ook vliegtickets lijkt me grijs.

 

Ook nu we met de WKR te maken hebben vraag ik me af hoe hiermee om te gaan. Wanneer de vrije ruimte overschreden wordt door bijvoorbeeld een personeelsetentje, waar normaal gesproken een oortcorrectie op gemaakt wordt, moet er dan eindheffing over het verschil betaald worden of over de gehele overschreiding?

 

Iemand die hier ervaringen/meningen of wat meer duidelijke richtlijnen van heeft?

 

Ben zeer benieuwd! Ookal zit er een max. bedrag van 4.400 aan verbonden, relaties in het MKB willen dit vaak gespecificeerd weten!

 

Groet,

 

Wouter Blommaert

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Wouter,

 

Het stellen van vragen van boekhouders en adviseurs ten behoeve van hun eigen relaties is niet toegestaan, zie onze forumregels. Dit topic gaat daarom op slot

 

Verder lijkt het me een discussie die je vooral zult moeten voeren met concullega's. Higherlevel is daar voor niet de juiste plaats.

 

Voorzover mij bekend is er een speciaal forum van de belastingdienst voor boekhouders en fiscalisten, dat lijkt mij een meer passend podium.

 

Groet,

 

Norbert Bakker

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.