• 0

Uniek websiteconcept wil landelijke naamsbekendheid

Geachte ondernemers,

 

Ik heb de afgelopen tijd hard gewerkt om een uniek platform te realiseren. Kort samengevat, de

consument volgt zijn behoefte en/of interesse en de ondernemer krijgt de garantie dat zijn reclameboodschap gegarandeerd gelezen wordt door alleen potentiële klanten die interesse tonen.

 

Om een succesvol platform te realiseren heb ik veel websitebezoekers en ondernemers nodig.

Het concept en de potentie is eigenlijk te groot om alleen te realiseren. Daarnaast ontbreek het mij aan (voldoende) financiële middelen om dit op een manier aan te pakken waar landelijke naamsbekendheid het hoofddoel is. Ik ben nu dus lokaal bezig en dit resulteert nog niet niet de gewenste groei. Dit komt voornamelijk omdat ondernemers niet reageren op mijn mail om (gratis) op de website een online marketingcampagne te starten.

 

Mijn vraag is dan ook welke stappen jullie aanraden om geleidelijk te groeien? Is het raadzaam om in deze fase al opzoek te gaan naar een investeerder?

 

Alvast bedankt voor de feedback,

 

 

readwinner.com

 

Mod toelichting: verplaatst van Wat vinden jullie van mijn naar ondernemingsplan en businessplanning met verwijderen van verwijzingen. Deze kunnen in het profiel en de handtekening opgenomen worden.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
een uniek platform

Dit concept is inderdaad niet bepaald "uniek", want PTC (paid-to-click) bestaat al jaren. Bekendere voorbeelden zijn ClixSense, PaidVerts, CashnHits, NeoBux en BUXP.

 

Mijn vraag is dan ook welke stappen jullie aanraden om geleidelijk te groeien?
PTC leent zich voor verschillende soorten online scams (die ik hier maar wijselijk niet in het openbaar zal uitleggen) en praktijken die alleen op de korte termijn effect hebben en daarna averechts werken (zoals volgers kopen). Je allereerste zorg is daarom vertrouwen winnen en een sterke reputatie opbouwen — en beide daarna niet verliezen.
Link naar reactie
  • 0

Dit komt voornamelijk omdat ondernemers niet reageren op mijn mail om (gratis) op de website een online marketingcampagne te starten.

 

Ben je verbaasd?

 

Als je wist hoeveel van dit soort 'aanbiedingen' bijvoorbeeld ik persoonlijk moet weggooien in een week, dan zou je niet geheel verrast zijn.

 

Overigens is het verboden om spam-mails te versturen. De boetes kunnen aanzienlijk zijn als men gaat klagen.

En je krijgt er ook een vreselijke reputatie bij jouw beoogde klanten, althans als zij de moeite nemen om te kijken waar het om gaat (wat zij waarschijnlijk niet eens doen - het zal wel rechtstreeks de prullenbak in verdwijnen).

 

Dus: Niet 'spammen', zou ik zeggen...

 

Je zou kunnen overwegen om een persbericht (bijvoorbeeld bij Nieuwsbank.nl - kost zo'n vijf tientjes) de deur uit te laten gaan, mits het echt iets goeds is dat je gemaakt hebt (als het dus een redelijke nieuwswaarde heeft).

Link naar reactie
  • 2

Het is helaas een totale sufferd-markt. De adverteerder zegt: ik betaal een bedrag van X cent voor elke lezer van mijn advertentieboodschap, en de fantasieloze publisher die redeneert: ik kan dus 0,5 X uitgeven aan incentives. in dit geval 'kans op prijs'. Uiteindelijk krijgt die adverteerder waardeloze eyeballs. Allemaal sufferds. Dus het is goed nieuws dat adverteerders niet reageren. Gaan developers weer slimme dingen bedenken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

Als je het het concept van readwinner wilt kwalificeren kun je inderdaad zeggen dat dit valt onder de noemer: paid to click. Deze aangeboden cyclus, de online marketingcampagne en dan alle stappen die hierbij horen, bestaat echter niet.

 

" Je allereerste zorg is daarom vertrouwen winnen en een sterke reputatie opbouwen — en beide daarna niet verliezen."

 

Daar heb je absoluut gelijk in!

 

Readwinner vermeldt direct de numerieke uitslag aan de deelnemers van een campagne en vermeld altijd de winnaar op de website. De ondernemer (aanbieder prijs) kan realtime de campagne volgen en zien hoever de campagne gevorderd is. Daarnaast dienen de opgeven registratiegegevens van de prijswinnaar te corresponderen met een geldig legitimatiebewijs tijdens het ophalen (product) of afnemen (dienst)van de prijs. Hierdoor weet de aanbieder van te voren wie de prijs komt afhalen of afnemen en is handel in gewonnen prijzen niet mogelijk.

 

" de fantasieloze publisher die redeneert: ik kan dus 0,5 X uitgeven aan incentives. in dit geval 'kans op prijs'.

 

De ondernemer (aanbieder) bepaald uiteraard zelf welke reclameboodschap gelezen dient te worden. De kwalificatie: fantasieloos, is hierdoor gelukkig niet aan de orde. Het aanbieden van een korting of incentive tijdens de campagne is een optionele mogelijkheid. Readwinner geeft de garantie dat een reclameboodschap gelezen wordt. De consument volgt zijn interesse, de ondernemer krijgt zijn gewenste publiek.

 

" Uiteindelijk krijgt die adverteerder waardeloze eyeballs. Allemaal sufferds. Dus het is goed nieuws dat adverteerders niet reageren."

 

Readwinner heeft een succesvolle pilot gedraaid met een sportschool. Heeft geresulteerd in nieuwe aanmeldingen.

 

Bedankt voor de feedback,

 

 

readwinner.com

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.