• 0

Wat betekent dit als dit bij een pand staat

Ik zit toch is een beetje rond te kijken voor een klein pandje. Nu had ik een leuk pandje gezien. Maar het volgende staat er bij:

Huurprijs: €X,= per maand, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

 

Komt hier dan nog 21% belasting over heen?

En is het verstandig om een pand met over zonder BTW te huren?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

dat betekent wettelijk gezien niets..

 

de regel is namelijk precies andersom, huren van een pand is vrijgesteld van btw, MAAR je kunt als ondernemer besluiten samen met de verhuurder om te kiezen voor btw belaste huur mits aan een aantal voorwaarden is voldaan, belangrijkste daarvan is dat de ondernemer die huurt minimaal 90% btw belaste omzet heeft. (verlegde btw telt ook mee voor die 90%)

 

Maar het doel van de verhuurder of makelaar is om aan te geven dat dit de huurprijs is bij btw belaste verhuur en dat indien je zonder btw wilt of moet huren de huur hoger zal uitkomen omdat dan de verhuurder dan ook geen btw meer kan terugvragen op kosten die hij maakt voor het pand en dat maakt het onderhoud 21% duurder..

Link naar reactie
  • 0

Zakelijke huur gaat gewoon ten koste van je omzet, dus je houdt minder winst over (als je al winst maakt). Geen aftrekpost dus, maar een doodnormale zakelijke uitgave.

 

Zoals in de andere thread al aangegeven: Denk zeer goed na voor je er aan begint. In het begin van mijn ondernemerschap dacht ik ook dat het handig zou zijn om een eigen kantoor te hebben, maar je ziet het geld letterlijk weg vliegen. Het drukt zo enorm hard op je omzet, echt niet normaal meer. Het is niet alleen de huur van het pand, maar ook de extra kosten als water, gas en licht. En je hebt inrichting nodig. Enz. En levert het zoveel meer inkomsten op dat het de uitgaven rechtvaardigt? Tel daar een gebruikelijke meerjaren huurovereenkomst bij op. Dat gaat over een paar maanden echt ongelooflijk pijn doen en vervolgens ben je alleen maar bezig met geld te vinden om de huur maar te kunnen betalen, wat ook weer niet ten goede komt van je focus.

 

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat een thuiskantoortje niet aftrekbaar is.

 

De bedoeling was in eerste instantie om thuis een kamertje om te bouwen tot kantoortje. Maar dit is zo ontzettend krap. Met 1 klein bureautje en een klein kastje staat de kamer al vol. De kamer heeft een oppervlakte van zo een 6 m2. Helaas ook geen goede zolder. Een kruipzolder en bereikbaar dmv vlizotrapje. Ik woon in een klein huisje. En een bureau past niet in mijn woonkamer. Misschien heeft een ervaren iemand nog tips wat een optie zou zijn :).

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat een thuiskantoortje niet aftrekbaar is.

Je had dit draadje over het zakeiljk etiketteren van een huurwoning al gelezen?

 

Maar goed, beslis eerst wat een slimme manier is om te beginnen, en kijk daarna wat fiscaal daar de beste aanvliegroute voor is. Om nu allemaal gekke dingen te doen die niet leuk zijn maar wel aftrekbaar, lijkt mij het paard achter de wagen spannen.

 

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Op 6m2 kun je toch aardig wat kwijt? Menig student die het met zo'n inloopkast moet doen.

Bureau: 1,5 m2, stoel: 1 m2, kast kan als planken aan de muur/stelling van 30 cm breed: 1 m2.

Heb je alles al op 3,5 m2. Nog steeds 2,5 m2 om rondjes te lopen.

 

Uiteraard is 6 m2 niet groot, maar met een handige indeling kun je daar aardig wat kwijt.

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat een thuiskantoortje niet aftrekbaar is.

Persoonlijk heb ik liever een kantoor dat niets/weinig kost en niet af te trekken is dan dat ik een hoop huur betaal die wel af te trekken is :)

 

De bedoeling was in eerste instantie om thuis een kamertje om te bouwen tot kantoortje. Maar dit is zo ontzettend krap. Met 1 klein bureautje en een klein kastje staat de kamer al vol.

Ook op 6m2 is echt wel wat te organiseren, ga eens kijken bij Ikea, die hebben van die huiskamers heel efficiënt ingericht. Oplossingen die je daar ziet kun je ook in jouw kantoor toepassen.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.