• 0

Eerste onderneming [elektronicaproduct mobiele powerbank]

Omschrijving van je concept:

Als nieuwsgierige China shopper ben ik altijd opzoek naar nieuwe en mooie producten, zo stuitte ik ook op het product wat ik graag zou willen gaan verkopen.

 

Een hoogwaardig elektronicaproduct met een echte Apple/Samsung (Premium) look. Het product heeft alle benodigde Europese keurmerken. Door middel van Facebook advertising en een eigen web shop wil ik de producten verkopen met een kleine marge (+- 6-7 euro). Zelf zie ik het meer als een bij baan dan een volwaardig bedrijf maar wie weet…

 

Het betreft een mobiele powerbank, het product word wel bij een onbekende leverancier aangeboden voor de prijs die ik zelf in gedachten had op te verkopen verder is het product bij de gewone consument onbekend.

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Marktonderzoek

- Onderzoek naar de import eisen

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De consument voorzien van een powerbank die wel van hoge kwaliteit is. Anders dan die van grote bekende ketens in nederland

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

- Product laad daadwerkelijk je telefoon op i.p.v. stabiliseren van het percentage.

- Uit aluminium vervaardigd en CNC bewerkt.

- Grote capaciteit in het formaat van een sigaretten pakje

- Goede beschermcircuits

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Eerlijke feedback, is het een aardig idee? lijkt het nergens op of moet ik maar opzoek naar een ander idee ?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 2

Beste vdellevoet,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Powerbanks kun je toch op elke straathoek kopen? En die laden je telefoon ook echt op. Op basis van je beschrijving gok ik dat je het hebt over de Xiaomi power bank. Mooi ding. Zowel bij buitenlandse als Nederlandse webshops is deze al ruimschoots te koop.

 

Op heel kleine schaal, onder de radar van de Belastingdienst en onverzekerd, kun je per power bank een paar euro overhouden. Als je er een onderneming van wilt maken wordt de rekensom opeens heel anders. Bijvoorbeeld: in het buitenland kost een bepaald model 17 euro, terwijl die bij Bol.com 34 euro kost. Daar lijkt een mooie marge voor jou tussen te zitten, maar vergeet niet de verzendkosten, BTW, importheffingen, overige bedrijfskosten, inkomstenbelasting enzovoorts. En als jij gaat importeren wordt je daarnaast productaansprakelijk, dus als iemand zijn telefoon ermee opblaast komen ze bij jou klagen.

 

Je stelt dat je een kwaliteitsprobleem op wilt lossen. De vraag is of de consument die kwaliteit ook op waarde weet te schatten en bereid is de knip er voor te trekken. Jij vindt het een beter product dan de concurrentie, maar kun je daar je doelgroep ook van overtuigen? Kortom, de vraag is of je in de ogen van de consument ook waarde kunt toevoegen.

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Of er markt voor is durf ik niet te zeggen. Een marge van 6 a 7 euro is vaak wel erg dun om marketing te bedrijven. Of je moet een dusdanig hoge online conversieratio hebben en veel bijverkopen hebben. Upsell producten kunnen je marge enorm verbeteren.

Adriaan Boot - Internetondernemer - Internet Marketeer - Webanalist - Consultant - www.impactful.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.