• 0

0% BTW

Bemiddeling bij aankoop in China.

 

In mijn webshop bied ik uitsluitend spullen aan van buiten de EU. Als een klant iets bij mij besteld, zorg ik ervoor dat het artikel bij hem (in Nederland of Belgie) wordt afgeleverd.

Zijn er importkosten verschuldigd, dan wordt dit afgehandeld door de bezorger, zodat de klant zelf alsnog de BTW betaalt over zowel de artikelpijs als de verzendkosten.

 

Hoe moet ik dit factureren. Kan ik de klant nu een factuur sturen met 0% BTW tarief, of moet ik het artikel factureren als import, dus 0% tarief, en mijn bemiddeling apart met 21% tarief.

 

Helaas, ik kom er niet uit. Wie helpt?

 

 

Met vr. gr,

 

Jaap Wisse

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een factuur stuurt ga ik er vanuit dat jouw bemiddelingskosten in de prijs zitten. Als de klant de invoeraangifte laat doen door de pakketbezorger betaalt hij invoerrechten en BTW over het factuurbedrag. Je factureert dus zonder BTW, je hoeft het zelfs niet eens te vermelden (dus ook geen 0%).

Link naar reactie
  • 0
Kan ik de klant nu een factuur sturen met 0% BTW tarief, of moet ik het artikel factureren als import, dus 0% tarief, en mijn bemiddeling apart met 21% tarief.

 

Is het dan niet eerder de Chinese leverancier die dan het artikel aan de klant moet factureren als je vol wilt kunnen houden dat jij slechts voor online marktplaats/bemiddelaar/betalingsafhandelaar speelt, en niet zelf de verkoper bent?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Krijgt je klant dan twee facturen?

 

Het is gebruikelijker om de bemiddelingsbijdrage vervolgens aan de leverancier te factureren en in te houden, als deze bij de artikelprijs inbegrepen zit.

Ala bol.com zakelijk verkopen, sell on Amazon, etc.

 

Maar goed, weet niet of dat ook het type "bemiddeling" is wat de TS in gedachte had.

En weet ook niet of zijn concept geen problemen gaat geven op andere vlakken. Denk aan de verplichting die webshops hebben om artikel prijzen inclusief belastingen en bijkomende kosten te vermelden.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.