• 0

Eigen bedrijf met potentie + loondienst = hoe?

Beste,

 

Sinds 2 jaar heb ik een site die een aantal diensten aanbiedt. Ik genereer nog geen omzet en doe het naast mijn loonbetrekking. Nu ik duidelijk het gevoel heb dat de site potentie heeft, wil ik er harder aantrekken. Ik vraag mij alleen af: hoe? Overdag werk ik, en voor koude acquisitie moet je toch overdag beschikbaar zijn. Vrij nemen is een optie, maar eigenlijk ben ik op zoek naar tips van anderen die in dezelfde situatie zitten/zaten. Acquisitie via mail is in mijn optiek onzinnig (zonder nabellen). Ook het schrijven van interessante content is een optie, maar hiervoor zul je eigenlijk ook weer overdag dingen moeten ondernemen.

 

Wie heeft voor mij tips, heldere ideeen, etc.?

 

Beste groet,

Michael Avramidis

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Michael,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Dat je voor koude acquisitie, wat je daar verder ook onder verstaat, overdag beschikbaar moet zijn, lijkt me een beperking die je jezelf oplegt. Er zijn legio acquisitiemogelijkheden (online marketing in vele facetten) en bijvoorbeeld netwerkbijeenkomsten in de avond.

 

Misschien kun je in overleg (tijdelijk) minder gaan werken als je vindt dat je te druk bent (wordt)? Je kunt dat natuurlijk ook eerst laten gebeuren...

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Interessante content kun je in de avond of in het weekend schrijven en eventueel inplannen op de tijd dat je de content geplaatst wilt hebben. Dit geldt ook voor social media: alles is vooraf te plannen, alleen het reageren op comments kan dan eventueel overdag voorkomen.

 

Overigens ben ik zelf ook mijn ondernemerswerkzaamheden begonnen terwijl ik nog in loondienst was. Voor mij was de ideale oplossing dat ik parttime ging werken (24 uur) en daarnaast mijn eigen bedrijf verder opzette.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

Vele accountmanagers (verkopers) doen er graag iets bij.

 

Je zou eens een bonus model kunnen bedenken, hoeveel iemand ontvangt bij verkoop en met dat aand op zoek kunnen gaan naar een account manager. Als je concreet gaat zoeken naar een verkoper, dan kn je dat helpen.

 

Bedenk alleen wel goed wat je wil: een verkoper gaat verkopen en draagt de informatie uit die jij 'm geeft. Ofterwel, de producteigenschappen (voordelen, specificaties, usp's, etc) die jij hem of haar verteld. Daarmee creeër je een stukje imago, dus denk er goed over na wat je diegene vraagt en verteld. (En laat vertellen aan potentiële klanten)

 

Er zijn inderdaad ook bedrijven in de markt die het voor jou kunnen doen, van telefonische aquisitie tot het complete verkoop proces. Daar staat echter wel een prijskaartje tegenover. Daarom zou ik als eerste op zoek gaan naar 1 of meerdere account managers die je willen helpen op commissie / no cure no pay basis.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Michael,

 

Als je er wat meer mee wilt is het inderdaad verstandig meer tijd te steken in acquisitie. Hoe je dat doet is natuurlijk wel afhankelijk van waar je denkt dat je doelgroep jou zit en waar ze je zoeken. Zitten ze niet online, dan doe je dat op een andere wijze dan wanneer ze wel online zitten.

In dat laatste geval Zou je eens moeten kijken hoe je site presteert. Gebruik eens een paar SEO-tools om dat te bekijken. Bijvoorbeeld www.whatsmyserp.com om te zien op welke positie je website staat in de zoekmachine op een door jou in te geven zoekterm. Is dat niet wenselijk dan zul je wat aan je SEO moeten doen.

Een andere optie is dan te adverteren in Google (Adwords). Let op het is een stuk gecompliceerder dan het lijkt, want doe je het niet goed betaal je veel meer, maar wordt je minder vertoont op een slechtere positie. Zorg er dus dan voor dat je SEA op orde is.

Mocht je hierover meer willen weten, lees dan eens mijn blog.

 

Groet,

 

Jeroen

 

JXR-SEM

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.