• 0

Hoe zorg je als starter ervoor dat je op internet sneller gevonden wordt?

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar je naar op zoek bent is SEO; daar is heel veel over te vinden op internet. Misschien dat een expert op dit vlak wel 'aan' gaat op jouw vraag, maar het is vast nuttig je hier zelf ook in te verdiepen.

 

Het is misschien wel (ook) handig om je niet blind te staren op vindbaarheid op het internet. Ik veronderstel dat je veel concurrenten hebt. Daarom is het zaak dat je onderscheidend vermogen hebt, een aantrekkelijk aanbod voor je potentiële klanten (niet zozeer wat jij super spannend en leuk vindt) en voldoende onderneemt om te netwerken, dynamiek te veroorzaken, mensen aan je te binden.

Link naar reactie
  • 0

Je wilt snel gevonden worden? Wanneer ik jou zoek op internet, geeft Google in 0,32 seconden 20.900 resultaten. Is dat niet snel genoeg?

 

Even serieus: voordat je zoiets roept als "ik wil snel gevonden worden", bedenk dan eerst wat je precies wilt. Waarom, hoe, wanneer, door wie, etc.

Alleen wanneer je dat voor jezelf goed op een rijtje hebt staan kun je er verder actie op ondernemen. Doe je dat niet, dan wordt je al snel aangeschoten wild voor een leger van SEO-cowboys en andere ongeregelde dienstverleners die je in het beste geval een hoop geld kosten, met risico op erger...

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik heb sinds kort een eigen administratie- en advieskantoor.
Zo te zien, ben jij franchisenemer in een keten met meer dan dertig vestigingen. Jij betaalt een fee die ook voor marketing gebruikt wordt. Wil je daarnaast nog in je directe omgeving (verzorgingsgebied) of op een specialiteit gevonden worden, dan zul je gerichte aanvullende activiteiten moeten ondernemen.

 

Om je sterker te 'positioneren' in de regio is het aan te raden een label toe te voegen, bijvoorbeeld Merknaam X Rotterdam of Merknaam X Rijnmond. De voor jou relevante link bevat voor de doelgroep verwarrende informatie. Daar is namelijk sprake van 'hoofdkantoor', wat mij een interne kwestie lijkt. En 'uw betrouwbare partner in financiële zaken' duidt op totale desinteresse.

 

Ik zou zeggen, vraag de franchise-organisatie om een goede lokale landingspagina (daar hebben alle franchisenemers belang bij) waar de ondernemert gezicht krijgt en koppel daar een blog aan, die je wekelijks of maandelijks vult met een ervaring of een observatie. Praat vervolgens mee op fora, met regionale ondernemersgroepen, reageer op regionale blogs en zet daar altijd een nette backlink bij naar je blog en/of landingspagina. Dat mag op dit forum in je signatuur.

 

Wees dienstbaar, dan reageert de markt dankbaar. ;)

 

En vergeet Google Maps niet!

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

waarom wil je eigenlijk op het internet gevonden worden? (en zoals Twa al vroeg, door wie eigenlijk?)

Misschien een gekke vraag, maar als je op zoek bent naar klandizie, zit die op veel plekken. Internet is er een van, maar ja,

.

Dus maar een lading wedervragen:

- wat is je doelgroep? Gewoon 'ondernemers'? Agrarische ondernemers? Mkb? Winkels? Nationaal operend, internationaal? Geïnteresseerd in cijfers, of er juist doodsbang voor? Met een stevige adviesbehoefte op het privé-domein, of juist niet?

- hoe zoekt die doelgroep een adviseur? Op het internet? Zoja, wat zoeken ze dan? De goedkoopste? De beste? Degeen die begrip heeft voor hun bijzondere situatie? Een vakidioot die zijn werk zo leuk vindt dat ie er zelfs op vrijdagavond nog mee bezig is? Een aardig mens die kan wat zij niet willen?

 

Ik denk dat je, als je heel specifiek weet wat je wil, het de moeite kan zijn met een SEO-goeroe te gaan praten. Maar kijk vooral even wat de mogelijkheden zijn binnen de formule.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

1. Relevante domeinnaam (de waarde van "exact match domain" is nog steeds relevant

2. Content = King, laat je vooral niks wijsmaken door eerder genoemde SEO cowboys. De "oude technieken" als keyword spammen en bergen niet relevante links leveren weinig meer op onder Google zijn nieuwe algoritmes.

Eerder genoemde blog is bijv een goed idee, mits kwaliteit en inhoudelijk. (Contentmarketing)

3. Tav content verder: denk niet aan de zoekmachine maar aan hoe je waarde voor je klant toevoegt, dit is nl waar Google zijn ranking feitelijk ook op baseert. Als je dat dus in het achterhoofd houdt zit je automatisch goed.

Google "kijkt" nl naar je pagina en bepaalt aan de hand van de inhoud of het van toegevoegde waarde is voor de internetter.

De redelijk high level containertermen die ik links en rechts zie staan bij diverse franchisenemers spreken mij bijv al niet aan (open deuren in termen van dat je cijfers altijd up to date moeten zijn etc)

 

Hoop dat je er wat mee kan

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je staat hier #7 voor "financieel advieskantoor" is helemaal niet zo slecht hoor...

De

van je website is wat lang en vreemd geconstrueerd , misschien de inhoud ervan omwisselen met die van de .

Verder meer links krijgen, of de oudere links naar je website laten veranderen, met de zoekwoorden waarvoor je gevonden wilt worden.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij doe je in beginsel al onwijs veel met een leuke profielfoto en brede vertegenwoordiging op sociale media en binnen virtuele, zakelijke netwerken. En toch zijn er natuurlijk meer mogelijkheden voor uitbreiding. Ik zou vooral ook offline gaan voor bekendheid en organische groei enige tijd en ruimte geven.

 

Rotterdam Centrum vind ik weinig aansprekend en dit is enigszins verwarrend voor mij met Hoofdkantoor Rotterdam. Wat voor zakelijke netwerken of startersbijeenkomsten zijn er in Rotterdam Centrum? Ben je daar al actief? Ik zou het wel altijd met een hoofdletter schrijven, Centrum dus. En misschien wat wijken noemen om het meer te laten spreken voor bewoners en ondernemers.

 

De lange domeinnaam is een gedrocht en de website is erg tekstueel. Saai dus, maar misschien wel naar verwachting van de doelgroep.

 

Franchisegever heeft ook een ongebruikt administratiekantoorrotterdam.nl geregistreerd.

 

Vestigingen hebben geen subpagina's.

 

Het kleurschema van de kopjes zou ik omdraaien. Administratiekantoor Rotterdam centrum in het zwart en de volgende in het oranje.

 

Contactgegevens staan nu laag op de pagina onder de vouw. Die kunnen prima rechtsboven het blok voor de terugbelafspraken.

 

Je vermeldt geen eigen KvK-inschrijvingsnummer. Oops.

 

Ik mis openingstijden of (gratis) spreekuur. Laagdrempeligheid als je nieuwe klanten zoekt.

 

Op HL zie ik een mobiel nummer; op de website een vast nummer.

 

Blog items? De accountant voor starters beoogt vast een selectie hoger segment starters, maar ik vind die toelichting niet.

 

Hoeveel vrijheid geeft de organisatie?

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

ik wil graag dat ik snel gevonden wordt op internet.

 

Kan iemand mij daar advies over geven?

 

 

 

Je maakt onderdeel uit van een franchise organisatie met 30 vestigingen, de website hier in je profiel is ook een sub pagina van hun url.

wat bedoel je met gevonden willen worden, ik kan me zo voorstellen dat de franchisegever niet zomaar toestaat dat je eigen seo activiteiten opzet? of bedoel je met je vraag welke andere mogelijkheden dan je huidige website er zijn om gevonden te worden?

 

overigens nog een tip voor je over een ander onderwerp, je zet hier in je profiel onder blog "de accountant voor starters" dat zou ik aanpassen, het gebruik van de term "accountant" is voorbehouden aan diegene die zijn ingeschreven in het accountantsregister en NBA treed regelmatig op tegen het oneigenlijk titelgebruik

Link naar reactie
  • 0

Link naar Blog "de accountant voor starters" gaat bij mij ook niet naar een Blog maar naar een site met zoveel tekst dat ik er niet snel aan zou beginnen. Dan ben je wel gevonden maar je wil natuurlijk klanten.

Bij sneller gevonden worden als je geen invloed hebt op de site zelf zou ik denken aan een goed blog. Of ga een financiële column schrijven in een (bij voorkeur) lokaal blad of hier op HL of ga iets doen bij of samen met de KvK, bijvoorbeeld aanwezig zijn bij de startersavonden/dagen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

ik wil graag dat ik snel gevonden wordt op internet.

 

 

Welkom op dit forum, Linda.

 

Ga je o.a. op dit forum bezig houden met het beantwoorden van vragen behorende bij je expertise.

Je gaat beter gevonden worden en je vakkennis valt op. En verder kun je natuurlijk ontzettend veel leren over ondernemen. :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Linda,

 

Als je investeert (geld, tijd) in een website, zorg er dan in ieder geval voor dat je eigenaar bent van die websie (uitgezonderd social media). Anders investeer je vooral voor een ander.

Wat je zoekt is advies op het gebied van search engine marketing. Hierdoor wordt je beter gevonden op internet op relevante zoekwoorden, door relevante bezoekers.

 

- Met Search Engine Optimization (SEO) wordt je beter gevonden in Google zonder dat je betaalt voor een klik. Altijd handig, mits het wel goede bezoekers zijn. Bij een hoog bouncepercentage had je graag een aantal minder bezoekers.

 

- Met Search Engine advertising wordt je gevonden middels advertenties bij de zoekresultaten (bijv. Adwords bij Google). Bij Google betaal je per klik minder als je goede advertenties 9hoge kwaliteitsscore en click-thrue-ratio) maakt en wordt je ook nog eens vaker vertoont, dan wanneer je slechte advertenties maakt.

je kunt hierbij heel gericht targetten op je potentiële klant en op regio (bijv. Rotterdam)

Meer weten? lees mijn blog (zie handtekening en profielinfo).

 

- Link building. Hierbij zorg je voor kwalitatieve goede links (bijv. relevante links, zowel met no-follow als wel volgen).

Slechte links kun je nooit voorkomen, maar die wil je liever niet (bijv. linkfarms). Dus nooit een x-tal links kopen.

 

Groeten en succes,

 

Jeroen Rijkeboer

JXR SEM

 

 

[Mod edit: link naar blog verwijderd, staat in signature]

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
  • 0

Dag Linda,

 

Zoals al eerder genoemd valt het mij ook op dat je werkt voor een franchise formule. Het lijkt me dat Finovion voor jou een groot gedeelte van de marketing op Finovion.nl zou moeten uitvoeren. Doen ze dan niet? Dan moet je ze daar wellicht op aanspreken.

 

Zelf zou ik me meer op social media zoals LinkedIn en Facebook richten. Heb je al gedacht aan gastbloggen op vakgerelateerde websites?

 

Grt,

Adriaan

Adriaan Boot - Internetondernemer - Internet Marketeer - Webanalist - Consultant - www.impactful.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.