loading
Ga naar inhoud
Loran68
Verberg

CRM-systeem voor een startende ondernemer

vraag

Beste leden,

 

Binnenkort ga ik starten met mijn eigen onderneming waarbij ik veel klanten telefonisch ga benaderen. Daarnaast ga ik ze ook via de mail en per post benaderen. Het is voor mij ook belangrijk als ik bijv. een mail stuur naar bepaalde klanten dat ik ze dan ook per branche of categorie kan sorteren/selecteren. Welke CRM systeem kan ik hiervoor gebruiken? Zijn er toevallig leden die bekend zijn met een goede CRM systeem.

Link naar bericht
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hoi Loran,

 

Er is een ontzettend groot aanbod aan CRM systemen, zoals je zelf ongetwijfeld gezien hebt. Mijn advies is in ieder geval om je niet te laten verleiden door de grote jongens van Salesforce e.d. Niet alleen te duur, maar erg ingewikkeld. Ik had zelf ook behoefte aan een CRM systeem (met wat meer mogelijkheden dan jij zelf beschrijft) en heb niet kunnen vinden wat ik zocht. Ben het nu zelf aan het bouwen, maar kan mij voorstellen dat dat niet voor iedereen een optie is :)

 

Je wilt blijkbaar je e-mail integreren in je CRM systeem en dit is in heel veel pakketten niet vanzelfsprekend (ook een punt waar ik zelf tegenaan liep). Zelf kwam ik ZOHO tegen en Relenta, maar beide zijn Engelse systemen. Ik houd deze discussie even in de gaten, misschien heeft iemand wel een geschikt CRM gevonden.

 

- Sander


Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik ben eigenlijk ook benieuwd welke systemen hier nog meer voor gebruikt worden.

 

Ben begonnen met knutselen in Excel, dit werkt voorlopig prima, maar dit is niet bepaald toekomstbestendig natuurlijk. Daarbij mis je koppelingen met het e-mailprogramma en agenda.

 

 


Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hallo

 

Wij hebben voor een crm oplossing gewerkt met code van het opensource orocrm.

Dit is gratis en heeft heel wat mogelijkheden rond CRM ( ook voor callcenter activiteiten zoals opslaan naam, telefoon, invoeren informatie ,... ) . Nadeel : je moet wel iets van programmeren kennen maar voordeel is dat het gratis is en veel mogelijkheden biedt .

 

http://www.orocrm.com/

 

succes ermee


vriendelijke groeten,

Olaf,Tania,Ewout,Tavi,Mani

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 12 leden online en 175 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké