• 0

Wat vinden jullie van mijn webshop? www.nijmegenmijnstadshop.nl

Omschrijving van je concept:

Het concept is een online verkooppunt te worden waar Nijmegenaren (die niet meer in Nijmegen wonen), toeristen en mensen die van Nijmegen houden artikelen kunnen kopen zoals Mokken, tegeltjes, foto's, t-shirts, caps, Nijmegen vierdaagse pakket etc.....

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb de webshop samen gemaakt. Rond gevraagd bij bekende of die evt.. spullen wilde afnemen en deze waren zeer enthousiast en ik heb de belofte dat als de shop helemaal 100% is dat ze een order gaan plaatsen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil iedereen die trots op Nijmegen is of mensen die mooie herrinneringen aan Nijmegen hebben voorzien van leuke en mooie gadgets.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit is anders dan bestaande concepten omdat er nog geen webshop is die dit verkoopt in Nijmegen. Wel zijn er een aantal shops die een klein assortiment vierdaagse merchandise hebben, maar voor de rest niet veel. Ik denk door mijn toekomstige aanbod en de vraag die er nu al is naar artikelen het beter te doen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

De shop is voor 90% af en wat ik nog moet doen is zorgen dat alle teksten hetzelfde lettertype en formaat hebben en bij de foto's en canvas doeken de beschrijvingen nog aanpassen.

 

Feedback die ik hoop te krijgen?

 

Wat vinden jullie ervan dat ik geen verzendkosten bereken?

Is dit duidelijk terug te zien in de shop?

Hoe groot assortiment zouden jullie verwachten van een webshop?

Moet dit direct leverbaar zijn of willen jullie wel 1-2 dagen wachten?

Wat is heel goed aan de shop?

Wat moet echt beter in de shop?

Zijn er vragen die bij jullie opkomen als je de beschrijving en de foto's hebt gezien die niet beantwoord worden?

 

Alvast bedankt voor de feedback.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind het vooral een hele saaie, sfeerloze site. Waarom geen mooie foto van Nijmegen op de achtergrond, al is het maar in de header? Dat is tenslotte wat je wilt verkopen.

 

Daarnaast vind ik de kopjes onder "ons volledige assortiment" te onduidelijk, als iemand de site even snel scant kunnen die gemakkelijk over het hoofd gezien worden. Waarom geen foto per categorie?

 

Op de productpagina vind ik de prijs erg lelijk gedaan, en de bestelbutton ook eigenlijk. Maar het valt wel goed op, en dat is het belangrijkste. De checkout pagina ziet er verder wel ok uit, al zou ik wel wat meer betaalmogelijkheden bieden dan alleen ideal (paypal, creditcard). En hoe zit het met het retourbeleid?

 

Tenslotte zou ik onder "gegevens" onderaan ook een telefoonnummer en e-mail adres vermelden, en je gaat natuurlijk nog een SSL certificaat aanschaffen zodat de gegevens op de checkout pagina veilig zijn.... toch ;)

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Je "volledige assortiment" indeling snap ik niet. Want als ik daar op "Waalbrug" klik, verwacht ik alle producten te vinden die met de Waalbrug te maken hebben, maar ik krijg alleen drie foto's te zien en bijvoorbeeld niet de mokken met de Waalbrug.

 

Bij die foto's staat trouwens dat ze "in 10x15 of andere formaten" te bestellen zijn, maar als ik op een foto klik kan ik geen formaat kiezen.

 

Staat die copyright regel ook op de foto die ik krijg? Dat zou ik vooraf wel willen weten. En ook in wat voor kwaliteit je hem levert, afgedrukt bij een professionele fotoshop of zelf geprint op een goedkope printer (en dus mogelijk kleurvervaging na verloop van tijd).

 

Tot slot: je staffelprijzen nodigen niet uit om meerdere stuks te bestellen ... ;-)

 

staffel.thumb.jpg.c16baa597c39ea18ec991412dd9e98ad.jpg

Link naar reactie
  • 0

Allereerst dank voor je reactie.

 

Is het niet dat meer kleuren enz.. afleiden van de producten? Bewust eigenlijk gekozen voor "saai" ik ga hier na kijken want vindt wel dat je een punt hebt.

 

Een foto per categorie is denk ik wel beter. Zou je die dan i.p.v het assortiment plaatsen of die erboven plaatsen?

 

De betaalpagina is aangepast en aangevuld met Credit card en Paypal.

Retour procedure staat in de algemene voorwaarden, maar kan ik beter vermelden.

 

Heel goed punt. Email en telefoonnummer staan namelijk wel bij de contact pagina.

SSL certificaat heb ik een mail over gestuurd want dat zou erop moeten zitten. ???

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je op de achtergrond een (wazige) foto van de waalbrug ofzo plaatst leidt dat niet zo heel erg af hoor, zolang je maar zorgt dat het contentgedeelte (waar dus de producten enzo staan) maar wit is (of heel licht doorschijnend). Kijk maar eens op mijn dj website (linkje in mijn handtekening).

 

Ik zou de naam van de categorie ook zeker vermelden, maar in combinatie met een foto. Zie ook daarvoor mijn dj website ;)

 

Het gaat er niet zozeer om dat iets wel of niet ergens in de voorwaarden of een FAQ pagina te vinden is, het gaat erom dat je vragen die klanten hebben beantwoordt op de plek waarop zij deze vraag hebben. In de meeste gevallen is dat uiterlijk op de productpagina.

 

En je telefoonnummer en e-mail adres prominent in beeld op iedere pagina (liefst in de header zelfs) geeft vertrouwen; de meeste klanten zullen waarschijnlijk nooit contact opnemen, maar ze zien wel dat het kan als het een keer nodig is.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

@Bob de webbouwer

 

Ik ga er naar kijken. In ieder geval is me nu meer duidelijk wat je bedoelde. Categorieen heb ik veranderd en staan nu aangegeven met een foto. JA inderdaad de moeite waard om daar ook nog even goed naar te kijken. Ik heb het emailadres en telefoonnummer nu al meer op de site weergegeven.

 

@John B

Ik heb de knoppen met ondet volledige assortiment aangepast en aangevuld. Want hier zat nog niet de juiste koppeling achter.

 

Foto's zijn in andere formaten te bestellen, maar staat inderdaad niet juist. Dit ga ik aanpassen.

 

Wat je aangeeft over het copyright is een goede opmerking. Ik had er eerst een regel bij staan dat je het copyright teken niet op de bestelde foto's stond, maar dacht daarna dat het wel vanzelfsprekend was, maar alle onduidelijkheid wegnemen is beter. Net zoals je aangeeft hoe de foto's afgedrukt worden.... Dit gaat in de fotoshop gebeuren en is dus niet huis tuin en keuken printer, maar dat weten klanten niet.

 

Staffelprijzen ga ik nog naar kijken. Wat vindt jij vanuit jouw oogpunt dan redelijke prijzen? :-[

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste nmgn,

 

je doet net zoiets als Telegraaf/Dichtbij als ik ook terugkijk naar je vorige 'Wat vinden jullie van mijn...'-topic. Bekijk in dat kader eens wat voor spannends en creatiefs dit (in)actieve HL-lid doet.

 

Jouw website en webshop lijken alleen nog niet verbonden en als concept tot volwassenheid gegroeid en gebracht. Dat geeft niet, maar het moet wel dringend beter op grafisch en inhoudelijk gebied, waarbij voldoende mogelijkheden en kansen bestaan, denk ik.

 

Een mok van 10 EURO gratis verzenden is hobby. Heeft Nijmegen geen betere souvenirs, streekproducten of horeca-aanbod met een aantrekkelijkere marge (premie) en relatief minder verzendkosten? Maakt het huidige assortiment enige kans B2B?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Staffelprijzen ga ik nog naar kijken. Wat vindt jij vanuit jouw oogpunt dan redelijke prijzen? :-[

 

John houdt je een beetje voor de gek ;) Je hebt bij de staffelprijzen namelijk "prijs per stuk" staan, en die lopen op naarmate je er meer nodig hebt. Nu snappen we natuurlijk allemaal dat dit niet de prijs per stuk is maar de totaalprijs voor dat aantal, maar dat staat er niet...

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

@highio bedankt voor de tip naar het andere hl-lid.

Waarom vind je dat een mok voor 10,- gratis verzenden een hobby is? Waarop duid je dan? De kwaliteit mokken? De prijs? Want op het moment bestel ik de mokken nog, maar het is de bedoeling om te investeren in drukpersen voor o.a. mokken. Ik denk er veel meer mogelijkheden zijn qua souvenirs dan dit. Alleen is het de bedoeling om het assortiment steeds verder uit te breiden.

 

Zou je me enigszins een richting op kunnen helpen met wat je bedoelt qua streekproducten/ horeca.... bedoel je hier rubrieken zoals op de site van Alphen met restaurants en dan werken via commissie?

 

Het huidige assortiment in de webshop is niet bedoelt voor b2b. Het is bedoelt voor consumenten die een leuk cadeau willen hebben en gericht op mensen die houden van Nijmegen en dit assortiment wil ik uit gaan breiden met "NIJMEGEN pakketten" "waalbrugpakketten" en deze dan voorzien van verschillende leuke gadgets van de Waalbrug en of Nijmegen.

 

@Bob de webbouwer. Dankjewel. Hahaha niet gezien wat hij bedoelde inderdaad.

Link naar reactie
  • 0
Waarom vind je dat een mok voor 10,- gratis verzenden een hobby is?
Omdat de brutomarge na aftrek van kosten nihil is. Wat heeft dat voor toegevoegde waarde voor deze onderneming?

 

Streekproducten/horeca-aanbod selecteren is jouw creativiteit en zakelijk instinct, maar ongetwijfeld valt met een andere denkrichting meer omzet te generen en marge te behalen. Commissie, vergoeding, hoe je het zelf noemen wilt inderdaad...

 

Waarom richt je je dan op B2C en niet B2B?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je vooral qua tekst een hoop verbeteringen kunt maken. Je hebt niet overal dezelfde lettergrootte. Het lettertype zelf mag ook een revisie. Je teksten zijn afwisselend erg kort (op het bruuske af) en bol staand van herhaling. Bekijk bijvoorbeeld eens je tekst bij je Nijmeegse tegeltjes.

 

Overigens vind ik de aanduiding "nieuw" twijfelachtig bij een webshop met veertien verschillende producten. Zodra je er twintig per pagina hebt, snap ik dat je er enkele uit licht. Nu niet. Het ezelsoortje dat "nieuw" aanduidt, is ook erg fors.

 

Je algemene voorwaarden lopen buiten beeld. Er is geen automatische resize (kijk voor hoe dat wel zou moeten eens op mijn site: http://www.vwwc.nl/ (overigens moeten die stockfoto's er nog uit hoor, maar dat is per dit weekend als het goed is geregeld).

 

Verder kan ik me goed vinden in de eerder gegeven commentaren, je site is behoorlijk kaal.

 

Tot slot nog een puntje: je canvas doeken, hoe groot zijn die? Dat geef je nergens aan. Sowieso, wat betaal je voor die doeken?

There are seven days in a week. "Someday" isn't one of them.

Link naar reactie
  • 0

ok nu mijn bevindingen, hopelijk heb je er iets aan.

 

Je categoriën worden weergegeven in zeer kleine afbeeldingen, deze moeten groter.Paar alinea's eronder doe je dit wel met een kleine greep uit het assortiment, dit formaat vind ik meer geschikt voor de categoriën.

 

Aangezien je nog niet heel veel aanbod hebt, zou je ook meteen per categorie kunnen laten zien wat je aanbied, gewoon meteen alles weergeven. Dan scroll je toch wat lekkerder door je site. Als ik zo even wat aanklik en ik vind het tegenvallen, ben ik weg op de site en niet van plan je andere categoriën te bekijken terwijl daar misschien wel iets leuks had gestaan. Mensen willen graag zo veel mogelijk in één keer zien. Denk dat je zonder heel veel te moeten scrollen makkelijk op één pagina je hele assortiment kan weergeven. Op categorie ordenen is voor jouw site niet erg belangrijk.

 

Verder mis ik een vierdaagse categorie en een voetbal categorie. Als jij leuke mokken, borden of wat dan ook kan aanbieden wat je niet in een nec fanshop kan aanschaffen kan je hier leuk mee scoren, dit tot aan een geel/zwarte toilet bril aan toe, hier mee kan je je site op social media veel makkelijker onder de aandacht brengen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Enkele punten die mij direct opvallen.

 

Geen Logo

Geen gezichten / mensen op de pagina ( wekt vertrouwen )

Categorie-afbeeldingen te klein.

Het kopje "ons volledige assortiment" geeft verwarring. Laat het bij de bovenste categorie-afbeeldingen.

"Een greep uit het assortiment " is te prominent aanwezig in vergelijking met de categorie-afbeeldingen.

De producten onder "een greep uit het assortiment" hebben een wit "nieuw" label. Dit is dezelfde kleur als de achtergrond pagina.

Pagina is vrij saai en contrastloos,een achtergrondafbeelding / leuk logo / header, gerelateerd aan de pagina, is aan te raden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier even niet op gereageerd omdat ik vond dat er heel veel verbeterpunten waren.

Ik had een "standaard webshop pakket"maar... dat was niet werelds. Dus samen met andere in Wordpress begonnen en nu een betere webshop.

 

Dingen die aangepast zijn.

 

Lettertype is 1 soort

Algemene voorwaarden zijn te lezen.

SSL certificaat is geregeld.(zat helemaal er niet bij) was in de veronderstelling van wel.

Assortiment is iets groter geworden en ben met uitbreiden bezig.

Foto's van de artikelen zijn prominenter aanwezig.

 

Ben er nog volop mee bezig, maar het resultaat is in mijn ogen in ieder geval al veel beter.

Tot zover bedankt voor alle feedback. Dit heeft de shop veel beter gemaakt.

 

Dingen waar ik nog mee bezig ben?

Logo/mensen op de website(vertrouwen)

Overal dezelfde soort beschrijvingen.

Assortiment toevoegen.

Creditcard betaalmethode toevoegen.

 

Als jullie nog eventuele feedback hebben dan verneem ik dat natuurlijk graag.

:)

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee. Alleen heb ik mijn twijfels over het concept. Hoeveel toeristen zullen bij je bestellen? Als ik zelf op bezoek ben in een toeristische plek koop ik mijn souvenirs ter plekke. Ik ga niet naderhand wanneer ik thuis ben, souvenirs bestellen op een webshop :'(. En Nijmegenaren die niet meer in Nijmegen wonen. hmm.

 

Maar goed los van je concept mijn reactie.

*Je titel tags zijn heel kortaf. De html titel tags zijn 1 van de simpelste maar redelijk effectieve manieren om je SEO te beïnvloeden. Ik zou hier naar kijken.

 

*Je hebt geen Icon.

 

*De achtergrond kleur is echt totaal niet passend bij je webshop. Het schrikt af en ziet er onprofessioneel uit. Ik zou hier verandering in brengen en gebruik maken van een lichtere kleur of afbeeldingen van de betreffende stad.

 

Als ik heel eerlijk zou mogen zijn, zou ik je adviseren om dit design te laten wat het is en overnieuw te beginnen. Koop desnoods een template voor een paar tientjes. Dan ben je beter af (naar mijn idee).

 

En je verzendkosten zou ik juist naarmate klanten meer bestellen lager maken tot kwijt schelden. Hiermee kan je ze stimuleren om meer te bestellen.

 

Succes met je website. :)

 

 

http://www.smartphone24.nl Reviews, Tests en Previews
Link naar reactie
  • 0

Hoi nmgn,

 

Toen ik op je site kwam dacht ik eerst dat je fotograaf bent en foto's aanbiedt van Nijmegen. Ik zou dus duidelijk aangeven wat je webshop beoogt. in plaats van de balk te benutten voor de webwinkel in al haar facetten, kun je er ook voor kiezen daar wat ander links te plaatsen. bijv. over ons / over Nijmegen, verschillende producten. Is mogelijk ook beter voor je SEO (vindbaarheid in zoekmachines). Op de huidige wijze nodigt het niet echt uit.

je hebt Yoast geïmplementeerd. Lees eens mijn blog Yoast SEO, vermijd de valkuil, want er valt nog wel wat te verbeteren aan je SEO. Gezien je website is dat ook heel goed mogelijk te realiseren met wat extra unieke teksten.

 

Succes en groet,

 

Jeroen

JXR-SEM

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
  • 0

@smartphone24 In eerste instantie is het de bedoeling me te richten op Nijmegenaren die... inNijmegen wonen of niet. Deze mensen ga ik bereiken doormiddel van mijn Facebookpagina.

 

De titel tags en alles qua SEO daar ben ik nog mee bezig. Daar zit inderdaad nog heel veel werk in (-:

 

Ik vind de achtergrond niet echt afschuwelijk en qua design kan het beter, maar voor mijn gevoel komen de belangrijkste elementen goed uit. De call to action springt eruit. De producten vallen op en er zijn misschien beter templaes, maar ik heb hier lang naar gezocht en kon niet heel veel templates vinden die voldeden.

 

De verzendkosten worden "eigenlijk"ook lager naarmate ze meer bestellen want ze betalen alleen het tarief van het duurste artikel of ze nu bijvoorbeeld 1 mok of 10 mokken kopen.

 

@Tufan. Website ziet er inderdaad vrij simpel uit, maar ik zie daar geen bezwaar in. Logo is wel iets wat er moet komen.

 

@JXR Ik heb het menu nu aangepast en daar de artikel groepen in geplaatst. Ik heb Yoast inderdaad geinstalleerd, maar nog niets mee gedaan. Dit ga ik nog doen.

 

Alle bedankt voor de feedback.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.