• 0

Tips gevraagd voor leden emissie

Tips gevraagd voor leden emissie, om zonder kapitalen uitgeven in deze markt zetten. Meer en meer krijg ik de indruk dat het bemiddelen van kapitaal een kapitaal markt op zich is en dat als je maar betaald er mensen zijn die het geld voor je vinden. Nu is het dan ook mijn twijfel/paranoia dat geld er ook is als je maar betaald om introducés te krijgen en achteraf ligt het dan aan jezelf dat je het niet krijgt maar ondertussen worden de bemiddelaars rijker. (fees moneymeets enz)

Enfin. Wij zijn een coöperatieve vereniging die nu de ledenemissie aan het starten is maar ook een deel van de financiën wil halen via business angels.

De rest van het verhaal was vooral spam

mod>

Met vriendelijke groet Jack Snijders

Voorzitter coöperatieve vereniging Easy Sport Diving U.A.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik kan me in beide standpunten wel enigszins vinden. Aan de ene kant is het raar dat je moet betalen om geld te kunnen krijgen. Aan de andere kant is het logisch dat je betaald voor iets waar je zelf geen verstand van hebt. Hieruit kan je concluderen dat de markt voor het verkrijgen van grotere financieringen niet transparant genoeg is voor ondernemers.

Zelf ervaar ik het op dit moment ook dat het niet eenvoudig is om financiers te benaderen en dat het voornamelijk uit het bestaande netwerk moet komen. Persoonlijk ben ik op dit moment niet bereid om te gaan betalen voor een bemiddeling simpelweg omdat het geld er niet is. Het zou een goede zaak zijn als het voor ondernemers duidelijker wordt bij wie ze zich kunnen melden voor een financiering zonder te moeten betalen voor een bemiddeling.

Gr Iceman

Link naar reactie
  • 0

1. ondernemen is risico's nemen.

2. waarom zou de financieringsmarkt niet transparant zijn? als je een beetje googelt heb je binnen een uurtje alle mogelijkheden op een rij.

3. natuurlijk staan niet alle financiers met een kraampje op de albert cuijp markt. alleen de ondernemers die een beetje moeite willen doen, hebben kans van slagen.

4. sommige 'ondernemers' denken dat alles van zelf naar hun toekomt, handje ophouden en het geld en de winst vliegt er vanzelf in. niet dus.

ik denk dus dat het helemaal geen goede zaak is dat "het voor ondernemers duidelijker wordt bij wie ze zich kunnen melden voor een financiering zonder te moeten betalen voor een bemiddeling". wie zou dat dan eigenlijk moeten doen? de overheid zeker? het is geen kleuterklas, het is de echte harde wereld.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar