• 0

google webmaster tools

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Isabella,

 

Dit is via Google Webmaster tools mogelijk op de volgende manier;

 

1. Login in je Webmaster account

2. Klik op "Zoekverkeer" links in je menu

3. Klik vervolgens: "Zoekanalyse"

4. Voer nu voor de zoekopdrachten de filter uit.

 

Dit doe je door te klikken op: zoektype -> filteren op zoektype -> afbeeldingen.

 

Je krijgt nu een overzicht van al je traffic refs, welke vanuit google images zijn gekomen:)

 

Succes! ;D

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Hey Werner,

 

Hartelijk dank voor je antwoord.

 

ik verkoop een visueel product en ik had dus verwacht dat mijn klanten voornamelijk via google afbeeldingen binnen zouden komen. Het tegendeel is echter waar. Dus interessant deze cijfers en statistieken.

 

Mag ik je misschien nog iets vragen? Ik heb sinds een 3tal weken een nieuwe website (WP)

In webmastertools bij html-verbeteringen, heb ik heel veel pagina's met dubbele title-tags:

de productpagina en de bijbehorende afbeelding.

vb: http://www.mevrouwmoos.com/originele-geboortekaartjes/geboortekaartje-vos/

èn : /originele-geboortekaartjes/geboortekaartje-vos/geboortekaartje-vos-png/

 

ik vind het zo vreemd waar komt die "-png" vandaan?

 

groet

webmaster.docx

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, dat is een eigenaardig probleem. Google heeft wel gelijk, als je het url met de -png erbij volgt, zal je zien dat deze weer terug verwijst naar het url zonder de -png. Daardoor ziet Google het mogelijk als twee verschillende pagina's en dus dubbele title tags. De -png is vanzelfsprekend afkomstig van de extensie van de afbeelding, maar de vraag is waarom die link gegenereerd wordt. Ik verwacht dat de gallery die je gebruikt op die pagina's een dingetjes is dat bij het thema zat? Daar zal het probleem zitten naar verwachting. Als je kan vinden waar de link naar die pagina staat, kan je achterhalen waardoor het veroorzaakt wordt.

 

Succes! :)

- Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, dat is een eigenaardig probleem. Google heeft wel gelijk, als je het url met de -png erbij volgt, zal je zien dat deze weer terug verwijst naar het url zonder de -png. Daardoor ziet Google het mogelijk als twee verschillende pagina's en dus dubbele title tags. De -png is vanzelfsprekend afkomstig van de extensie van de afbeelding, maar de vraag is waarom die link gegenereerd wordt. Ik verwacht dat de gallery die je gebruikt op die pagina's een dingetjes is dat bij het thema zat? Daar zal het probleem zitten naar verwachting. Als je kan vinden waar de link naar die pagina staat, kan je achterhalen waardoor het veroorzaakt wordt.

 

Succes! :)

- Sander

 

het lukt me echt niet om te vinden waar die -png staan, volgensmij worden ze ergens automatisch gegenereerd. Nu ze maar allemaal excluden in de robot.txt niet echt chique maar ik zie geen andere oplossing. Weet iemand nog een goed wordpress-forum?

 

Link naar reactie
  • 0

Vermoedelijk een plugin die een extra url voor de media aanmaakt. Als je alle plugins 1 voor 1 uit zet, te beginnen bij de lightbox-achtige plugins, en dan kijken of de url met de png stopt met werken. Vervolgens probleem melden bij de maker.

 

Ik zie nu overigens dat de extra url doorverwijst naar de originele pagina (301 redirect) Heb je dat zelf ingesteld? Met die redirect is het probleem overigens minimaal.

Link naar reactie
  • 0

Vermoedelijk een plugin die een extra url voor de media aanmaakt. Als je alle plugins 1 voor 1 uit zet, te beginnen bij de lightbox-achtige plugins, en dan kijken of de url met de png stopt met werken. Vervolgens probleem melden bij de maker.

 

Ik zie nu overigens dat de extra url doorverwijst naar de originele pagina (301 redirect) Heb je dat zelf ingesteld? Met die redirect is het probleem overigens minimaal.

 

ja ik word gek van die plugins, mijn formulieren werken in produktie omgeving ook niet meer. En ook daar ben ik begonnen met jouw beschreven strategie. Ninja forms is dit probleem nu aan het oplossen.

 

ik heb de 301 redirects zelf ingesteld, want ik dacht het probleem daarmee te hebben opgelost, maar niets is minder waar.

 

Nog een hoop te leren over wordpress....

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.