• 0

geld verdienen door waarde toe te voegen

Beste leden,

 

Zojuist een post gezien van een ZZP'er in schuld.. En als eigenaar van een startup is mijn cashflow best een probleem.

 

Nu is het zo dat wij allemaal betaald krijgen in verhouding van de waarde we toevoegen. Dit kan of heel veel waarde zijn voor 1 persoon, maar ook heel veel waarde zijn voor heel veel personen.

 

Belangrijk is in iedergeval om het creatieve proces op gang te brengen van waarde toevoegen in ons netwerk.

 

Ik ben benieuwd met welke vorm van waarde geven jij (in het verleden) 10.000 euro hebt verdient of hoe je die denkt te gaan verdienen. Dit kan ook zijn door 200uur te werken voor instantie x.

 

Hoor graag van jullie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Aha, in die gedachte gaat het om het overtreffen van verwachtingen in klantperceptie om op die manier een duurzame groei te bewerkstelligen. Natuurlijk zijn daar middelen of technieken (instrumenten) voor...

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

Zeker! En de discussie, over waarde, die ik graag op gang wil brengen is om het abstracte (instrumenten) te vertalen naar het tastbare (praktijkvoorbeelden).

 

Veel ondernemers kunnen een boek lezen of de theorie van internet plukken, alleen zijn er weinig die dit ook herkennen bij hun collega's of andere bedrijven.

 

Dus op hoeveel manieren (en met welke instrumenten) kan jij nou 10k verdienen/binnen halen met jouw product.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Welke manieren van upselling en sideselling gebruik jij voor jouw product en talenten?

 

Ik heb in 2003 van mijn dj hobby mijn werk kunnen maken, en daarvoor wilde ik ook een website. Aangezien ik toen nog geen budget had om een website te laten maken heb ik er zelf maar 1 in elkaar geknutseld (niet gehinderd door enige voorkennis ;D)

 

In de loop der tijd heb ik mezelf steeds meer verdiept in webdesign door het lezen van boeken en artikelen op internet. Eerst heb ik valide HTML en CSS leren schrijven en later ben ik me ook gaan verdiepen in zaken als usability (gebruiksvriendelijkheid), conversie optimalisatie en SEO.

 

Enkele jaren geleden heb ik besloten deze kennis ook in te zetten voor externe opdrachtgevers, en daaruit is dus Bob de webbouwer ontstaan.

 

Het was eigenlijk de bedoeling dat ik alleen complete website zou gaan verkopen, maar door de artikelen op mijn blog kreeg ik ook steeds meer mailtjes en telefoontjes van mensen die aanpassingen wilde laten doen aan een bestaande website. Dat ben ik toen ook maar als dienst aan gaan bieden, en dat levert op dit moment meer op dan het bouwen van nieuwe websites ;)

 

 

 

Good job! Dit is inderdaad wat nu helemaal 2015 is. Een blog met inspiratie en kennis gratis delen. Door zo als "expert" gratis info (waarde) te geven dus nieuwe extra opdrachten binnen krijgen zonder actieve sales.

 

Gezien de vele sceptische reacties op mijn (verkeerd geformuleerde) vraag, waardeer ik heel erg je reactie!

 

Ik leer dankzij dit forum nu ook direct een mooie les over waarde toevoegen:

In plaats van waarde toevoegen, heb ik jullie gevraagd iets te geven. Dit is dus precies waar het allemaal gaat... Op het moment dat ik van jullie iets vraag, houden jullie het bij je en zijn jullie niet bereid jullie eigendom te delen of weg te geven. Vandaar dus de sceptische reacties op mijn vraag, zodat jullie eigendom wordt beschermd.

 

Bob de Webbouwer, laat mij inzien dat wanneer je eerst waarde toevoegd door gratis kennis te delen, hij mensen bereid maakt om geld aan hem te geven voor zijn kennis.

 

Tnx voor al jullie reacties! Ik ben een ondernemer die dankzij jullie input groeit. :)

 

 

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor je leuke reactie, fijn dat je er iets aan hebt gehad :)

 

Als je kennis deelt op een blog (of op een forum ;)) gaan mensen je inderdaad als expert zien. Je kennis gratis weggeven is in eerste instantie een beetje eng natuurlijk, dat vond ik bijvoorbeeld ook toen ik een artikel schreef over hoe je een website responsive maakt.

 

Maar mensen die zelf hun website responsive gaan maken met behulp van mijn artikel zouden mij waarschijnlijk toch nooit inhuren om dat voor hen te doen. De informatie op mijn website is immers ook op vele andere websites te vinden, dus als ik er geen artikel over schrijf leren ze het wel ergens anders.

 

Er zijn echter ook heel veel mensen die wat meer willen weten over het onderwerp, en die er dan toch achter komen dat het te ingewikkeld is om zelf te doen. En aangezien jij de expert bent die er zo'n goed artikel over geschreven heeft... raad eens wie ze dan inhuren ;)

 

Daarnaast speelt natuurlijk ook de gunfactor een flinke rol. Zo heb ik ook een WordPress handleiding geschreven. Dat levert in eerste instantie niet zoveel nieuwe business op, maar als iemand via die handleiding met WordPress leert werken zal hij sneller geneigd zijn mij te benaderen als er in de toekomst iets aangepast moet worden aan zijn website.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.