• 0

Merk Kleding Winkel Openen

Hallo

 

Ik wil een merkkleding winkel openen maar zit met een vraag?

 

Heb je vergunning nodig om een bepaald merkkleding te verkopen.

 

En zijn er dingen waarbij ik zou moeten opletten?

 

Kleding zijn van Topmerken zoals Philipp plein of Versace. En Uiteraard 100% Origineel.

 

Ik zoek zelf ook veel op internet maar wou toch is hier proberen!

 

Alvast bedankt voor de moeite,

 

Mvg

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Martijn,

 

Je wilt een kledingwinkel openen, gericht op het wat hogere segement. Het is belangrijk dat je marktonderzoek en een vestigingsplaats onderzoek doet. Dit om te bepalen of er op een bepaalde plek behoeft is aan zo'n winkel. Daarnaast is het belangrijk om aan de juiste contacten/inkoopadressen te komen. Neem eens een kijkje op de site van het Word Fashion Centre WFC en de brancheorganisatie Inretail Inretail

 

Wat betreft vergunningen moet je rekening houden met de gemeente, je hebt toestemming van de gemeente nodig om een winkel te openen in een bepaald pand (bestemmingsplan). Ga daarnaast na of er een winkeliersvereniging actief is in het gebied. Om een kledingwinkel te starten moet je je inschrijven bij de Kamer van Koophandel. De KvK zal de aanmelding bij de Belastingdienst verzorgen. Op ondernemersplein.nl Stappenplan vind je veel informatie over het starten van een bedrijf. Ook kun je een webinar of seminar van de KvK volgen. Als laatste raad ik je aan een ondernemingsplan te maken. Dit plan helpt je alle belangrijke zaken op een rij te zetten en je goed voor te bereiden op het ondernemerschap.

 

Ik wens je veel succes!

 

Gerdine Annaars

Ondernemersadviseur

 

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Naast bestemmingsplan krijg je ook te maken met regels.

Bijv. openingstijden, vergunning voor (gevel)reclame of het plaatsen van rekken buiten op de stoep. Meer informatie hierover vind je op Ondernemersplein sub Detailhandel

 

Ga je (achtergrond)muziek draaien? Dan heb je ook te maken met licentie muziekgebruik

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 1
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

@Tonino: je opmerking voegt niet echt niets toe...

 

@MartijnKepelle: naast inkoop en (wettelijke) regels: vergeet ook niet te denken aan/een inventarisatie te maken van diverse verzekeringen die je nodig hebt/wenst. Zowel qua (in)boedel als persoonlijke verzekeringen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 2

@Tonino: je opmerking voegt niet echt niets toe...

Beste Mikky, dat is maar zoals je de vraag leest. Volgens mij vraagt TS of hij een vergunning nodig heeft om specifieke merken te verkopen. Helaas moet je van goede huize komen wil je dat gegunt worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Dingen waar je op moet letten? Als het zonder toestemming van de merkhouder Europa is binnengebracht is het merkinbreuk, ook al is het "origineel". Dus als het in bijvoorbeeld Australië door de merkhouder op de markt is gebracht en uw leverancier koopt het daar en importeert het naar Europa zonder de merkhouder iets te vragen, pleegt niet alleen uw leverancier merkinbreuk maar ook u...

Ondergetekende is advocaat IE-ICT-Techniek bij Dohmen advocaten en ex-webdesigner

Link naar reactie
  • 0

Ik zou mij eerst focussen op een webshop, zodra deze een beetje gaat lopen kan je altijd nog zoeken naar een leuk pandje.

Zoals je waarschijnlijk weet hebben de fysieke winkels het steeds moeilijker.

De merken die jij wilt verkopen zijn vooral onder de jeugd erg populair, dus richt je eerst op een website die gevonden wordt en waar traffic op komt.

 

Link naar reactie
  • 0

@Tonino: je opmerking voegt niet echt niets toe...

Beste Mikky, dat is maar zoals je de vraag leest. Volgens mij vraagt TS of hij een vergunning nodig heeft om specifieke merken te verkopen. Helaas moet je van goede huize komen wil je dat gegunt worden.

 

Helemaal eens met Tonino; toevoeging is erg relevant. Topmerken stellen hoge eisen aan resellers, zowel qua inkoopkracht (je moet stevig investeren wil je een topmerk mogen verkopen) als verkoopkracht (je mag geen afbreuk doen aan het merk), dus je moet goed voorbereid zijn als je in dit segment wil opereren. De merken die geen eisen stellen zijn doorgaans bodemmerken. Een starter die wel even een webshopje wil gaan openen is kansloos.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Emre,

 

Welkom op HL

 

Kijk eens op ondernemersplein.nl

 

bijv deze link https://ondernemersplein.kvk.nl/stappenplan-eigen-winkel-beginnen/

Dit is een gemeen stappenplan je kunt zelf via de sublinks oook nog informatie over detailhandel vinden. Kledingbranche nieuws

 

Via de brancheorganisatie inretail vind je ook informatie over modewinkels
https://www.inretail.nl/mode/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.