• 0

Bedrijfsidee, vergunning nodig?

Hallo,

 

In mijn woonplaats is een pand vrijgekomen dat zowel aantrekkelijk is wat betreft ligging, als wel de prijs. Mijn bedrijf is gebaseerd op reeds bestaande succesvolle concepten, maar dan uiteraard naar mijn eigen hand en ideeën.

Het gaat om bedrijven waar men de consument beloont voor het inleveren van afval. In plaats van huishoudelijk afval naar het gemeentestation te brengen. Brengt men het afval naar het lokaal bedrijf waarvoor men een vergoeding krijgt. Hiermee voorkomt men zwerfafval, gaan mensen nóg meer scheiden,en levert het voor de consument of verenigingen ook nog geld op.

 

Echter is mijn vraag, is dit wel toegestaan in mijn gemeente ?

 

In de gemeentelijke afvalverordening staat:

 

Artikel 12. Verbod op het ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen aan anderen.

 

1. Het is verboden huishoudelijke afvalstoffen ter inzameling aan te bieden aan een ander dan de inzameldienst, andere inzamelaars en aan de houders van een inzamelvergunning.

 

Artikel 7. Aanwijzing inzameldienst en andere inzamelaars

 

2. Naast de inzameldienst kan het college andere inzamelaars aanwijzen die belast zijn met het afzonderlijk inzamelen van categorieën huishoudelijke afvalstoffen.

 

Val ik onder deze regels en moet ik dus een vergunning aanvragen ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het gaat om bestaande bedrijven/concepten, zou je ook eens kunnen polsen hoe deze bedrijven de zaken vergunningstechnisch hebben geregeld.

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.