• 0

Verkeerd factuurnummer op factuur

Goedendag,

 

Ik ben startende ondernemer sinds anderhalf jaar. Inmiddels zijn er al een aantal facturen uitgestuurd. Maar tot mijn schrik is er een kleine fout gemaakt in de facturering. Namelijk, op een factuur van Juli 2015 en een factuur van afgelopen maand (is nog niet betaald) staat het verkeerde btw nummer. Het btw nummer wat er staat is correct op de landcode (NL) na, de landcode mist.

 

In hoeverre is dit een issue voor mij, en voor opdrachtgever m.b.t. de belastingdienst? En kan ik er nog wat aan doen?

 

Alvast heel erg bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Dennis Boersma

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Dennis,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Formeel moet de factuurinformatie natuurlijk juist zijn. Maar als alleen de landcode mist is er praktisch niets aan de hand, lijkt me. Als je heel precies wilt doen, kun je een een creditfactuur sturen en een nieuwe factuur met de correcte informatie. Dan is jouw administratie en die van de opdrachtgevers weer helemaal goed. Maar ik zelf zou dat in dit geval niet hebben gedaan.

 

Bij de verwerking van facturen wordt dat BTW nummer helemaal niet gebruikt. Hooguit zou het een inspecteur bij een controle op kunnen vallen, als hij bij jou of de opdrachtgever toevallig die factuur in de steekproef trekt en zo oplettend is om de factuurinformatie na te spellen. Maar die kans lijkt me heel erg klein.

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook veel oplossen door te automatiseren. Door te werken met templates waarop automatisch al informatie staat, zoals jouw bedrijfsgegevens, kun je het facturatieproces versnellen en minder foutgevoelig maken. Een alternatief is ook nog een online boekhoudpakket. Je kan dan klanten aanmaken en hun bedrijfsgegevens invullen. Daarmee moet je zorgen dat jouw gegevens en klantgegevens goed in het systeem staan, vervolgens hoef je bij het maken van een factuur alleen nog maar de klant te selecteren.

Ficsus.nl - Online boekhouden makkelijk én leuk! Vanaf 8,75 per maand.
Link naar reactie
  • 0

Je kan ook veel oplossen door te automatiseren. Door te werken met templates waarop automatisch al informatie staat, zoals jouw bedrijfsgegevens, kun je het facturatieproces versnellen en minder foutgevoelig maken. Een alternatief is ook nog een online boekhoudpakket. Je kan dan klanten aanmaken en hun bedrijfsgegevens invullen. Daarmee moet je zorgen dat jouw gegevens en klantgegevens goed in het systeem staan, vervolgens hoef je bij het maken van een factuur alleen nog maar de klant te selecteren.

 

Klopt, sinds kort zijn we ook met een boekhoudpakket begonnen! Dat scheelt al een hoop. Bedankt voor de tip.

Link naar reactie
  • 0

Het btw nummer wat er staat is correct op de landcode (NL) na, de landcode mist.

 

Zou me er niet druk over maken - als het gewoon een factuur tussen nederlandse bedrijven is lijkt me impliciet wel duidelijk dat daar NL voor gezet kan worden.

 

Maar fix het inderdaad voor de toekomst, er komt geheid een moment dat je een buitenlandse klant krijgt die btw wil verleggen oid.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.