[Artikel] One more thing...

Aanbevolen berichten

One more thing...

 

Korte samenvatting:

Swatch kan het niet verkroppen dat Apple nu horloges verkoopt, dus de Zwitsers schieten terug. Afgelopen najaar is One More Thing voor registratie aangemeld bij de Zwitserse merkautoriteit, waar ook Tick Different vastgelegd wordt.

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

De slagzin Tick Different is een leuke vondst. Swatch geeft daarmee een sportieve por aan Apple, die immers jarenlang campagne voerde onder het motto Think Different. Apple op zijn beurt had het idee geleend van IBM, waar het begrip Think diep geworteld is. Dat was het motto van Thomas J. Watson, al sinds 1911. Daar is ThinkPad van afgeleid, een label voor IBM laptops sinds 1992. Apple reageerde daar weer op met zijn iPad. Straks komt Swatch met TickPads!

 

Als ze nou One More Tick hadden vastgelegd, was de cirkel netjes rond geweest. Dikkoppen. Tickheads!

 

 

Link naar het artikel :

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Alleen vind ik het moment raar gekozen. Toen de eerste geruchten over een Apple klokkie de kop op staken was er sprake van iWatch (klinkt als Swatch, vonden de Zwitsers). Nu is het horloge op de markt als Apple Watch. Geen gelijkenis meer met Swatch, vind ik.

 

Wat grappig is, er is een site voor Apple liefhebbers met de naam One More Thing, zouden de jongens van die site zich nu zorgen moeten gaan maken dat Swatch achter hun naam aangaat?

 

 

Link naar reactie

Sinds de dood van Steve Jobs is de term "One More Thing" losgelaten en Tim Cook heeft het dus nooit gebruikt tijdens zijn presentaties. Ik denk dat de cultuur bij Apple de term aan Steve Jobs heeft gekoppeld en hem daarom ook heeft losgelaten. Er zit nu dus geen enkele marketing-lading meer in de term voor Apple.

 

Veel interessanter is het bericht dat gisteren verscheen, over de eerste iPhone 6 met een waterstofcel die de accu vervangt. Vorig jaar zijn er verschillende patentpublicaties van Apple over dit onderwerp naar buiten gekomen en nu publiceert een Engels bedrijf (dat zou samenwerken met Apple) het resultaat dat het hen is gelukt de iPhone 6 van zo'n cel te voorzien. De cel zou voldoende energie opleveren om de iPhone 1 week te laten werken en er zou aan "navullingen" worden gewerkt. Op zich een hele mooie schone en milieuvriendelijke ontwikkeling, maar ik denk dat er iets helemaal fout is gegaan. Als je als bedrijf een ontwikkelingscontract met Apple afsluit, krijg je wel degelijk te maken met geheimhouding en publicatieprocedures. Deze publicatie past helemaal niet in dat beeld en zal dus nog wel een aardig staartje krijgen.

 

Los daarvan opent de techniek natuurlijk aardige perspectieven voor de toekomst.

Link naar reactie

Het lijken me eerder een PR stunt dan dat Swatch daadwerkelijk met een "one more thing" horloge zal komen. Het laatste wat men zal willen is het eigen merk Swatch laten verwateren door er een feel van een concurrent aan te geven. Er is ook nog een kleine kans dat ze anderen voor willen zijn.

 

En P.J. De betreffende fuel cell wordt toegevoegd om de batterij vol te houden. Als de H2 op is moet er een nieuwe houder geplaatst worden. Is uitermate interessant omdat er veel gaande is op het gebied van micro fuel cells maar ik zie ze nog lang niet worden toegepast in main stream electronica. Dat er een werkend prototype is lijkt me wel een goed begin. Draadloos opladen zal wel heel snel gemeen goed worden.

 

 

Link naar reactie

Ik ben bang dat ze er bij Swatch niet erg goed over hebben nagedacht. Maar het is wel goed dat zoiets weer eens gebeurt. Bedrijven die nu tegen Apple opboksen (mooi voorbeeld is Samsung), proberen alles om Apple te evenaren en daarin gaan ze kopieergedrag niet uit de weg. Uiteindelijk lopen ze tegen het probleem aan dat het bij Apple niet alleen om het perfecte product gaat maar ook over een degelijke en veilige software-omgeving, die veel minder kwetsbaar is voor hacks. Dit is ook vanuit zakelijk oogpunt een pluspunt voor Apple. Mensen die dat eenmaal gebruiken en de voordelen hebben geproefd, nemen zo'n actie als van Swatch niet meer serieus.

Link naar reactie

Mensen die dat eenmaal gebruiken en de voordelen hebben geproefd, nemen zo'n actie als van Swatch niet meer serieus.

Achja, mensen die idolaat zijn van elke scheet die Apple laat, nemen andere producenten sowieso al niet serieus. Dus daar heeft Swatch niks aan verloren.

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie

mensen die idolaat zijn van elke scheet die Apple laat

Eerlijk is eerlijk, maar dit is natuurlijk wel een geniale killer-app.

Beat that, Swatch!

ik ben om ;D

 

Afgelopen najaar is One More Thing voor registratie aangemeld bij de Zwitserse merkautoriteit

Swatch heeft niet 'One more thing' gedeponeerd, maar 'Swatch one more thing'. Detail, maar toch.

 

 

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie

Lijkt me nog leuker om met een hack andere mensen hun Iphone dit soort geluiden te laten maken.

 

En over Apple adepten gesproken. Heb mijn Iphone (4s) vorig jaar in China gelaten (letterlijk) nadat ik een Xiaomi MI3 had gekocht. Die is nu naar mijn zoon en ik heb de nieuwe MI4i (182 Euro!) gekocht in Maleisie (af laten leveren in hotel in George town ).

 

Xiaomi is er gewoon trots op Apple te kopiëren inclusief een

die zo goed is dat ik dacht "die telefoon MOET ik hebben". Zelfs de software schil over Android MIUI6 heeft een Apple feel. Het vreemde is dat de verkoop van Apple in China juist lijkt te profiteren van Xiaomi omdat je met een Apple kan laten zien dat je geld hebt. Vandaar dat ze (Xiaomi) nu ook grote aantallen in India en Maleisie verkopen.

 

En on topic. Swatch claimt dat de "one more thing" van Jobs gejat is van Columbo

 

 

Link naar reactie
En on topic. Swatch claimt dat de "one more thing" van Jobs gejat is van Columbo.
Wat een kleingeestige horlogprutsers zijn het ook. Uiteraard was Columbo de bron van One More Thing. Gebruikt door Steve Jobs tijdens ikonische perspresentaties was dat een prachtig stijlcitaat. Met respect voor het origineel. Niet 'gejat', dat zegt Swatch trouwens ook helemaal niet. Maar in de loop der jaren heeft de kwinkslag van Jobs zijn eigen positie verworven. Het gebruik door Swatch is niet creatief, niet origineel, niet knipogend. Kinderachtige kinnesinne, dat is het.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

mensen die idolaat zijn van elke scheet die Apple laat

Eerlijk is eerlijk, maar dit is natuurlijk wel een geniale killer-app.

Beat that, Swatch!

ik ben om ;D

 

Afgelopen najaar is One More Thing voor registratie aangemeld bij de Zwitserse merkautoriteit

Swatch heeft niet 'One more thing' gedeponeerd, maar 'Swatch one more thing'. Detail, maar toch.

 

 

 

 

 

Die "geniale killer" was 28 jaar geleden ook al een hit op de Mac.

Link naar reactie
Die "geniale killer" was 28 jaar geleden ook al een hit op de Mac.

Dat was destijds dan ook het enige leuke aan de Mac. Verder een te serieus en vooral veel te duur apparaat met vrijwel geen games. Vandaar dat de meeste scholen 'm niet kochten, en scholieren liever een Commodore 64 namen.

 

Verder schijnt Apple zelf er ook wel een beetje klaar te zijn, getuige deze one more thing, we do'nt need any more fart apps" :)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Dat was destijds dan ook het enige leuke aan de Mac. Verder een te serieus en vooral veel te duur apparaat met vrijwel geen games. Vandaar dat de meeste scholen 'm niet kochten, en scholieren liever een Commodore 64 namen.

Dat is het Ermelo-perspectief. En dan de fact check. Apple heeft vanaf het prille begin (ook) op het onderwijs gemikt. :P

 

Apple4schools.thumb.jpg.b8dc1ee06b0b27933bde07741aefd789.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Dat is het Ermelo-perspectief.

Leuk, heb ik ooit nog in militaire dienst gezeten. Wist niet dat ze een eigen perpectief hadden.

 

En dan de fact check. Apple heeft vanaf het prille begin (ook) op het onderwijs gemikt. :P

Maar dan nog; ze waren simpelweg véél te duur: destijds $ 2500 per stuk. Met de torenhoge dollarkoers (NLG 3,50 in 1984) werd dat onbetaalbaar. Vandaar dat veel scholen (en ook de mijne) destijds toch kozen voor de Commodores : voor de prijs van 1 mac had je 5 tot 6 commodores met monitor en diskdrive.

 

In plaats van "one more thing, 6 more things" :)

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

 

Dat had natuurlijk ook met de prioriteiten en het prijsbeleid van de Nederlandse importeur te maken. Je hebt wel gelijk dat Apple in Nederland lang te duur is geweest, maar dichterbij de bron was het onderwijs altijd een belangrijke afzetmarkt met educational discounts en speciale software. En tal van opvoedkundige games op Hypercard.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Ha, Ermelo staat voor een willekeurige gemeente waar welwillende ouders en leerlingen in de jaren tachtig en negentig computers in het lager en middelbaar onderwijs willen introduceren, om te ontdekken dat Amstrad en Commodore goedkoper zijn dan Apple. Net voordat Tulip en Microsoft een grote lobby beginnen om MS-Dos en later Windows als wereldstandaard te laten gelden.

 

;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Idd Hypercard. Een prachtig database programma voor visueel gebruik. Ook voor de industrie, want je kon b.v. ook via explosietekeningen naar de onderdelentekeningen doorklikken. Programma is snel ingehaald door het internet. Ik heb ook eens een "stack" gezien om wolkenkrabbers van verwarming te voorzien. Werd ook automatisch berekend welke radiatoren, pompen en leidingen er gebruikt moesten worden en waar ze geplaatst moesten worden. En uiteindelijk zelfs al een koppeling naar een kostenopgave.

 

Een ander mooi programma voor de Apple IIgs was een design-programma voor kappers. Daar kon je de foto van een klant bewerken en een model (in kleur) maken van het haar, zodat een klant vooraf kon kiezen wat het moest gaan worden.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.