• 0

Feedback of webshop KAYA sieraden

Omschrijving van je concept:

Beste Forum leden,

Sinds 3 jaar ben ik eigenaar van mijn eigen sieradenmerk KAYA sieraden.

Zie kindersieraden

 

Nu ben ik aan het stoeien met mijn collectie babyarmbandjes, kindersieraden en mama sieraden.

Is de keuze net goed, te klein, of juist teveel?

Alle andere feedback op mijn site is ook meer dan welkom uiteraad (designs, navigatie, menu's, extra toevoegingen zoals chatprogramma, etc etc).

 

Alvast heeeeel erg bedankt voor jullie feedback, alles is welkom.

Tanja

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb geprobeerd mijn website helder en toegankelijk te maken voor een brede doelgroep

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Voor alle bijzondere momenten van kinderen een passend sieraad bieden. Zoals geboorte, bruiloft, doop, communie of verjaardag.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er is geen andere website in Nederland die deze collectie aanbiedt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Eerlijke feedback, alles mag gezegd worden.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je doelgroep bestaat uit jonge ouders (20-35). Wat me dan direct opvalt is dat je design niet responsive is (dit houdt in een design die zich aanpast aan het device waarmee gebrowsed wordt).

Juist van deze doelgroep kan ik mij voorstellen dat er veel gebruikt gemaakt wordt van een tablet dan wel smartphone. Ik zou bij SEOshop eens gaan kijken naar responsive webtemplates.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie!!

Dat klopt inderdaad, de template is niet responsive, maar voor mobiele sites heb ik wel een app.

SEO shop heeft wel responsive thema's....alleen is het enorm veel werk om een bestaande site om te bouwen naar een andere site. Bijvoorbeeld alle maatvoeringen zal ik opnieuw moeten invoeren, en vaak is de hele vormgeving anders (dus andere banners, etc etc).

 

Staat zeker op mijn wishlist.

Voor mijn (net gelanceerde) Uk site werk ik daar inderdaad wel mee.

 

Link naar reactie
  • 0

Onder "Verzenden & retourneren" lees ik "Het risico van de verzending ligt bij de koper" en in je voorwaarden staat "Wij zijn niet aansprakelijk voor zoekgeraakte pakketjes van standaard verzendingen".

 

Dat is wettelijk niet toegestaan. Bij verzending naar particulieren ben jij als verkoper altijd verantwoordelijk voor de verzending en dus aansprakelijk bij beschadiging of zoekraken tijdens het transport.

 

Verder lees ik in je voorwaarden "Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd". Dat voelt niet klantvriendelijk, zeker niet voor dit soort producten, waarbij emotie vaak een grote rol speelt. Het moet m.i. niet zo moeilijk zijn om altijd vóór de verzending met de klant af te stemmen of een vervangend artikel kan/mag worden geleverd.

Link naar reactie
  • 0

Wat me als eerste opvalt is de enorme lap tekst op de homepage. Dat gaat niemand lezen en het drukt de producten - waar het echt om gaat - alleen maar naar beneden.

 

Ook op de productpagina wordt de "in winkelwagen" knop een heel eind naar beneden gedrukt, terwijl dat juist de belangrijkste knop op heel die pagina is. Ik zou de verplichte keuzes altijd in een dropdown keuzemenu zetten (dat doe je soms wel, maar soms ook niet), en de optionele keuzes onder de winkelwagen knop.

 

Verder ontbreken enkele elementen om mijn vertrouwen te winnen. Ik zie bijvoorbeeld nergens reviews, niet van de winkel en ook niet van de producten. Daarnaast zie ik in eerste instantie nergens contactgegevens, pas helemaal onderaan de pagina zie ik een klein linkje "klantenservice". Ook de chatfunctie viel me pas op die pagina op... kan aan mij liggen, maar rechts onderaan is de minst bekeken plek op een website dus waarschijnlijk zien heel veel mensen die over het hoofd.

 

Tenslotte is een responsive design anno 2015 eigenlijk onmisbaar. Weet je zeker dat dit zoveel werk is? Het is toch gewoon een template die los staat van de content?

 

Er zijn ook zat dingen die je wel goed doet hoor ;) Het vermelden van de levertijd en verzendkosten bij ieder product bijvoorbeeld, het vermelden van je USP's in de header, de upsells middels de cadeauverpakking en gerelateerde producten op de winkelpagina, en de checkout ziet er ook prima uit.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

In je "veiligheidsadvies" adviseer je om kinderen onder de 3 jaar sieraden altijd onder toezicht te laten dragen. Volgens de Child Product Safety Guide (PDF) van de European Child Safety Foundation is dat echter ontoereikend:

Necklaces used by children under the age of 14 are considered to be toys and should both conform to the requirements of EN 71 - Safety of Toys and be ‘CE’ marked.

Zijn die Europese normen inderdaad van toepassing (dat zou je moeten uitzoeken), dan heeft dat gevolgen voor de sieraden met kralen, bedels en andere kleine onderdelen: die zijn per definitie ongeschikt voor kinderen van 0 tot 3 jaar. Dat zou je dan in verband met de productaansprakelijkheid anders/duidelijker moeten brengen op je site en verpakkingen, onder andere met een foeilelijk logo.

 

440px-Age_warning_symbol.svg.png

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Bob, je hebt gelijk van de lap tekst op homepage. Alleen kreeg ik dit juist als advies ivm organische zoekresultaten. Altijd schipperen tussen seo - klantvriendelijkheid. De reviews heb ik op zich wel (Kiyoh), met 281 beoordelingen en 9.4 gemiddeld. Kan wellicht wat beter zichtbaar worden gemaakt. De dropdown menu's heb je gelijk in, ga ik aanpassen waar mogelijk.

 

En inderdaad, wellicht toch goed om eens met SEO shop te praten of ik misschien beren zie die er niet zijn om mijn shop om te bouwen naar een responsive design.

Link naar reactie
  • 0

Hi Ward, inderdaad een tegenstelling dat ik sieraden maak voor kinderen, die eigenlijk meer bewaarsieraden/ herinnering sieraden zijn. Dit logo heb ik alleen nog nooit ergens gezien bij mijn collega's, ook niet bij de grotere spelers als lucardi of bol.com. Maar ik ga het zeker uitzoeken.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Bob, je hebt gelijk van de lap tekst op homepage. Alleen kreeg ik dit juist als advies ivm organische zoekresultaten. Altijd schipperen tussen seo - klantvriendelijkheid.

Daar was ik al bang voor ;) Maar die lap tekst kan ook onder de producten.

EDIT Haha Sandra, wij waren tegelijk aan het typen zo te zien :)

 

De reviews heb ik op zich wel (Kiyoh), met 281 beoordelingen en 9.4 gemiddeld. Kan wellicht wat beter zichtbaar worden gemaakt.

Wow, dat is een enorme USP! Heeft Kiyoh geen widget die je op je site kunt plaatsen ofzo?

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hahaha inderdaad, ik zie het nu ook op de reclamezuil staan 8) Vlakbij die chat die ik in eerste instantie over het hoofd had gezien. Had ik al gezegd dat rechtsonder het slechts bekeken gedeelte van een website is ;D

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Echt een enorm fijn forum dit, hele goede en constructieve feedback, waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank!!

 

Ik ga uitzoeken of ik de tekst onder de producten kan plaatsen. Op zich start mijn site met banners die voorbij zoeven (met diverse collecties), maar het kan wellicht beter.

Link naar reactie
  • 0

Rechtsonderin dus minst gelezen...ga ik bekijken. Mijn 9,4 cijfer kan dus wellicht nog prominenter. Is inderdaad erg hoog vergeleken met mijn collega's ;)

Ik werk veel voor klanten die iets speciaal zoeken voor een bijzondere gebeurtenis. Dus daarom zijn mensen denk ik zo tevreden. Ook uiteraard probeer ik goede & waarheidsgetrouwe fotografie te gebruiken (+ modellen) zodat het heel duidelijk is wat je krijgt.

Maar dus bekijken of ik dit prominenter kan plaatsen, ga ik bekijken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op zich start mijn site met banners die voorbij zoeven (met diverse collecties), maar het kan wellicht beter.

 

Uhh ja daarover gesproken... uit onderzoek blijkt dat sliders juist enorm slecht zijn voor je conversie omdat mensen ze totaal negeren ::) Zie o.a dit artikel.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

hahaha Bob, wist ik niet.

Vind het zelf wel mooi staan, en professioneel. Maar moet dus tekst op Homepage iets inkorten, ofwel plaatjes erboven zien te krijgen, zodat klanten gelijk beeld hebben van collectie/ wat ik verkoop.

 

Tekst is inderdaad lang, maar zoals aangegeven voor SEO doeleinde heel doeltreffend (op veel keywords op pagina 1).

Link naar reactie
  • 0

Vind het zelf wel mooi staan

 

Probeer het eens zonder slider, of gebruik eens maar 1 afbeelding. Mooi is heel persoonlijk en bovendien niet zo belangrijk voor een webshop, het gaat erom wat het meeste geld oplevert ;) Persoonlijk vind ik Amazon.com een hele lelijke en rommelige site, maar het werkt blijkbaar wel voor hen.

 

Tekst is inderdaad lang, maar zoals aangegeven voor SEO doeleinde heel doeltreffend (op veel keywords op pagina 1).

 

Uiteraard is het heel belangrijk om zoveel mogelijk mensen op je site te krijgen, maar als je vervolgens minder verkoopt omdat je mensen afschrikt met zo'n lap tekst schiet het ook niet op. Naar beneden ermee dus.

 

Over het algemeen geldt het volgende advies: Kijk naar grote webshops als Bol.com en Zalando, hoe doen zij het? Geloof me, die hebben echt wel onderzocht wat het meeste oplevert. Overigens kan dat per website nog wel wat verschillen (zo gebruiken de meeste webshops "in winkelwagen", maar Zalando het agressievere "bestel nu!"), maar wat experimenteren kan geen kwaad natuurlijk.

 

Voor wat betreft de grootte van de collectie, ik denk dat dat wel meevalt hoor. Zorg anders voor een goed filtersysteem.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Dankje Bob, je bent heel behulpzaam!! En fijn om eens van een man te horen dat de keuze niet te groot is, haha. Ik heb het al teruggeschroeft naar 2 pagina's per categorie, dus hopelijk ben ik nu bij het juiste niveau. De tekst op Home is al iets teruggebracht. Ik overweeg omstraks alles in 1x aan te pakken: responsive website + meer afbeeldingen/minder tekst home + duidelijke communictie USP's + logistieke optimalisatie (moet ook gebeuren door groeiende verkopen). To be continued ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.