• 0

Geheimhouding na opheffen opdrachtgever

Volgens mij een vrij simpele vraag, maar ik kan het antwoord niet vinden: ik heb een tijdje geleden een samenwerkingsovereenkomst gesloten met een opdrachtgever waar een redelijk standaard geheimhoudingsverklaring in is opgenomen.

 

Echter, het bedrijf bestaat niet meer (geen faillissement, gewoon uitgeschreven bij de KvK) - ben ik nu nog gebonden aan die geheimhouding?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inderdaad moeilijk om wat over te vinden. Je zou verwachten dat het in de praktijk zo is dat als een onderneming stopt te bestaan daarmee ook de zakelijke overeenkomsten eindigen.

Daar staat tegenover dat je met stoppen (bv als EZ) niet zomaar van je verplichtingen af bent en dan zou je verwachten dat je ook niet zomaar van je rechten af bent.

 

Maar waarom de vraag? Verwacht je dat de onderneming op enig moment een doorstart maakt (eigenaar ziek of sabatical).

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet je het omdenken, vooral ook omdat je inhoudelijk uiteindelijk de deskundige bent:

maakt het enkele feit dat iemand conform de Handelsregisterwet niet langer hoeft te zijn ingeschreven een einde aan zijn auteursrecht of andere vorm van intellectuele eigendom voor dit ding?

 

Bij een rechtspersoon lijkt me dat al eenvoudiger dan bij een natuurlijke persoon. Bovendien kun je nog te maken krijgen met een of andere rechtsopvolger (want iemand kan immers een ding verkopen voordat hij zijn toko bij de KvK opdoekt, om maar wat te noemen).

Link naar reactie
  • 0

Het betreft een maatschap met 2 maten, waarbij een derde persoon een officieuze rol speelde - terwijl hij degene was die het concept had bedacht.

 

De maatschap is opgeheven, en die derde persoon is als eenmansstichting verder gegaan met het concept.

 

Maar ik heb dus geen overeenkomst met die derde persoon - alleen met de opgeheven maatschap.

 

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Een maatschap heeft geen volledige rechtspersoonlijkheid en je hebt daarom wel degelijk een verplichting jegens de maten. Die verplichting is zeker niet zonder meer vervallen door opheffing van de maatschap.

 

Is er verder iets afgesproken over overdraagbaarheid van die geheimhoudingsverplichting?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.