• 0

Welke website software anno 2015?

Beste forumleden,

 

Ik heb er een tijdje over zitten twijfelen om dit topic te openen, gezien er door de tijd heen al zoveel over gebruik van website-software is geschreven, maar 1 vraag blijft mij toch bezighouden:

Welke website-software/CMS gebruiken jullie als ondernemer anno 2015?

 

Velen van jullie zullen allicht klakkeloos zeggen: "Wordpress!"

Uiteraard heeft Wordpress de laatste jaren meer en meer terrein gewonnen en het aantal thema's en plugins is inmiddels oneindig.

 

Hoe zien jullie dit? Is Wordpress met stipt met nr. 1 CMS? Zijn er meerdere? Zo ja, wat is uw pakket en waarom ondersteund deze u bij uw business?

 

Ik ben erg benieuwd.... ;D

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat marktaandeel betreft vind ik het woo-commerce getal wel erg hoog. Het lijkt gewoon een heel onlogisch platform als je specfiek een winkel wilt beginnen. Anderzijds, als een weblog via dat systeem pakweg een met haar logo bedrukte mok verkoopt, telt dan dan mee als webwinkel of niet?

 

Waarschijnlijk wel, builtwith.com kijkt volgens mij gewoon naar hoe vaak bepaalde software is geinstalleerd en niet zozeer naar waar het voor gebruikt wordt. Daarbij zitten dus waarschijnlijk ook de mensen die al een WordPress website hadden en daar WooCommerce op hebben geïnstalleerd om te kijken of het iets voor hun was, maar het verder niet gebruiken (of zelfs toch voor een ander e commerce systeem gekozen hebben).

 

Aan de andere kant werkt WooCommerce natuurlijk wel uitstekend samen met WordPress, is al net zo gebruiksvriendelijk en standaard al zeer uitgebreid. Maar goed, ik heb geen ervaring met andere webshop software dus daar kan ik geen vergelijking in maken.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

@Benm: Mee eens! Dat is denk ik sowieso het grootste nadeel van WP; het dichttimmeren van de beveiliging, ondanks dat je dit (wederom) met een aantal plugins deels kunt ondervangen, (WP admin pw limiter, etc.) is het ook extra noodzaak op server niveau te kijken naar firewalls e.d.

 

Afijn, zonder teveel van het topic afleidende kan ik melden dat ik recentelijk met OpenCart (thanks Richard) ben gestart! Eens kijken wat dit brengt, ik houd jullie op de hoogte!

 

Dank zover! ;D

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Vergeet voor het meer eisende werk ook Drupal niet. De aanstaande versie (8) komt met een berg nieuwe functionaliteit, veel voor mij nog wat abstract, maar verwacht dat het erg veel nieuwe mogelijkheden gaat creëren voor slimme ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

...ondanks dat je dit (wederom) met een aantal plugins deels kunt ondervangen...

En als die plugins nou onveilig blijken te zijn? Je onderschat het risico...

 

 

Er zijn ook diensten als https://sucuri.net/, die echt wel een bult veiligheid aanbrengen. Daarnaast is managed wp hosting (met plugin checks, updates, backups etc) erg in opkomst en vaak ook van een hoge kwaliteit.

 

En ja, tuurlijk zijn er risico's, maar ook erg veel voordelen.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Er zijn ook diensten als https://sucuri.net/, die echt wel een bult veiligheid aanbrengen. Daarnaast is managed wp hosting (met plugin checks, updates, backups etc) erg in opkomst en vaak ook van een hoge kwaliteit.

Dat is waar, maar mensen die WordPress gebruiken omdat het gratis is, geven vaak te weinig uit aan hosting en niets aan beveiliging. Iets met een gegeven paard...

 

Peter heeft wel een punt. Als we de laatste CVE's (Common Vulnerabilities and Exposures) er namelijk even op naslaan, blijkt dat WordPress nog steeds niet waterdicht is, maar de meeste kwetsbaarheden in plug-ins zitten. En daar zitten — overeenkomstig de Wet van behoud van ellende — ook security plug-ins tussen.

 

A fool with a tool is still a fool.

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk zijn er veiligheidsrisico's bij WP (net als bij alle open-source) plugins e.d, maar ik denk dat we niet moeten overdrijven. Je kunt er zelf veel aan doen om het risico zoveel mogelijk te beperken;

 

- Altijd je WP core updaten naar de meest recente versie.

- plugin updates regelmatig uitvoeren.

 

- Daarnaast kun je op server niveau bepaalde IP ranges (uit b.v. China, Rusland of Ukraine) blokkeren.

 

Tenzij je op je website info. aanbied welke voor Chinezen en/of Russen interessant is, maar vaak valt dat mee ;)

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

je kunt beter overdrijven zodat het later meevalt, als dat je bagatelliseert en dik in de stront terechtkomt.

 

 

 

True.... alleen....zolang je meerdere backup oplossingen goed hebt ingeregeld op je server, dus snapshots, dag backup, week backup, maand backup (en restores tevens hebt getest) zal je nooit "dik in de stront" terechtkomen.... ;D

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk zijn er veiligheidsrisico's bij WP (net als bij alle open-source) plugins e.d, maar ik denk dat we niet moeten overdrijven.

Klopt, maar je moet het ook niet onderschatten, en dat bespeur ik bij jou toch wel.

 

- Altijd je WP core updaten naar de meest recente versie.

Daar heb je alleen weinig aan als zoals laatst een vulnerability ontdekt wordt die in alle versies van WP zit. Het gat wordt pas gedicht als het bij de ontwikkelaars bekend is - voor die tijd staat je site dus open zonder dat je het weet.

 

- plugin updates regelmatig uitvoeren.

Idem

 

- Daarnaast kun je op server niveau bepaalde IP ranges (uit b.v. China, Rusland of Ukraine) blokkeren.

Dan moet je dus wel iemand hebben die dat voor je doet, want de gemiddelde slager met een WP-site zal dat echt niet zelf gaan doen.

 

Tenzij je op je website info. aanbied welke voor Chinezen en/of Russen interessant is, maar vaak valt dat mee ;)

Het gaat ze totaal niet om de inhoud van je website...

 

True.... alleen....zolang je meerdere backup oplossingen goed hebt ingeregeld op je server, dus snapshots, dag backup, week backup, maand backup (en restores tevens hebt getest) zal je nooit "dik in de stront" terechtkomen.... ;D

Da's niet het echte probleem - intussen zijn via jouw website intussen misschien wel honderden bezoekers met malware opgezadeld.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Peter, vind dat je er zelf nogal negatief tegenaan kijkt allemaal. Slechte ervaringen?

 

Da's niet het echte probleem - intussen zijn via jouw website intussen misschien wel honderden bezoekers met malware opgezadeld.

 

Sorry, maar dat is echt een uit de lucht gegrepen aanname. Wij hebben een security team die bovendien wekelijks de core en plugins op onregelmatigheden onderzoekt.

 

Wanneer we kijken naar b.v. WP 2.5, dan kan ik het wel met je eens zijn, maar WP heeft de laatste jaren bijzonder veel zaken dichtgetimmerd. We zitten inmiddels op WP 4.3.1

 

Wanneer je los v.d. /upload de hele core CHMOD naar 755, zie:

https://codex.wordpress.org/Changing_File_Permissions

 

Dit kan ook zeker helpen tegen vulnerability ;D

 

 

 

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Mmmm, ik blader even door die CVE's, zie dat WP Limit login attempts (populaire 'beveiligings' plugin) een probleem heeft en ga de code en fix voor de bug eens bekijken. :'( WTF! Weer een stukje code van WordPress, dus niet de plugin, wat serieuze problemen kan geven en mijn tenen krom van gaan staan. Is niet de eerste...

 

Meerdere lagen beveiliging is goed! Zou fijn zijn als de software zelf er daar 1 van is ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry, maar dat is echt een uit de lucht gegrepen aanname. Wij hebben een security team die bovendien wekelijks de core en plugins op onregelmatigheden onderzoekt.

Hoezo uit de lucht gegrepen? Als jouw team op vrijdag ontdekt dat er de zaterdag daarvoor een hack heeft plaatsgevonden waarbij met script-injection malware wordt geserveerd, dan heeft die site een week lang malware lopen verspreiden. Of niet?

 

En ja, ik heb dat een keer gezien bij een klant van me - gelukkig niet mijn creatie. Alle tekstvelden in de database waren aangevuld met een stukje javascript dat een trojan probeerde te installeren. Helpt geen chmod tegen...

 

...WP heeft de laatste jaren bijzonder veel zaken dichtgetimmerd.

En toch was er begin dit jaar nog een ernstige vulnerability die alle versies van WP trof.

 

 

Link naar reactie
  • 0

En nee, ik denk niet dat WP het werk van de duivel is - ik geef alleen tegengas. ;)

 

Tegengas is altijd goed!;) Al heb ik soms wel het idee dat we met wel/niet WP discussies van het topic afleiden, om een lang verhaal kort te maken...

 

Een zakenrelatie attendeerde mij vanmiddag met veel enthousiasme Magento...

Deze was even compleet langs me heengegaan... Bob gaf het eerder ook al aan, maar had er even overheen gelezen.... Magento ziet er iig veel geavanceerder uit dan Opencart..

 

Ben weer even bezig..... ;D

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

WordPress is anno 2015 nog 1 van de meest ondersteunde cms-en. De duizenden themas die gratis te downloaden zijn en alle premium themes en plugins zorgen ervoor dat WordPress een duizendpoot is.

 

Om de hackers op afstand te houden zijn een paar simpele regels:

1. Gebruik niet te veel plugins aangezien die door derden geprogrammeerd zijn en je de kans op lekken vergroot

2. Update WordPress geregeld, ook de plugins!

3. Installeer Ithemes security en stel die goed in

4. Geniet van je WordPress webshop, blog, business site

 

 

WPbeveiligen - Uw connectie voor het herstellen en beveiligen van WordPress websites
Link naar reactie
  • 0

Sorry, maar dat is echt een uit de lucht gegrepen aanname. Wij hebben een security team die bovendien wekelijks de core en plugins op onregelmatigheden onderzoekt.

Hoezo uit de lucht gegrepen? Als jouw team op vrijdag ontdekt dat er de zaterdag daarvoor een hack heeft plaatsgevonden waarbij met script-injection malware wordt geserveerd, dan heeft die site een week lang malware lopen verspreiden. Of niet?

 

En ja, ik heb dat een keer gezien bij een klant van me - gelukkig niet mijn creatie. Alle tekstvelden in de database waren aangevuld met een stukje javascript dat een trojan probeerde te installeren. Helpt geen chmod tegen...

 

Ja, ben dat ook wel eens bij een klant tegengekomen.

 

Aparte is dat als je rechtstreeks credit cards op je site wilt accepteren, een van de PCI beveiligingseisen inderdaad is dat je wekelijks (geautomatiseerd) checkt dat er geen bestanden gewijzigd zijn, die dat niet zouden moeten zijn.

Maar dat een soortgelijke eis niet aan de database wordt gesteld, terwijl daar steeds vaker wel de content staat...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een argument dat ik nog mis in deze discussie is het gemak van onderhoud/aanpassing in relatie tot klantenbinding. Als je voor een klant een site maakt met WP (of ander open-source CMS) kan hij die indien gewenst gemakkelijk laten onderhouden door een andere partij. Als hij daarentegen moet werken met jouw unieke custom-built CMS, is het veel moeilijker om over te stappen op een andere provider. Dat kan een voordeel of een nadeel zijn, afhankelijk van hoe je jezelf in de markt positioneert.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 286 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.