• 0

Productaansprakelijkheidsverzekering... Tot nu toe zonder succes

Hallo.

 

Tot op heden heeft nog geen enkel verzekering maatschappij mij een een voorstel willen doen.

 

Het is wellicht een ingewikkelde situatie, ik zal het proberen uit te leggen zonder het daadwerkelijke product te onthullen op een openbaar forum.

 

Ik heb dus een eigen cosmetica product wat ik verkoop onder mijn eigen merk naam

 

Dit product verkoop ik "los", en in een "set" (verpakt met andere items).

 

Het cosmetisch product haal ik uit europa, dit bedrijf heeft de benodigde papieren zodat dit product op de markt verkocht mag worden.

 

Het product, hoe ik die verkoop, staat geregistreerd in het Cosmetic Product Notification Portal.

 

Alles is dus in orde.

 

En toch is er geen maatschappij die mij een verzekering kan aanbieden. Ze vertellen er overigens ook niet bij waarom.

 

Wellicht weet hier iemand wat meer over hoe je cosmetica producten voorziet van een productaansprakelijkheidsverzekering?

 

Bij voorbaat dank!

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit lijkt mij een kolfje naar de hand van Norbert Bakker onze verzekeringsman.

Dank je :).

 

Met een private label en een producent die is gevestigd in de EU lijkt het op een zeer recente forum vraag , zie ook mijn reactie daar.

 

Op zich zijn er wel mogelijkheden voor verzekering productaansprakelijkheid cosmetica (mits voorzien van de juiste documentatie), maar het zijn soms onverwacht taaie offertetrajecten, zoals vraagsteller inmiddels zelf al heeft gemerkt.

De meeste adviseurs zullen dit dan ook niet op no cure no pay basis doen , maar op fixed fee of op nacalculatie. Geen probleem voor bedrijven met genoeg omzet en winst, maar soms wel een hobbel voor kleine starters. Die zijn dan - zolang ze klein zijn - in eerste instantie beter af met Interpolis "Zeker van je zaak" via de Rabobank

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Norbert Bakker,

 

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om te reageren.

 

Dat andere topic lijkt inderdaad veel op mijn situatie, bedankt voor het delen.

 

Ik zal je advies opvolgen en eens langsgaan bij interpolis om te zien wat hun voor mij kunnen betekenen met 'zeker van je zaak'.

 

Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Anita,

 

De vrouw vertelde mij dat het wel verzekerd kon worden. Ik moest dan eerst een Rabobank rekening nummer aansluiten enz. en dan kon ze mij pas vertellen wat dat allemaal ging kosten.

 

Daarom heb ik ondertussen een ander bedrijf gecontacteerd die gaat kijken of er andere geschikte verzekeringen zijn, echter tot op heden nog geen succes.....

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.