• 0

Nep-mail van "KPN"....

Allen,

 

Ik heb zojuist weer een nep-mail van “KPN” gekregen met als attachment hun ‘maandelijkse factuur’ voor internetdiensten gekregen.

Alleen is het helemaal geen factuur, maar een zip-bestand en komt de mail helemaal niet van KPN.

 

Het lijkt deze keer heel erg echt, moet ik zeggen dus: Kijk uit!

(weet niet wat er gebeurt als je dit opent, maar ‘dolle pret’ zal het niet zijn)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kreeg een maand geleden ook een mail, met daarop een 1e herinnering waar exact het bedrag van mijn papieren factuur op stond. Ik had bij mijn weten netjes betaald dus ik heb toen ik terug was van vakantie eerst gekeken of ie betaald was. Dat bleek het geval dus ik heb verder niets geopend en de mail weg gekieperd. Wel listig dit. En hoe komen ze aan die gegevens?

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg een maand geleden ook een mail, met daarop een 1e herinnering waar exact het bedrag van mijn papieren factuur op stond. (...) En hoe komen ze aan die gegevens?

Ik neem aan dat die bedragen redelijk standaard zijn? Dan is het een kwestie van duizenden mails versturen, zitten er altijd wel mensen tussen waarbij het bedrag 'toevallig' klopt.

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Veel bedrijven, waaronder KPN, maken hun facturen online beschikbaar op hun websites.

Als je er een gewoonte van maakt om daarop te kijken als je meer wil weten over je factuur bedrag (die meestal automatisch is afgeschreven), dan heb je nooit last van deze verleiding ;)

Link naar reactie
  • 0

Een probleem van KPN is dat ze hun eigen mail niet zelf verzenden maar via een derde partij doen. Dat maakt controle ook heel lastig.

 

Ik kreeg laatst een offerte van KPN en die kwam van "mail2.tripolis.com". Nu weet ik dat tripolis voor veel bedrijven mail verstuurd, maar een bedrijf als kpn kan het toch wel via eigen servers versturen, of op zijn minst zorgen dat hun eigen afzender in de header staat.

 

Ziggo laat b.v. zijn mailings door 'mailplus.nl' uitvoeren, maar zorgt er sinds enkele maanden voor dat dit nu ook ziggo.nl als afzender heeft, en ook een dkim ondertekening van ziggo.nl heeft.

 

Een eigen domein als afzender gebruiken en dkim ondertekenen met eigen domein, maakt mail direct veel controleerbaarder voor de ontvanger.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.