• 0

ontwerp houten kinderspeelgoed

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Kimian29,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Kun je toelichten wat je zelf al gedaan hebt om dit te onderzoeken? Ben je uitvinder, ontwerper of fabrikant? Importeur?

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. met de modpet op heb ik het openingsbericht even prettiger leesbaar gemaakt.

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Highio wie je ook bent bedankt voor t reageren

Ik heb zelf onderzocht of kinderen/kleinkinderen het ontworpen speelgoed interessant vonden en dat is een ja mijn eerste gedachte was om het aan te bieden bij Ikea gezien het speelgoed daar van hout gemaakt wordt maar de ontwerpafdeling in Zweden neemt van buitenaf niets aan

Daarna overwogen een modelbescherming aan te vragen om ook in buitenland het ontwerp aan te bieden maar de kosten vond ik te hoog

groetend

Link naar reactie
  • 0

Met een beetje meer achtergrondinformatie kunnen naar verwachting meer lezers inhaken op jouw openingsbericht. Ik begrijp voorlopig dat je een idee/eigen ontwerp voor educatief of houten (constructie-)speelgoed zou willen verkopen aan een productiebedrijf.

 

Klopt dit? En doe je dit dan in bedoeling als ondernemer?

 

Mischien zou je als advies eens bij Novu of BBIE moeten langsgaan voor een kennismaking, beoordeling of cursus...

 

...je begint zelf immers al over bescherming van intellectueel eigendom. Op basis van bovenstaande wordt mij eerlijk gezegd niet echt duidelijk hoe serieus en professioneel je bezig bent.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie inderdaad ik ben niet professioneel bezig en doe het ook niet als ondernemer

In mijn opvatting en mijn omgeving is het ontwerp kleurrijk educatief en inventief kinderen spelen er graag mee en worden er rustig van je kunt er zelfs een puzzel van maken dus niet alleen opbouwend bezig

Heb me je advies bekeken betreffende Novu ga daar info inwinnen

Groetend

Link naar reactie
  • 0

Hoi Annedien

Natuurlijk geloof ik mijn ontwerp en ik niet alleen

het zou fijn zijn als het op de verkoopmarkt terecht zou kunnen komen maar ik weet dat is een lange weg te gaan want je bent afhankelijk van anderen

Ik ga me nu intensief bezig houden met info te verzamelen of het het wel de moeite waard is

groetend

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je al opzoekingswerk gedaan of het al bestaat? Ook zoeken in het Engels op google, je zou verbaast zijn hoeveel er al bestaat!Want als het al bestaat maak je geen kans.

Uit jouw omschrijving haal ik dat het een geometrische puzzel met magneten zou kunnen zijn.

Ikzelf ben ook al 5 jaar bezig (na mijn uren) met het ontwikkelen van een multifunctioneel houten speelgoed/game/puzzel. Ik heb eerst wel heel veel opzoekingswerk verricht, zodat het vernieuwend genoeg is.

 

Patent en dergelijke is veel te duur. Ikea is ook niet ideaal om aan te schrijven. Je moet echt de houten speelgoed fabrikanten aanschrijven. Maar zelfs dan moet je onderzoek doen, nemen ze submissions aan, welk soort houten speelgoed maken ze, ...

Zo heb ik dan een lijst gemaakt met 20 fabrikanten die voor mij geschikt zijn om te mailen (meestal in het Engels of Duits).

De wachttijden voor een antwoord kunnen 1 maand zijn, maar evengoed 1 jaar. Je mag al blij zijn als er 2 op 10 vragen voor meer uitleg of een prototype. Een sellsheet met wat foto's en korte handleiding is wel nodig.

Zodra je 1 firma een prototype zend, is het "not done", dat je nog ondertussen met andere fabrikanten onderhandeld.

Als ze met je in zee gaan, kan je meestal tussen de 3 en 7 % van de retailprijs krijgen (7% meestal voor al bekende ontwerpers).

 

 

 

 

http://eco-websites.startpagina.nl en http://ecologisch.startpagina.nl

Ecologische startpagina's vol informatieve websites uit Nederland en België, over eco lifestyle, ecologisch tuinieren, ecotoerisme, eco voor kids en nog veel meer.

Vrijwilliger bij Natuurvereniging Limburgs Landschap

Link naar reactie
  • 0

Er zijn vele wegen die je kan bewandelen om te bereiken wat je wil.

 

Ik denk dat het vooral belangrijk is om eerst is te gaan bedenken wat je doel is en die in zoveel mogelijk detail uit te schrijven.

 

Wat misschien een makkelijke en leuk instap voor jou is bijvoorbeeld kickstarter, dan kunnen mensen je product al kopen voor dat het er is en kan jij het maken of laten produceren. Als je dan je producten hebt stuur je het op.

 

Verder als het echt het product van het jaar word voor kinderen, doe het dan in 1 keer goed want een tweede kans is erg moeilijk. Juiste branding, merk, marketing etc etc.

 

Als het hout is, kan je ook denken om bijvoorbeeld in de Philippijnen of Zuid-Amerika je product te laten maken en voor fairtrade te gaan, geeft weer extra waarde aan je product. Zo gezegd genoeg opties.

 

Mocht je dit gaan doen, kijk voor een handels agent of ga zelf kijken, en maak met je import export gebruik van een expediteur.

 

Bezoek wat meetings anders ook is om je ideeën te ruilen met andere ondernemers.

 

Een expediteur die je helpt, Import, Export, lucht, zee of weg. Explect helpt je verder!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.