• 0

Kopen vanaf eBay, belastingdienst

Veel gezocht en gelezen, maar ik kom er niet uit...

Ik ben sinds kort ondernemer. Nu zie ik op eBay een aantal aantrekkelijke dingen staan die ik goed zou kunnen gebruiken in mijn salon, en wat flink goedkoper is dan in Nederland. Het gaat om verbruiksproducten, dus niet om door te verkopen, en de verkopers die ik heb gevonden komen uit China en Ierland. Het gaat om kleine bedragen, onder de 20 euro.

Vraag A: mag dit? Mag ik hier kopen?

Vraag B: hoe doe ik dit met de omzet belasting?

Vraag C: hoe doe ik dit met de inkomsten belasting? Kan ik dit opgeven als onkosten?

Ik ben geen groot bedrijf en ga mijn inkomsten gewoon bij mijn jaarlijkse aangiften doen bij "inkomsten uit overige werkzaamheden" (op advies van de kvk)

Wie kan mij, al dan niet in Jip en Janneke taal, uitleggen hoe dit nu zit?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50551-kopen-vanaf-ebay-belastingdienst/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Vraag A: Ja, waarom niet. Zorg wel dat de factuur op naam van je bedrijf is gesteld. Vraag B: bedrijven uit ierland zou ik verzoeken om te facturen met btw verlegd. Ze factureren dan zonder btw aan jou en die hoef je dan ook niet terug te vragen. Factureren ze wel met btw dan kan je een inlog bij de belastingdienst vragen om de buitenlandse btw terug te vragen. Bij bedrijven uit China zou ik nagaan of er nog invoer rechten verschuldigd zijn en ook met de btw zou ik dit adhv specifieke regelgeving uit moeten zoeken. Vraag C: voor de inkomstenbelasting zijn het gewoon kosten voor je zaak. Waarschijnlijk exploitatiekosten of inkopen van grondstoffen en materialen.

Leeg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar