• 0

CRM-systeem voor een startende ondernemer

Beste leden,

 

Binnenkort ga ik starten met mijn eigen onderneming waarbij ik veel klanten telefonisch ga benaderen. Daarnaast ga ik ze ook via de mail en per post benaderen. Het is voor mij ook belangrijk als ik bijv. een mail stuur naar bepaalde klanten dat ik ze dan ook per branche of categorie kan sorteren/selecteren. Welke CRM systeem kan ik hiervoor gebruiken? Zijn er toevallig leden die bekend zijn met een goede CRM systeem.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Loran,

 

Er is een ontzettend groot aanbod aan CRM systemen, zoals je zelf ongetwijfeld gezien hebt. Mijn advies is in ieder geval om je niet te laten verleiden door de grote jongens van Salesforce e.d. Niet alleen te duur, maar erg ingewikkeld. Ik had zelf ook behoefte aan een CRM systeem (met wat meer mogelijkheden dan jij zelf beschrijft) en heb niet kunnen vinden wat ik zocht. Ben het nu zelf aan het bouwen, maar kan mij voorstellen dat dat niet voor iedereen een optie is :)

 

Je wilt blijkbaar je e-mail integreren in je CRM systeem en dit is in heel veel pakketten niet vanzelfsprekend (ook een punt waar ik zelf tegenaan liep). Zelf kwam ik ZOHO tegen en Relenta, maar beide zijn Engelse systemen. Ik houd deze discussie even in de gaten, misschien heeft iemand wel een geschikt CRM gevonden.

 

- Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

Wij hebben voor een crm oplossing gewerkt met code van het opensource orocrm.

Dit is gratis en heeft heel wat mogelijkheden rond CRM ( ook voor callcenter activiteiten zoals opslaan naam, telefoon, invoeren informatie ,... ) . Nadeel : je moet wel iets van programmeren kennen maar voordeel is dat het gratis is en veel mogelijkheden biedt .

 

http://www.orocrm.com/

 

succes ermee

vriendelijke groeten,

Olaf,Tania,Ewout,Tavi,Mani

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.