• 0

Aansluiting bij Pensioenfonds Detailhandel

Vandaag een nogal dwingende brief gehad: Aansluiting bij Pensioenfonds Detailhandel.

Hierin wordt geeist dat ik een formulier terug stuur naar de stichting pensoenfondsdetaihandel.

 

Zij gaan dan bepalen of ik mij moet aansluiten bij een pensioen.... Moet ik dit insturen en wat is dit voor stichting? Is het ook echt zo verplicht ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vandaag een nogal dwingende brief gehad: Aansluiting bij Pensioenfonds Detailhandel.

Hierin wordt geeist dat ik een formulier terug stuur naar de stichting pensoenfondsdetaihandel.

 

Zij gaan dan bepalen of ik mij moet aansluiten bij een pensioen.... Moet ik dit insturen

Ja, dat is wel zo verstandig. Aansluiting bij deze regeling is (via CAO wettelijk) verplicht voor iedere bedrijf dat zich voor 50% of meer bezighoudt met detailhandel. De enige verstandige manier om discussie (en heffing premies achteraf over meerdere jaren) te voorkomen, is om de toetsing plaats te laten vinden. Ben je het dan niet eens met het besluit, dan kun je daar tegen in beroep/verweer

 

en wat is dit voor stichting?

De uitvoerder van het bedrijfstakpensioenfonds voor de detailhandel

 

Is het ook echt zo verplicht ???

Als blijkt dat jouw bedrijf zich voor 50% of meer bezighoudt met detailhandel is de CAO van toepassing, en daarmee ook de verplichting tot deelname aan dit pensioenfonds (*)

 

Tenzij je daarvoor vrijstelling hebt gekregen. Maar dat is hoogst theoretisch; in principe alleen mogelijk als jij je personeel een pensioenregeling aanbiedt die beter is dan het pensioenfonds

 

Tot slot nog wat info van het pensioenfonds zelf:

 

VERPLICHTSTELLING

Binnen de detailhandel geldt een wettelijke verplichtstelling. Dit hebben werkgevers- en werknemersorganisaties samen afgesproken. Zo worden de risico’s gedeeld en de kosten beperkt.

 

Wie nemen deel?

Vanaf 9 juli 2011 geldt de verplichtstelling alleen als u zich voor meer dan 50% van de loonsom bezighoudt met detailhandel. Tot die datum viel iedere werkgever die zich bezighield met detailhandel onder de verplichtstelling. De pensioenregeling is vastgelegd in het pensioenreglement. Dit is vooral bedoeld voor uw werknemers. In het uitvoeringsreglement staan alle bepalingen waar u zich als werkgever aan moet houden. In bijzondere gevallen kunt u vrijstelling van de verplichte deelname aanvragen. U vraagt dit schriftelijk bij het pensioenfonds aan.

 

Aansluiting bij het pensioenfonds

Als u onder de verplichtstelling valt, moet u zich aansluiten bij dit pensioenfonds. Heeft u bij de Belastingdienst een loonheffingennummer aangevraagd? Dan ontvangt u op korte termijn een bedrijfsonderzoek van het pensioenfonds. Deze moet u invullen en naar ons opsturen. Op basis hier van beoordelen we of uw bedrijf onder de verplichtstelling valt. Als dit het geval is, wordt uw bedrijf automatisch aangesloten.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.