• 0

Klant uit België betaalt met BTW verlegd via pin

Vraag, ik heb een klant gehad uit België waarvoor ik producten heb gemaakt. Voor deze klant heb ik een factuur aangemaakt met de BTW verlegd.

 

De klant wilde het echter ophalen, omdat ik zelf geen winkelruimte heb is dit bij mijn broer opgehaald. Echter, ik had verwacht dat ze cash zouden betalen, maar ze betaalden per pin. De pin apparaat is van mijn broer en zit dus op de zakelijke rekening van mijn broer.

 

Op die rekening is dus het geld binnen gekomen. Hoe moet hij het bedrag nou verantwoorden, aangezien de BTW verlegd is en de factuur op mijn bedrijf staat?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
  • 0

Oke, ik zie het inderdaad. Het is een Belgische zangeres waarvoor ik wat met kristal heb moeten doen. Dat lijkt me redelijk aannemelijk dat ze in België woont en ik heb eerder naar België geleverd.

 

Alleen nog de vraag hoe mijn broer het bedrag moet verantwoorden op zijn rekening. Hoe kan ik dat nou het beste doen?

 

Hartelijk dank voor de tips.

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Voor mijn winkel in Duitsland koop ik bijna wekelijks goederen in in Nederland en haal deze zelf af bij de leveranciers in Nederland

 

Ik teken dan bij de leveranciers dat de goederen bestemming Duitsland hebben met de plaatsnaam en de kenteken van mijn Duitse auto.

 

Hiermee is het afgedekt !

 

Groet Robin Besselink

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.