Zelf heb ik nog nooit eerder een container geïmporteerd en ik weet dus niet precies hoe het in zijn werking gaat.
Ik ben bezig met research voor het importeren van een container vanuit China, het zal gaan om een LCL (groupage) container.
Ik zit echter nog met wat vragen:
*Welke haven in Nederland zou ik hiervoor het best kunnen gebruiken? of wat is er mogelijk? (Rotterdam/Amsterdam?).
Ik kom zelf uit de omgeving Amsterdam en zou graag de goederen zelf willen ophalen bij de haven.
*Mijn handelsagent in China heeft aangeboden om zorg te dragen voor het transport.
Ik zelf dacht om voor de incoterms CIP of CIF te gaan.
Klopt het dat het enige verschil tussen CIP en CIF is dat bij CIP de kosten voor de haven van bestemming door de verkoper worden betaald? Waar zou ik de kosten voor de haven kunnen vinden? Misschien is het namelijk voordeliger om dan CIF te doen.
*Hebben jullie nog aandachtspuntjes of tips waar ik op moet letten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MBH
MBH
Beste heren en dames,
Zelf heb ik nog nooit eerder een container geïmporteerd en ik weet dus niet precies hoe het in zijn werking gaat.
Ik ben bezig met research voor het importeren van een container vanuit China, het zal gaan om een LCL (groupage) container.
Ik zit echter nog met wat vragen:
*Welke haven in Nederland zou ik hiervoor het best kunnen gebruiken? of wat is er mogelijk? (Rotterdam/Amsterdam?).
Ik kom zelf uit de omgeving Amsterdam en zou graag de goederen zelf willen ophalen bij de haven.
*Mijn handelsagent in China heeft aangeboden om zorg te dragen voor het transport.
Ik zelf dacht om voor de incoterms CIP of CIF te gaan.
Klopt het dat het enige verschil tussen CIP en CIF is dat bij CIP de kosten voor de haven van bestemming door de verkoper worden betaald? Waar zou ik de kosten voor de haven kunnen vinden? Misschien is het namelijk voordeliger om dan CIF te doen.
*Hebben jullie nog aandachtspuntjes of tips waar ik op moet letten?
Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50553-lcl-container-importeren-vanuit-china/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag