• 0

bedrijf veegt klus gemakshalve naar ex-fusiepartner

Hoi,

 

Voor een bedrijf (vanaf nu: bedrijf A) maakten wij voor de zomer een animatie over hun aanstaande fusie met een ander bedrijf (bedrijf B). Die animatie is voor 80% klaar. Wij hebben een duidelijke schriftelijke financiele overeenkomst met bedrijf A. Er ligt bij hen al heel lang een factuur voor 50% van het afgesproken bedrag. Ook dat staat in het contract.

 

In juli viel echter een ondoordringbare radiostilte, die al deed vermoeden wat er aan de hand is: de fusie gaat niet door. Ik hoor dit vandaag.

Bedrijf A meldde me dat tijdens de 'boedelscheiding' (men was al aan het intergreren) 'dit project bij bedrijf B terecht is gekomen. Zij zouden contact met je opnemen.' Er waren advocaten bij die boedelscheiding betrokken. Klonk niet gezellig.

 

Ik heb gezegd dat ik dit een heel merkwaardige gang van zaken vind en verzocht om een bijeenkomst met zowel bedrijf A als B. Die gaat er komen.

 

Ik heb het vermoeden dat de al voor 80% voltooide animatie niet meer nodig gaat zijn. Het onderwerp daarvan is immers juist het product van bedrijf A + B samen.

 

Desalniettemin wil ik dat het overeengekomen bedrag 100% betaald wordt.

 

Kan iemand me vertellen in hoeverre ik hier in mijn recht sta?

 

 

Groet,

 

 

Johan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hai Johan,

 

Ik denk eigenlijk zo:

 

Feiten:

- Rechtsgeldige getekende overeenkomst met daarin betaling voor levering video.

- levering voor je diensten/product-video.

- Er is al aan de video gewerkt (is al goede energie in gestoken van jou kant).

- gewijzigde omstandigheden 'aan andere zijde' (Bedrijf A).

- Relatie staat vooralsnog op scherp.

 

Alternatief scenario:

- Neem contact op met bedrijf A, voorstel: MAAK EEN CORPORATE VIDEO i.p.v. die van A en B samen.

- Zeg dat je zowel jij als bedrijf A de overeenkomst met betalingsvoorwaarden gewoon kunnen blijven handhaven.

- Jij levert verder gewoon, en zij krijgen jouw corporate video op maat gesneden voor hen, superstijlvol.

- Voorkomt > veel tijdverspilling; bespaart veel geld; geen juridisch getouwtrek nodig.

- Voor beide partijen alsnog een Win-Win.

 

Voordelen:

- Relatie kan 360 graden omdraaien en 't komt weer goed.

- Jij hebt al je uren in de video gestopt dus er is al 'Materiaal' om mee te werken en 't project goed af te ronden.

- Jij je geld 100%, en je klant een gave bedrijfsvideo voor: in hun website, op Youtube, in de entree van het bedrijf, voor beurzen, etc. etc. etc.

- er wordt zoals vlgns overeenkomst netjes betaald.

- jij een extra toevoeging van de video en klant aan jouw Portfolio.

- beide partijen happy, relatie goed voor in de toekomst meer business, case closed, eind-goed-al-goed.

 

- Indien bedrijf A afwijst en niets meer te doen wil met je, dan alsnog terug naar jouw juridische stappen.

 

(Oh, enneh; wat je ook bespreekt; wel even (altijd) netjes in een gespreksbevestigings-email overeenkomen direct na 't belletje.)

Wat-er-ook-gebeurt, succes gewenst.

 

 

PM me anytime, ook zit ik op WhatsApp, Line, Skype en Gmail

Link naar reactie
  • 0

> Dat incassobureau kan vervolgens een rechtszaak namens jou aanspannen

dat is een goed idee, ik zal mijn licht opsteken bij een kandidaat hiervoor

NEEEEEE!!! A.u.b. géén incassobureau! En vooral niet door een incassobureau laten procederen. Dan ben je vaak nog véél duurder uit dan een goede advocaat. Lees dit topic eens over ondernemers die aan een no cure no pay(!) incasso bureau uiteindelijk meer kosten kwijtwaren dan de totale vordering. (in dat topic bijna 4500 aan proceskosten voor een vordering van 500 Euro!)

 

En moet ik dan een (vast peperdure, bweh) advocaat het hele zaakje gaan uitleggen, en dit traject instapen

"peperdure, bweh" vind ik een nogal misplaatste reactie. ::) Had maar een uurtje aan een jurist of advocaat besteed bij het opstellen van je overeenkomst en/of voorwaarden, dan had je dit gedoe niet gehad en hadden wij - inclusief een goede advocaat - er niet zoveel tijd en energie in hoeven te steken.

 

En een (hele) goede en niet al te dure advocaat heeft je al van advies in dit topic voorzien; die hoef je dus ook niet veel meer uit te leggen.

 

Ik blijf me verbazen over het feit dat mensen met dit soort vorderingen wel makkelijk een traject met een incassobureau starten, en zoveel weerstand hebben tegen een goede advocaat. Mijn ervaring - en die wordt door diverse topics op HL bevestigd - is dat een advocaat beter, sneller en vooral véél goedkoper is dan een incassobureau

 

Feiten:

- Er is al aan de video gewerkt (is al goede energie in gestoken van jou kant).

Heb je het hele topic wel gelezen? De video is al nagenoeg af!

 

Alternatief scenario:

- Neem contact op met bedrijf A, voorstel: MAAK EEN CORPORATE VIDEO i.p.v. die van A en B samen.

- Zeg dat je zowel jij als bedrijf A de overeenkomst met betalingsvoorwaarden gewoon kunnen blijven handhaven.

- Jij levert verder gewoon, en zij krijgen jouw corporate video op maat gesneden voor hen, superstijlvol.

- Voorkomt > veel tijdverspilling; bespaart veel geld; geen juridisch getouwtrek nodig.

- Voor beide partijen alsnog een Win-Win.

Hoe zie je dat voor je? De bestaande video is al voor 80% af. Verwacht je van TS nu dat ie nagenoeg gratis een nieuwe video gaat maken. Zo niet: verwacht je dat A en/of B zitten te wachten op nog meer kosten (voor zowel de oude als nieuwe video)

Eerlijk gezegd: ik zie de win-win hier totaal niet

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

NEEEEEE!!! A.u.b. géén incassobureau!

 

Haha dat is een sterke mening Norbert. Er zijn zeker ook rotte appels tussen de incassobureaus, maar dat geldt natuurlijk voor iedere branche. Zeker de no cure no pay incassobureaus zullen graag willen procederen, die verdienen immers alleen iets als er geld geïncasseerd wordt en zullen er dan ook alles aan doen om dat geld te innen. Bovendien wordt het voor hen pas echt interessant als ze uurtarieven kunnen doorberekenen aan de klant.

 

Ik heb zelf al meerdere mensen moeten dagvaarden omdat ze hun rekening niet betaalden, dat ging meestal ook om bedragen van zo'n 500 a 600 euro en een rechtszaak voeren via het incassobureau kostte in die gevallen 200 a 300 euro. Daar kan een advocaat hoogstens 2 uurtjes voor werken... geen idee of dat voldoende is, ik heb nog nooit een advocaat ingeschakeld.

 

Als je gewoon een betrouwbare partij neemt zoals GGN (met eigen gerechtsdeurwaarders) kan een incassobureau ook een prima keuze zijn.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf al meerdere mensen moeten dagvaarden omdat ze hun rekening niet betaalden, dat ging meestal ook om bedragen van zo'n 500 a 600 euro en een rechtszaak voeren via het incassobureau kostte in die gevallen 200 a 300 euro. Daar kan een advocaat hoogstens 2 uurtjes voor werken... geen idee of dat voldoende is, ik heb nog nooit een advocaat ingeschakeld.

 

Ik wel, maar dat ging - net als in de case van TS - niet om 500 of 600 Euro maar om 10k-100K

 

Voor dát soort bedragen zou ik direct een advocaat inschakelen: een incassoprocedure vooraf heeft namelijk geen enkel nut, je moet zo snel mogelijk naar de rechter toe.

 

Als je gewoon een betrouwbare partij neemt zoals GGN (met eigen gerechtsdeurwaarders) kan een incassobureau ook een prima keuze zijn.

De eventuele meerwaarde van eigen gerechtsdeurwaarders ontstaat pas ná het vonnis. Mijn ervaring is dat beslag leggen door een advocaat veel sneller en beter werkt dan betekenen en executeren via de gerechtsdeurwaarder.

 

Kortom: prima om een incassobureau in te schakelen voor vorderingen van 500 tot - wat mij betreft 5000 Euro, maar voor grotere bedragen zou ik een advocaat kiezen

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

hahaha, dank voor alle reacties en meningen!

 

En mijn welgemeende excuses aan de meehelpende advocaten.

Inderdaad een vooroordeel. En het zal de kift zijn, omdat mijn eigen uurtarief niets voorstelt!

 

Ik zal zodadelijk inhoudelijk reageren. Voor wie er nog zin in heeft.

 

Maar ik waardeer alle tijd die men er hier in steekt zeer, laat dat duidelijk zijn.

 

 

 

Johan

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Mijn inhoudelijke reactie:

 

hanshjc: ik waardeer je optimisme, maar het gaat om een animatie, niet een video. Het is onmogelijk de boodschap in dit stadium even om te gooien. Zo werkt het helaas niet. Als je iets anders wil melden kun je feitelijk opnieuw beginnen.

 

Omdat het nu eenmaal mijn aard is heb ik bedrijf A zojuist toch nog eenmaal een zachte bal toegeworpen. Per mail aangegeven dat ik de animatie graag af wil maken (wat ook zo is) en er aan herinnerd dat we al op 80% zitten. Daarnaast heb ik aangegeven na het weekeinde een Laatste Aanmaning voor het voorschot te sturen. Bedrijf B heb ik niet genoemd.

 

Het gaat dus volgende week om twee dingen:

I. het betalen van het voorschot

II. de vraag wat we met de rest van het project doen

 

I. is onwrikbaar uiteraard.

Maar over II. wil ik best praten. Misschien neemt bedrijf B het project wel graag over en legt er een mooie som bovenop om iets unieks voor hen te maken. Dat is niet volledig ondenkbaar.

 

Dit onderscheid maakt dat ik voor dit moment neig naar een incassobureau. Want een incassobureau draait dan duidelijk om I. en laat lucht voor overleg omtrent II.

Nu direct met hulp van een advocaat voor de rechter dagen timmert alle overleg omtrent II. dicht.

 

Maar dit is mijn gevoel. En ik ben dus een softie, dat is inmiddels wel duidelijk!

 

 

Groet,

 

Johan

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je dat geld op korte termijn ontvangt, mag ik het dan ook nog even gratis gebruiken? Dan krijg je het begin 2016 terug! :P

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Kortom: prima om een incassobureau in te schakelen voor vorderingen van 500 tot - wat mij betreft 5000 Euro, maar voor grotere bedragen zou ik een advocaat kiezen.

 

Ik heb (helaas ;)) geen ervaringen met factuurbedragen van meer dan 5000 euro, kan me goed voorstellen dat een advocaat in dat geval een beter idee is.

 

Ik zeg alleen dat ik - voor kleinere bedragen - goede ervaringen heb met procederen via het incassobureau, maar dat je dan wel voor een professionele, grotere partij moet kiezen. In het topic dat je aanhaalde ging het ook om een vordering van 500 euro, maar diegene had het verkeerde incassobureau ingeschakeld.

 

Bij veel incassozaken kan de klant de factuur gewoon niet betalen en dan wordt er ingezet op een betalingsregeling, waardoor het lang duurt voordat je al je geld hebt. Maar als er voldoende zaken van waarde zijn kan de deurwaarder deze ook gewoon verkopen natuurlijk (na beslaglegging).

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Maar als er voldoende zaken van waarde zijn kan de deurwaarder deze ook gewoon verkopen natuurlijk (na beslaglegging).

Beslaglegging vereist eerst een vonnis, en daarvoor moet je eerst naar de rechter. Bij dit soort bedragen heb ik dan liever een eigen advocaat dan een advocaat van het incassobureau.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Maar als er voldoende zaken van waarde zijn kan de deurwaarder deze ook gewoon verkopen natuurlijk (na beslaglegging).

Beslaglegging vereist eerst een vonnis, en daarvoor moet je eerst naar de rechter. Bij dit soort bedragen heb ik dan liever een eigen advocaat dan een advocaat van het incassobureau.

 

Beslaglegging kan ook zonder vonnis, met een verlof van de rechter. Conservatoir beslag. De rest van de wereld ziet dat als een juridisch gedrocht, maar het is een mooi middel.

 

Link naar reactie
  • 0

Goed. Er is nieuws.

 

Een (groot) incassobureau had de vordering van ons overgenomen. Dit heeft de advocaat van bedrijf A een reactie ontlokt. Onze schriftelijke overeenkomst met bedrijf A zou door A 'te lichtzinnig ondertekend' zijn, stelt hij, omdat wij 'feitelijk' gewerkt hebben voor de fusiepartner, bedrijf B.

 

De advocaat probeert dit te onderbouwen middels een zinsnede in het contract (zie jpg onder). Daar staat dat de animatie gaat over 'het nieuwe bedrijf, bedrijf B'.

 

Het klopt dat bedrijf A + B na de inmiddels afgeblazen fusie verder zouden gaan onder de naam van bedrijf B.

Ons werk is dus 'feitelijk' verricht voor de nog niet gefuseerde bedrijven A + B gezamenlijk. Omdat er nog geen rechtspersoon voor A + B bestond (vermoed ik), staat het contract op naam van bedrijf A.

 

Kortom deze advocaat heeft gezocht naar een detail om een wig te drijven in de waarheid, en dit gevonden. Zand in de ogen.

 

Bedrijf A biedt bij monde van de advocaat wel aan de rekening/het voorschot van 4.000,- te betalen, plus incassokosten, mits ik beloof af te zien van latere vorderingen, ofwel de andere contractueel overeengekomen 4.000,- te laten schieten.

 

Hiermee ga ik niet akkoord.

 

Mijn plan is het incassobureau er van af te halen, en een eigen advocaat te zoeken.

 

Heeft iemand een tip hoe dit het beste aan te pakken? Ik heb, plat gezegd, geen cent te makken, dus ben als de dood dat de kosten uit de hand lopen. Maar een beunhaas schiet natuurlijk ook niet op.

 

 

Johan

 

bedrijf_A_overeenkomst.thumb.jpg.65cd27457d1db9cda98085ff40e9cab3.jpg

Link naar reactie
  • 0

Wat een onzin

Je hebt gewoon een overeenkomst met bedrijf A.

Waarom heb je een incasso bureau ingeschakeld? Deze wil ongewtijfeld je vordering niet terug geven voordat ze die incassokosten hebben ontvangen. Gezien het bedrag zal dat niet mals zijn.

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een leuk eerste aanbod, maar natuurlijk nog lang niet voldoende. De koehandel is begonnen.

Wil je tegen iedere prijs doorzetten, of is de stress, tijd, procesrisico en onverhaalbare kosten je ook iets waard? Probeer daar voor jezelf een prijskaartje aan te hangen, trek dat van je totale vordering (+kosten) af en vraag je af welk voorstel je dan (wel) zou accepteren.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Als je geen cent te makken hebt, weeg dan de goede en kwade kansen, kosten en risico's af en accepteer dat bod.

 

Wil je voor die 8k gaan procederen dan zit je toch al snel op 1500 advocaatkosten + 300 griffierecht / deurwaarder, met het risico dat je verliest en de zekerheid dat je van die advocaatkosten hooguit een paar honderd vergoed krijgt (forfaitaire vergoeding).

 

Kortom, als je graag geld uitgeeft verder procederen, maar als je geen cent te makken hebt, accepteren.

Link naar reactie
  • 0

Bedrijf A biedt bij monde van de advocaat wel aan de rekening/het voorschot van 4.000,- te betalen, plus incassokosten, mits ik beloof af te zien van latere vorderingen, ofwel de andere contractueel overeengekomen 4.000,- te laten schieten.

 

Hiermee ga ik niet akkoord. ???

 

Mijn plan is het incassobureau er van af te halen, en een eigen advocaat te zoeken.

 

Heeft iemand een tip hoe dit het beste aan te pakken? Ik heb, plat gezegd, geen cent te makken, dus ben als de dood dat de kosten uit de hand lopen. Maar een beunhaas schiet natuurlijk ook niet op.

Misschien niet zo diplomatiek van mij gezegd, maar als ik dit lees dan heb ik het gevoel dat je nu je eigen beunhaas aan het worden bent. Je hebt de kans alsnog 4.000 euro krijgen, zoals oorspronkelijk als voorschot afgesproken voor een product dat - voor zover ik begrijp - niet volledig af was. Je wilt nu voor die andere 4.000 euro nog extra moeilijk gaan lopen doen. Heb je enig idee wat dat kost? Reken maar snel met 150 euro per uur.

 

En je hebt gelijk dat de argumentatie van bedrijf A nergens op slaat. Je hebt de opdracht met bedrijf A gesloten, en je hebt ook niet 'feitelijk' voor bedrijf B gewerkt. Jij hebt voor bedrijf A gewerkt én bedrijf A heeft met bedrijf B onderling weer iets moeten afspreken. Maar gelijk hebben betekent niet gelijk krijgen.

 

Nu is het natuurlijk zo dat - in een ideale wereld - je je persoonlijke financiële omstandigheden niet zou hoeven laten meewegen. Maar helaas, we leven in de real world. Je hebt nu de kans om alsnog 50% geld krijgen voor misschien 80% werk, waarvan die klant 0% in handen heeft. Persoonlijk zou ik als de wiedeweerga deze 'deal' accepteren en voorgoed afscheid nemen van deze klant.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zou ik als de wiedeweerga deze 'deal' accepteren en voorgoed afscheid nemen van deze klant.

Dat betekent ook zonder morren 5000 euro laten liggen. Zijn dagen dat ik minder verdien.

Procederen lijkt mij onder aan de streep financieel niet veel op te leveren, maar om nou direct op het eerste aanbod in te gaan...

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties!

 

Stel dat ik de 'koehandel' wil voortzetten, dan doe ik dat via een advocaat, toch?

Briefjes van mij zullen weinig indruk maken denk ik zo.

 

> Je hebt nu de kans om alsnog 50% geld krijgen voor misschien 80% werk

klopt, het was voor 80% klaar

 

> Waarom heb je een incasso bureau ingeschakeld?

tsja.. dat ben ik vergeten..!

 

> Deze wil ongetwijfeld je vordering niet terug geven

waarom niet? als ze alleen kunnen innen onder voor mij onacceptabele voorwaarden, dan is het toch no cure (no pay)?

 

 

Johan

Link naar reactie
  • 0

waarom niet? als ze alleen kunnen innen onder voor mij onacceptabele voorwaarden, dan is het toch no cure (no pay)?

Dat lijkt mij véél te simpel geredeneerd. Je bent een opdracht aangegaan en daarmee heb je ook bepaalde spelregels (voorwaarden) geaccepteerd. In die voorwaarden staat vaak ook een procedure en boetebeding/kosten bij het intrekken van de opdracht. Controleer dus eerst die voorwaarden

 

> Waarom heb je een incasso bureau ingeschakeld?

tsja.. dat ben ik vergeten..!

Zonde, ik had het je nog zo specifiek afgeraden. Grote kans dat je nu veel duurder uit bent dan een sommatie via een goede advocaat.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Dank voor de reacties!

 

Stel dat ik de 'koehandel' wil voortzetten, dan doe ik dat via een advocaat, toch?

En hoe ga je die betalen?

Briefjes van mij zullen weinig indruk maken denk ik zo.

 

> Je hebt nu de kans om alsnog 50% geld krijgen voor misschien 80% werk

klopt, het was voor 80% klaar

 

> Waarom heb je een incasso bureau ingeschakeld?

tsja.. dat ben ik vergeten..!

 

> Deze wil ongetwijfeld je vordering niet terug geven

waarom niet? als ze alleen kunnen innen onder voor mij onacceptabele voorwaarden, dan is het toch no cure (no pay)?

 

De meeste bureaus hebben in hun voorwaarden wel staan wat er gebeurt als jij de opdracht intrekt. Kijk daar eerst maar naar.

 

 

Link naar reactie
  • 0
De advocaat probeert dit te onderbouwen middels een zinsnede in het contract (zie jpg onder). Daar staat dat de animatie gaat over 'het nieuwe bedrijf, bedrijf B'.

In mijn vak ben ik vaak de onderaannemer. Dat wil zeggen dat ik in opdracht van bedrijf A een website voor bedrijf B maak. Bedrijf A betaalt in dat geval mijn facturen.

 

Jouw situatie is anders, omdat bedrijf B niet eens bestaat. Als onderhandelingsstrategie is het natuurlijk wel slim van bedrijf A, kijken hoe veel ze je kunnen laten schrikken.

 

Wie heeft jou ingehuurd? Bij welk bedrijf was hij op dat moment in loondienst. Dat is eigenlijk alles wat je moet weten, tenzij je in de tussentijd een andere overeenkomst bent aangegaan. (Dan gelden wel weer dezelfde vragen, alleen dan voor de nieuwe situatie.)

 

Kosten voor een advocaat: die kunnen wel eens hoger zijn dan StevenK aangeeft, en je moet ze betalen wanneer ze gemaakt worden, niet pas na afloop van het hele incassotraject.

 

Daarnaast ben je al gauw 40 uur van je eigen tijd kwijt aan dossiervorming, overleg, onderhandelen, Higher Level lezen enzovoort. Aangezien je geen cent hebt te makken ga ik ervan uit dat je die tijd wel hebt.

 

Stel dat ik de 'koehandel' wil voortzetten, dan doe ik dat via een advocaat, toch?
En hoe ga je die betalen?

Die koehandel hoeft niet zo duur te zijn. Als hij verwacht er 2000 euro extra uit te kunnen peuren, dan is 300 euro voor de advocaat een leuke investering, en nog wel te betalen als achteraf de klant toch niet hoger wil gaan dan de oorspronkelijke 4000 euro.

 

Qua strategie ben ik geneigd de anderen te volgen: als je toch al niks kunt betalen, dan is het weinig zinvol om geld wat je niet hebt in de incasso te stoppen.

 

Mocht je met bedrijf A afspreken met 4000 euro genoegen te nemen, spreek dan ook af wat er gebeurt als ze die 4000 euro niet of niet op tijd betalen. Draag ook de rechten op je animatie niet over voor dit bedrag.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.