• 0

Verhuur huis

Goedemiddag,

 

Na het doorspitten van het forum en Google vond ik geen vergelijkbare zaken, vandaar dat ik mijn situatie hier graag wil schetsen. Ik hoop dat dit bericht onder het juiste forumgedeelte staat, ik was niet helemaal zeker waaronder ik het moest plaatsen.

 

Ik ben van plan een huis te kopen en te verhuren aan mijn moeder. Dit zal voor een periode van 5-15 jaar zijn (ziekte). Ik kom er zelf niet helemaal uit wat fiscaal de beste opzet is.

 

De gegevens:

- Indien dit van belang is; ik heb een eenmanszaak.

- De opzet is dat ik in de woning een kamer reserveer voor mijn werkplek.

- Het word mijn eerste hypotheek. Ik woon nog in bij iemand, maar wil op termijn wel zelf een woning kopen (tweede hypotheek).

- Koopwoning op het oog is circa 280.000 euro.

- Huurprijs met mijn moeder nog overeen te komen, maar ik schat tussen de 400 en 600 euro.

 

Mijn vragen:

- Kan ik het huis kopen (financiering geen punt) en probleemloos aan mijn moeder verhuren?

- Kan ik huursubsidie voor mijn moeder aanvragen als zij de woning van mij huurt?

- Hoe kan ik deze inkomsten het beste opgeven bij de belastingdienst?

- Kan ik hypotheekrenteaftrek aanvragen?

- Aangezien ik in de woning een werkplek zal inrichten, kan ik hier belastingtechnisch nog iets mee doen?

 

Hartelijk bedankt voor uw hulp!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Ik hoop dat dit bericht onder het juiste forumgedeelte staat, ik was niet helemaal zeker waaronder ik het moest plaatsen.

 

Beste Raveni,

 

Helaas voor jou past deze vraag niet op dit forum, want er is vrijwel geen relatie tot ondernemen of ondernemerschap. (alleen de laatste subvraag - van de werkplek - heeft dat eventueel..)

 

Ik raad je aan jouw vraag te stellen op een ander - meer algemeen - forum zoals goeievraag.nl

 

Dit topic gaat op slot en zal in de loop van de dag worden verwijderd

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.