Ik ben een NL eenmansbedrijf in sieraden (incl btw nummer), en verkoop via mijn webshop (www.kayasieraden.nl).
Nu ga ik uitbreiden naar de UK markt, en wil in Engeland ook verpakkingsmateriaal laten binnenkomen (zakjes, doosjes).
Mijn vraag: hoe werkt dit met VAT?
Ik heb begrepen dat ik me (nog) niet hoef te melden als UK bedrijf als ik onder circa 70-80K omzet blijft, en dat ik gewoon op mijn NL btw nummer kan opereren.
Als ik UK VAT betaal over de verpakkingsmaterialen, hoe kan ik deze VAT opnemen (terugkrijgen) in mijn administratie?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tanja77
tanja77
Beste forum leden,
Wellicht kan iemand me helpen.
Ik ben een NL eenmansbedrijf in sieraden (incl btw nummer), en verkoop via mijn webshop (www.kayasieraden.nl).
Nu ga ik uitbreiden naar de UK markt, en wil in Engeland ook verpakkingsmateriaal laten binnenkomen (zakjes, doosjes).
Mijn vraag: hoe werkt dit met VAT?
Ik heb begrepen dat ik me (nog) niet hoef te melden als UK bedrijf als ik onder circa 70-80K omzet blijft, en dat ik gewoon op mijn NL btw nummer kan opereren.
Als ik UK VAT betaal over de verpakkingsmaterialen, hoe kan ik deze VAT opnemen (terugkrijgen) in mijn administratie?
Alle tips zijn welkom!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50534-btw-terugkrijgen-bij-importeren-engeland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag